בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק זינק ב-1.5%, ה-S&P 500 שבר שיא של 13 חודשים

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה חיובית ברקע להחלטת הריבית של הפד שצפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב • תשואות האג"ח הקצרות בארה"ב רשמו ירידות קלות • מחירי הנפט ירדו בחדות

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:02

נעילה חיובית בבורסה בניו יורק: מדד הנאסד"ק זינק ב-1.4%, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-1% ונסחר ברמתו הגבוהה מזה 13 חודשים, ומדד הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.6%.

ברקע למגמה החיובית, המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב שתתקיים ביום רביעי הקרוב, כאשר קיימת סבירות של 75% כי הבנק הפדרלי יותיר את הריבית בארה"ב על כנה, לאחר 10 העלאות ריבית רצופות.

את עליות השערים הבולטות ריכזו מניות Chinook Therapeutics שזינקה בכ-60%, מניית קרניבל , פלאג פאוור , וסופי טכנולוג'יס .

מנגד, בלטו לשלילה מניית נאסד"ק  , קוינבייס גלובל  ומניית קיקורפ .

21:33

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הנאסד"ק מזנק במעל ל-1% ומדד ה-S&P 500 עולה ב-0.8%.

את מחזור המסחר הגבוה ביותר מרכזת מניית טסלה  שמזנקת ב-2%, יחד עם מניות קרניבל  וסופי טכנולוג'יס .

חברת נוברטיס  דיווחה מוקדם יותר כי היא עתידה לרכוש את חברת הביוטק Chinook Therapeutics תמורת 3.5 מיליארד דולרים. במסגרת המכירה, בעלי המניות של החברה יקבלו מנוברטיס 40 דולרים למניה, מחיר המהווה אפסייד של 67% ממחיר הסגירה של המנייה ביום שישי האחרון.

בשוק האג"ח בארה"ב נרשמת מגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.76% בעוד שהתשואה על אג"ח ארה"ב ל-2 יורדת בנקודת בסיס אחת ונסחרת סביב 4.59%.

20:20

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.8% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.3%.

מניית אדידס  מרכזת עניין לאחר שהאנליסטים של ברנשטיין העלו את מחיר היעד של המניה מ-91 דולרים ל-112 דולרים, המהווה אפסייד של 30% על מחיר המנייה. זאת בעקבות הודעתו של שחקן הכדורגל ליונל מסי השבוע, כי הוא עתיד להצטרף לקבוצת הכדורגל אינטר מיאמי, אשר אדידס מהווה כאחד מהספונסרים הגדולים של הקבוצה.

בשוק הסחורות, הירידות במחירי הנפט מתחזקות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI יורדת בכ-4% ונסחרת ב-67.45 דולרים. גם המחיר של חבית מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ונסחר סביב 72.18 דולרים.

18:48

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. מדד הדאקס עלה ב-0.9%, מדד פוטסי 100 הבריטי עלה ב-0.1%, ומדד הקאק הצרפתי עלה במחצית האחוז.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר מול האירו ביציבות. מול הין הדולר מתחזק ב-0.2% ומול הליט"ש, הדולר מתחזק ב-0.6%.

18:16

המדדים המרכזיים בארה"ב ממשיכים להיסחר בעליות שערים. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.2% ונסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז חודש אוגוסט.

הסנטימט החיובי בשווקים נובע מהערכות המשקיעים כי הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להותיר את רמת הריבית על כנה בהחלטת הריבית של הפד שצפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

קבוצת קרניבל  מרכזת עניין לאחר שקיבלה מהאנליסטים של ג'י פי מורגן המלצת Overweight למניית החברה. בהמשך לכך מניית החברה מזנקת במעל ל-12%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-2 נקודות בסיס לרמה של 3.76%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לשנתיים נסחרת ביציבות סביב 4.60%.

16:39

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק רושם עלייה של 0.4% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

מניות טסלה , מיקרון , אדובי , אנבידיה אינטל  רושמות עליות.

מנגד, מניות איביי  ובוקינג  נסחרות בירידה.

בקרב הישראליות מניית רויאל קריביאן קרוזס  רושמת עליות שערים ומניית סולאראדג'  נסחרת במגמה שלילית.

נמשכת המגמה החיובית באירופה: דאקס עולה ב-0.8%, פוטסי עולה בכ-0.2%, קאק עולה בכ-0.2%, ובורסת פריז בעליות של 0.7%.

14:55

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה, בהובלת מדד הדאקס שמטפס בכ-0.7%. הפוטסי רושם עלייה מזערית, ומדד הקאק בפריז מתקדם בכ-0.6%. 

מניית אורקל  מזנקת במסחר המוקדם, לקראת פרסום דוחותיה הלילה לאחר סיום המסחר. סנטינל וואן  קופצת בכ-5% על רקע המלצה חיובית למניה מכלכלני מורגן סטנלי. 

לקראת החלטת הפדרל ריזרב השבוע, בבנק אוף אמריקה צופים כי הפד "ישמור על טווח היעד של ריבית הפד של 5%-5.25%. בעוד שהנתונים הנכנסים מצביעים על חוסן בפעילות ודביקות באינפלציה, נראה כי הפד רוצה זמן נוסף למעקב אחר פיגורים במדיניות והלחץ האזורי של הבנקים. סביר להניח כי הוועדה שתקבע את מדיניות הריבית ביוני לא תשפיע מהותית על התמחור לקראת ההחלטה ביולי, אך עשויה לספק מידע נוסף לגבי היקף הורדת הריבית הצפוי בשנת 2024". 

13:20

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה. במסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

מניית יצרנית המכוניות החשמליות הסינית ניאו  עולה בכ-4% במסחר המוקדם בניו יורק, לאחר שהחברה הודיעה כי היא מורידה את מחירי הרכבים מתוצרתה, ועדכנה כי היא דוחה תוכנית התרחבות עסקית.

גם טסלה , אנבידיה , AMD  ולוסיד בולטות בעליות של יותר מ-1%. 

12:05

מגמה חיובית בבורסות אירופה, בהובלת מדד הדאקס שמטפס ב-1%. הפוטסי עולה בכ-0.3%, ומדד הקאק בפריז מתקדם בכ-0.7%. 

במסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות חדות של 2.5%-3% במחירי החוזים על הנפט. מחיר חבית נפט מסוג ברנט צונח לכ-73 דולר (חוזה לאוגוסט) ומשלים צניחה של כ-16% בחודשיים, ומחירה של חבית מסוג WTI שב ויורד מתחת ל-70 דולר ועמד על 68.3 דולר. 

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מציין בסקירתו השבועית כי מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב ומאינדיקטורים בנוגע להתפתחויות מאקרו-כלכליות, בדגש על החששות מפני התפתחות משבר ריאלי או האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית.

לדבריו, "הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולה להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במקרה שכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של 2023, אזי התאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, בפרט בסין, ותתמוך בביקושים לנפט. מעבר לכך, ארה"ב צפויה לשוב ולרכוש נפט על מנת להגדיל חזרה את המלאי האסטרטגי". 

10:15

עליות קלות נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בבורסות אירופה. מניית UBS  עולה בכ-0.7%, לאחר שהבנק הודיע כי השלים ההשתלטות על קרדיט סוויס. 

בשוק הסחורות העולמי, מחירי הנפט ממשיכים לאבד גובה ויורדים בכ-1.3%. מחיר החבית מסוג ברנט נסוג ל-73.8 דולר (חוזה לאוגוסט), ומחירה של חבית מסוג WTI יורד ל-69.2 דולר.

09:38

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 0.5% במדד הניקיי. בהונג קונג ובשנחאי נרשמות עליות קלות, ואילו בסיאול נרשמות ירידות קלות.

במסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות.

08:15

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת,  זאת בעת שהמשקיעים והסוחרים ממתינים לפרסום נתוני מאקרו חשובים בימים הקרובים, להודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי ולהודעת ה-ECB בחמישי.

מדד הניקיי רושם עלייה קלה, ומנגד בהונג קונג, בשנחאי ובסיאול נרשמות ירידות קלות.

גם במסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. 

● ה-S&P 500 יצא משוק דובי לאחר שנה: מה דחף אותו משם ומה הצפי להמשך 
● הבורסה האמריקאית מול הגרמנית: איפה משתלם יותר להשקיע, ומה הסיכונים

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי שומרות על יציבות כעת, לאחר שרשמו עליות ביום שישי, לקראת פרסום מדד המחירים ביום שלישי והודעת הפד ביום רביעי השבוע (על כך בהמשך). התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה בכ-0.04% ל-3.74%, והתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה בכ-0.08% לכ-4.6%.

בשוק הפורקס העולמי הדולר נסחר כעת בשינויים מזעריים מול האירו, הליש"ט והין היפני. 

בשוק הסחורות העולמי, מחירי הנפט ממשיכים לאבד גובה ויורדים בכ-1.3%. מחיר החבית מסוג ברנט נסוג ל-73.8 דולר (חוזה לאוגוסט), ומחירה של חבית מסוג WTI יורד ל-69.2 דולר.

היום (ב') לא יתפרסמו נתוני מאקרו חשובים. ביום שלישי יתפרסם בארה"ב (ב-15:30 שעון ישראל) מדד המחירים לצרכן שם, כשהצפי הוא לעלייה של 0.2% במאי ו-4.2% ב-12 החודשים האחרונים (לעומת 4.9% באפריל). עם זאת, מדד הליבה צפוי לרשום עלייה של 0.4% במאי. 

ביום רביעי תתפרסם החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב בארה"ב (ב-21:00 שעון ישראל). הדעות בין השחקנים בשווקים חלוקות בנוגע לשאלה האם הפד יעצור את העלאות הריבית או יודיע על העלאת נוספת של 0.25%. כעת מעריכים כ-70% מסוחרי האג"ח בארה"ב כי הפד ישאיר הפעם את הריבית ללא שינוי.

ביום חמישי תתפרסם החלטת הריבית הבאה של ה-ECB באירופה (ב-15:15, צפי להעלאה נוספת של 0.25% לרמה של 4%). 

בשוק הקריפטו נרשמו ירידות של 1%-2% בשערי המטבעות המרכזיים. הביטקוין נסחר סביב 25,800 דולר, והאת'ריום נסחר סביב 1,740 דולר.