עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה עוזב. על הפרק: גל קיצוצים מאסיבי בקבוצה

לגלובס נודע כי ליבנה החליט לעזוב את תפקידו לאחר כמה חודשים במבנה הניהול החדש שנוצר מאז מינויו של אבי משולם לעורך הראשי של "ידיעות אחרונות" ו-ynet • ליבנה יוחלף ע"י סיגל בוכריס-רגב, לשעבר עורכת המקומונים

נטע ליבנה / צילום: תמונה פרטית
נטע ליבנה / צילום: תמונה פרטית

עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה עוזב את הקבוצה - זאת לאחר השלמת מינויו של אבי משולם לתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" ו-ynet. לגלובס נודע כי ליבנה החליט לעזוב את תפקידו לאחר כמה חודשים במבנה הניהול החדש שנוצר מאז מינויו של משולם.

לפי גורם המעורה בפרטים, ליבנה עוזב ברוח טובה עם משולם והמו"ל נוני מוזס. במקומו של ליבנה, לעורכת "ידיעות אחרונות" תמונה סיגל בוכריס-רגב, לשעבר עורכת המקומונים. 

מנוי ב-30 שקל לכל החיים: האם זה המיזם שישנה את שוק הטלוויזיה? 
שינוי היסטורי במבנה השכר במגזר הציבורי מחכה להסכמות בין האוצר להסתדרות 

לא ברור לאן פניו של ליבנה פונות. ב-2012 מונה ליבנה לראש מערכת החדשות ב"ידיעות אחרונות", ובאוגוסט 2018 הוא מונה לתפקיד העורך הראשי לאחר פרישתו של רון ירון

ב"ידיעות אחרונות" הוציאו הודעה לעובדי החברה, בה נכתב: "נטע ליבנה, עורך העיתון בחמש השנים האחרונות, מסיים את תפקידו. בצל השינויים הארגוניים בקבוצת 'ידיעות אחרונות' וכחלק ממהלך איחוד המערכות בין העיתון והאתר, יעזוב ליבנה את העיתון לאחר 11 שנים. הנהלת העיתון מודה לנטע על תרומתו ועל פעילותו ארוכת-השנים". 

בקרוב: סבב קיצוצים

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון מונה משולם לתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" ו-ynet. אז אושר כי ליבנה ימשיך בתפקידו, לצד עורך ynet גידו רן, וכעת כאמור ליבנה עוזב. ההערכות בשוק היו שליבנה היה צפוי לעזוב את קבוצת "ידיעות". המינוי של משולם, כך לפי ההודעה, נועד להוביל לאיחוד מערכות מלא בין העיתון לאתר. 

כדי להשלים את איחוד המערכות, לגלובס נודע כי בית "ידיעות אחרונות" הולך לסבב קיצוצים מאסיבי בחברה. בקבוצה עדיין לא הוציאו הודעה רשמית על המהלך בתוך החברה, אבל השמועות במסדרונות כבר מתרוצצות לכל עבר. לא ברור עדיין מה היקף הקיצוצים ובאילו גופים בתוך הקבוצה יושפעו מכך.

בשנת 2021 התקיים מהלך איחוד מערכות בעיתון "ידיעות אחרונות". מערכות החדשות אוחדו, ובראשן מונה ניר (שוקו) כהן. למעט העיתון "כלכליסט" שפועל בצורה עצמאית וצפוי להישאר כך, בקבוצת "ידיעות אחרונות" ישנן שתי מערכות מרכזיות שפועלות בנפרד: העיתון עצמו, שבראשו עמד נטע ליבנה; ואתר ynet, שעומד בראשו גידו רן.

מקבוצת "ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.