הארגון החדש של עמוס ידלין ופיני כהן

ארגון Mind Israel ילווה גופים ביטחוניים-מדיניים ומקבלי החלטות וייעץ להם בנושאים הקשורים לביטחון הלאומי בישראל • וגם: תוכנית Travel Proud מסמיכה מקומות אירוח כידידותיים לחברי הקהילה הגאה • אירועים ומינויים

עמוס ידלין, תומס ניידס, פיני כהן ואורלי הירדני
עמוס ידלין, תומס ניידס, פיני כהן ואורלי הירדני

איחוד כוחות: האלוף במיל. עמוס ידלין, פיני כהן יו''ר ושותף בחברת הנדל"ן אמריקה ישראל, ואורלי הירדני לשעבר סגנית ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי מקימים את ארגון Mind Israel, שילווה גופים ביטחוניים-מדיניים ומקבלי החלטות, וייעץ להם בנושאים הקשורים לביטחון הלאומי בישראל. ידלין ישמש כנשיא, כהן כיו"ר והירדני כמנכ"לית, ובדירקטוריון חברים יזם הנדל"ן נתן חץ, האלוף במיל. עמיקם נורקין, אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אחיעד סלטון מייסד ומנכ"ל קונסלטון ייעוץ עסקי ועו"ד גיל רווה שותף מייסד ברווה-הבר ושות'.

בשורה לבעלי העסקים הקטנים: הסמארטפון הופך למסוף סליקה 
אחרי התייקרות של 10%: למה אחוה מורידה את מחיר הטחינה ב-3%? 

השקת הארגון התקיימה בביתם של כהן ואשתו פנינית בהרצליה פיתוח, בהשתתפות כ-80 בכירים בתחומי המדינה והביטחון, ובהם שגריר ארה''ב בישראל תומאס ניידס, הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, האלוף בדימוס טל רוסו, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, יו''ר וולדו הולדינגס אייל ולדמן, האלוף בדימוס גיורא איילנד, מנכ''לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות קארין מאייר ועוד. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך בסרטון שהוקלט מראש.

"הקמת צוות ייעוץ אסטרטגי, מקצועי, מנוסה ומיומן, מוכוון פעולה, שמסייע לתהליכי קבלת ההחלטות בישראל בנושאי ביטחון לאומי - הוא צו השעה", אמר ידלין באירוע. "בכוונתנו לתרום לכוחה ולחוזקתה של מדינת ישראל".

כהן הוסיף כי "צוות הייעוץ האסטרטגי יודע להתבונן מעבר למשבר של המחר, הודות לכישורי ניתוח מוכחים ומוניטין. הצוות יפעל ללא מטרות רווח, וינסה להשפיע על קבלת ההחלטות בתחום היטחון הלאומי באופן המיטבי, על מנת שזירות הנחשבות לקריטיות לעוצמתה של ישראל יטופלו בהווה ובעתיד.

"כל הסוגיות שמיינד ישראל תעסוק בהן אינן פוליטיות אלא לאומיות - מתוכנית הגרעין האיראנית ועד האיומים בחזית הצפונית מצד חיזבאללה. כולנו נשמח אם הסעודים יצטרפו להסכמי אברהם, ושיתוף-הפעולה הטכנולוגי עם ארה''ב יקודם.

"היום, כשמסתמנת תפנית שלילית בתפיסת ההרתעה של ישראל ובמעמדה הבינלאומי, הרעיונות של מיינד ישראל, המבוססים על ניסיון של עשרות שנים ועל היכרות עם השחקנים השונים בירושלים, בוושינגטון ובבירות נוספות בעולם, יחד עם ההבנה האקדמית העמוקה ורשת ההיכרויות הענפה הבינלאומית - ישמשו להיפוך המגמה ולחיזוק חוסנה, כלכלתה ומעמדה של ישראל בין העמים".

האלוף חליוה סקר את המגמות העולמיות והזירות המשמעותיות עמן מתמודדת ישראל, וציין כי "בעולם הבינו שמלחמה זה לא רעיון טוב, והשאירו אותה לרוסים ולאוקראינים. לראייה, המלחמה האחרונה שהתפרשה על מספר זירות בבת אחת ניטשה לפני 50 שנה. עם זאת, עלינו להיות ערוכים בכל החזיתות, ומוכנים בכל האמצעים".

אזור התעשייה 

גאוות הטיולים של בוקינג

לרגל שבוע הגאווה, בחברת בוקינג השיקו רשמית בישראל את תוכנית Travel Proud, המסמיכה מקומות אירוח כידידותיים לחברי הקהילה הגאה - זאת בין היתר באמצעות הכשרת הצוותים בנושאי הכללה וסובלנות.

אלסנדרו קאלארי וליאון שניידרובסקי / צילום: ניב קנטור
 אלסנדרו קאלארי וליאון שניידרובסקי / צילום: ניב קנטור

התוכנית, שפועלת בעולם מאז 2021, הוצגה למקומות אירוח שונים בארץ לפני כ-10 ימים, ומאז הצטרפו אליה כ-110 מקומות, ובהם רשתות בתי המלון פתאל, אטלס, קמפינסקי, בראון, הילטון ואינטרקונטיננטל. כל אחד מהם קיבל תו המציין כי "מקום אירוח זה הוא Proud Certified - מה שאומר שתוכלו להיות בטוחים ובטוחות במיוחד שתזכו כאן לחוויית אירוח שוויונית ומקבלת".

לפי המנהל האזורי של בוקינג, אלסנדרו קאלארי, החברה ערכה סקר בקרב הקהילה הלהט"בית הישראלית, שממנו עולה בין היתר כי עבור 78% מהנשאלים ביטחון ורווחה הם שיקולים הכרחיים בבחירת יעד לנסיעה (עלייה משמעותית לעומת 50% ב-2022).

בנוסף, 65% מהנשאלים הישראלים הודו שהזהות הלהט"בית השפיעה על המראה שלהם במהלך טיול או חופשה, למשל בבחירת הלבוש והאיפור, וכ-25% העידו כי חשו צורך לשנות את התנהגותם. 62% העידו כי קיימת סבירות גבוהה שהם יעדיפו חברות תעופה ומותגים עם מדיניות בנושא סובלנות והכללה - למשל, מדים אחידים לכל המגדרים.

פיצ'ר הילדים של bit

עוד אמצעי "להוציא כסף" מההורים, או כלי נוח לשליטה בהוצאות הילדים? באפליקציית bit משיקים פיצ'ר חדש של תשלום מרחוק, שיאפשר בעיקר לילדים ולבני נוער (וגם לכל מי שאינו נושא עמו ארנק), לשלם בחנויות פיזיות באמצעות הזנת מספר טלפון ואישור רכישה מרחוק (על ידי ההורים) ישירות מהאפליקציה.

תשלום בביט דרך מערכות התשלום של רשת ריבר / הדמיה: בנק הפועלים
 תשלום בביט דרך מערכות התשלום של רשת ריבר / הדמיה: בנק הפועלים

בשלב ראשון הושק השירות בבכ-100 סניפי רשת משקאות הבריאות rebar, ובשבועות הקרובים הוא יכלול רשתות נוספות בתחום המזון ובתחום הנוחות. לפי ביט, המהלך נובע מדרישה של משתמשי האפליקציה להרחיב את אמצעי התשלום שלה גם בעמדות שירות עצמי. לדברי עמית דדוש, מנהל האפליקציה, "בשנה הקרובה נשיק מגוון שירותים נוספים לייעול תשלומים, הן באונליין והן בעולם המסחר הפיזי".

"שיתוף-הפעולה עם bit הוא נדבך חשוב בפעילות הדיגיטלית שלנו", מציין איתמר חפץ, מנהל rebar, "משום שהקהל הצעיר שפוקד את סניפינו יוכל ליהנות מבלי להטריח את ההורים".

חדשות טובות

חברת טבע תורמת מאות מחשבים ניידים שעברו ניקוי, בדיקת תקינות והתקנה מחדש, לשתי עמותות: "שינוע חברתי", המתמקדת בתרומות ציוד כמו ריהוט, ביגוד ומוצרי צריכה, ו"מתחשבים", העוסקת באיסוף, שדרוג והפצת מחשבים לתלמידים.