בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר הודעת הפד; אנבידיה קפצה לשיא חדש

מדד הנאסד"ק רשם עלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס ירד בכ-0.7% • מדד מחירי היצרן בארה"ב רשם ירידה של 0.3% במאי, לעומת צפי לירידה של 0.1% • הפד הותיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי

ג'רום פאוול, יו''ר הפד. צילום: Mary F. Calvert/רויטרס / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ג'רום פאוול, יו''ר הפד. צילום: Mary F. Calvert/רויטרס / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.4% ואילו הדאו ג'ונס ירד בכ-0.7%. מדד S&P 500 רשם עלייה של כ-0.1%. 

מניית אנבידיה בלטה בעלייה של כ-5% לשיא חדש. גם אינטל , אורקל , AMD וברודקום  בלטו בעליות חדות.

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות וויקס , סנטינל וואן , צים ואלוט.

21:50

מגמה מעורבת בוול סטריט - מדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.8%.

מניית אנבידיה  בולטת בעלייה של כ-3%.

במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה חזר ואמר יו"ר הפד ג'רום פאוול כי "אנחנו בפד נותרים מחויבים להוריד את שיעור האינפלציה בארה"ב בחזרה ל-2%, לטובת כלל האזרחים והעסקים במדינה. הצמיחה הכלכלית בארה"ב נפגעה השנה כתוצאה מהאינפלציה הגבוהה והעלאות הריבית ורבים מחברי הפד צופים כי שיעור הצמיחה ימשיך להיות נמוך יחסית בשנתיים הקרובות". 

לדבריו, "המשימה העיקרית שלנו עכשיו היא להעריך את הצורך בהעלאות ריבית נוספות. קיבלנו החלטה אך ורק לגבי היום, לא דנו באפשרויות של העלאות נוספות בהמשך השנה". 

21:08

שינוי מגמה וירידות בוול סטריט לאחר הודעת הפד ועל רקע העלאת תחזית גובה הריבית של הפד לחודשים הקרובים. מדד הנאסד"ק עבר לירידה של כ-0.7% והדאו ג'ונס יורד בכ-1%. מדד S&P 500 רושם ירידה של כ-0.5%. 

חברי "הוועדה לענייני השוק הפתוח" של הפד החליטו, כצפוי, להותיר את גובה הריבית בארה"ב ללא שינוי, בטווח של 5%-5.25%. זאת, לאחר 10 העלאות רצופות של שיעור הריבית, במטרה להילחם באינפלציה הגואה. בפד מעריכים כעת ששיעור הריבית צפוי לעלות עד ל-5.6% בחודשים הקרובים אולם לאחר מכן לרדת ל-4.6% במהלך השנה הקרובה ול-3.4% בטווח של שנתיים.

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי חדר מסחר בבנק מזרחי טפחות, מציין בתגובה כי בתור הודעת 'אי שינוי' ראשונה לאחר 10 העלאות רצופות, יש פה משום שינוי מדיניות ראוי לציון, בהיסטוריה הנוכחית של החלטות הפד. "בשלב הנוכחי, למרות ההחלטה, נצפה כי במסיבת העיתונאים הערב יו"ר הפד יעמול בכל זאת להתיר את האפשרות להעלאת ריבית של הפד, בשלהי יולי, על השולחן. ולו כדי למתן את האפשרות שהשוק יצפה כעת להורדות ריבית חדות. על זאת נציין גורמים רוחביים נוספים התומכים בתשואות גבוהות יותר באגרות החוב במדינה. בפרט, משנסתיים משבר תקרת החוב בארה"ב, לפני כשבועיים, נפתחה מחדש האפשרות להגדלת קצב ההנפקות של מחלקת האוצר. ולראייה, בימים האחרונים, זכינו לראות יציבות בתשואות אגרות החוב הממשלתיות האמריקאיות, למרות נתון האינפלציה המתון".

לדבריו, "מידת הנכונות של מחלקת האוצר להנפיק בעלויות גבוהות יותר, כדי למלא את קופתה, עודנה להתברר. אבל מנגד, נוכח ההאטה בכלכלה האמריקאית, נצפה ללחצים הולכים וגדלים מצד הממשל, בתקופה הקרובה, לדחוף את הפד למדיניות מרסנת פחות". 

19:07

נמשכת המגמה המעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.4% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה. באירופה ננעל המסחר בעליות של כ-0.5% במדדי הדאקס והקאק.

מניית AMD  בולטת בעלייה חדה לאחר שהחברה הציגה שבבים חדשים לתחום ה-AI.

גם נטפליקס  ממשיכה לטפס, עם רוח גבית משתי המלצות חיוביות של אנליסטים.

בשוק האג"ח האמריקאי נרשמת ירידה של כ-5 נקודות בסיס בתשואה על אג"ח המימשל ל-10 שנים, לרמה של 3.78%. התשואה על אג"ח המימשל לשנתיים יורדת ב-7 נקודות לרמה של 4.62%. 

17:05

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.1% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה. מדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.2%. 

עליות בולטות רושמות בין השאר נטפליקס , קרניבל  ועליבאבא. ירידות נרשמות במניות טסלה  ואמזון.

בקרב המניות הישראליות רושמות ירידות חדות סולאראדג' , אלביט מערכות , פייבר , לייבפרסון  וסרגון.

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בירידות קלות. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.1% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.5%.

הסוחרים והמשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הפד הערב (הודעה תימסר בשעה 21:00 שעון ישראל). הרוב המוחלט של הכלכלנים וסוחרי האג"ח צופים השארת שיעור הריבית ללא שינוי.

באירופה מדד הדאקס עולה ב-0.4% והבורסה בפריז מוסיפה לערכה כ-0.6%. 

15:32

מאקרו ארה"ב: מדד מחירי היצרן בארה"ב (PPI) רשם ירידה של 0.3% במאי, לעומת צפי לירידה של 0.1%. ב-12 החודשים האחרונים עלה ה-PPI ב-1.1% לעומת צפי לעלייה של 1.5%. מדד הליבה רשם עלייה של 0.2% במאי, בהתאם לצפי הכלכלנים.

14:45

מגמה מעורבת בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט. החוזים על מדד דאו ג'ונס נסחרים בירידה של 0.2% ואילו על מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 בעליות של כ-0.2%.

בין המניות שמרכזות עניין בטרום מסחר: טסלה  ממשיכה את רצף העליות ומוסיפה עוד 2%, יצרנית הרכב החשמלי הסינית ניאו  וחברת השבבים  AMD   מתקדמות כ-3%. דריו הלת'  הישראלית מזנקת 25% ללא דיווח משמעותי. בצד השלילי, מניית לוג'יטק  צונחת 10% לאחר שיצרנית הציוד ההיקפי למחשבים הודיעה על עזיבתו הפתאומית של המנכ"ל.

13:31

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.5%, הפוטסי הבריטי מוסיף לערכו כ-0.4% ובורסת פריז עולב ב-0.8% .

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.1%. הדולר נחלש מול הין ב-0.1% ומולש הליט"ש הדולר נחלש ב-0.3%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת לקראת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי.

מישל קלובר, אנליסטית מחקר ב- Global X, מתייחסת להערכות לגבי החלטת הפד הערב:

"מדד המחירים לצרכן מחזק את הסבירות לאי-העלאת ריבית היום, אין לשלול העלאות ריבית נוספות בחודשים הבאים. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שפורסם אתמול, רשם ירידה נוספת, לרמה שנתית של 4.0%, נמוך אף מתחזיות השוק ל-4.1%. זהו נתון מעודד, כאשר הירידה במחירי האנרגיה סייעה להוריד את המדד הראשי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מרץ 2021. עם זאת, מדד הליבה נותר עיקש ברמה של 5.3%, בהתאם לציפיות השוק. גם סעיפי הדיור ומכוניות משומשות דחפו את מדד הליבה מעלה. הנתונים הללו מחזקים את הערכתנו כי הפד יבחר להותיר את הריבית ללא שינוי".

עוד מוסיפה קלובר: "עם זאת, לעיתים הרטוריקה של הפד ודבריו של הנגיד חשובים יותר מההחלטה עצמה בכל הנוגע לציפיות הריבית העתידיות. על כן, השווקים יעקבו אחר תחזיות הצמיחה והריבית של הנגידים, כדי לראות האם יש עדכונים כלפי מעלה. גם אם הפד יימנע מעתה בחודשים מסוימים לבצע העלאת רבית, הרי שלאור האינפלציה שעודנה גבוהה, שוק התעסוקה החזק, התייצבות המערכת הבנקאית והסנטימנט החיובי בשוק ההון, הרי שאנחנו סבורים כי הפד ימשיך לנקוט במדיניות ניצית בהתאם לנדרש. על כן, בחודש הבא ישנה סבירות גבוהה כי הפד יבחר להעלות את הריבית".

12:12

הבורסות באירופה נסחרות במגמה חיובית.

בגזרת המאקרו, הייצור התעשייתי בגוש האירו עלה בחודש אפריל ב-1.0% בקצב חודשי, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות שערים. מחירה של חבית מסוג WTI עולה ב-0.9% ועומד על 70 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-1% ועומד על 75 דולרים.

מחיר הזהב עולה ב-0.3% לאור היחלשות הדולר מול מטבעות העולם, ועומד על 1964.6 דולרים לאונקיה.

11:16

הבורסות באירופה נסחרות בעליות שערים. מדד הדאקס עולה ב-0.3%, מדד פוטסי 100 הוסיף כ-0.1% לערכו והבורסה בפריז עולה ב-0.4%. גם מדד סטוקס 600 עולה ב-0.3%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול האירו ב-0.1%. הדולר נחלש מול הין ב-0.2% ומול הליט"ש נחלש מול הדולר ב-0.1%.

עיני המשקיעים נשואות אל עבר החלטת הריבית של הפד הערב שתתקיים בשעה 21:00 שעון ישראל. 

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי במזרחי טפחות, מציין בסקירתו כי "לאחר עשר העלאות ריבית רצופות, אנו צופים כי הפדרל ריזרב יותיר הערב לראשונה את הריבית ללא שינוי".

עוד מוסיף פנינג כי "נתוני האינפלציה של אתמול יהוו להערכתנו את הגורם המהותי ביותר בהחלטה שלא להעלאות ריבית הפעם. נתון אינפלציה של 4.0% הוא רחוק, עדיין, מיעד הפד. וגם התחדשות המומנטום במחירי המוצרים תגרום, כנראה, לכמה אנליסטים בפד לעבוד שעות נוספות הלילה. אבל ההאטה המסתמנת בכלכלה האמריקאית, ובכלכלה העולמית בכלל, נראית בשלב הזו כמו סיכון גדול יותר. ואם נרצה לאמץ לקח חשוב גם לזירה המקומית, ניתן לומר כי גם חלקם ההולך ומתגבר של סעיפי השכירות, מתוך האינפלציה הכללית, מחייבים בשלב הזה מחשבה על היום שאחרי".

"בתקופה האחרונה, הפד עשה מאמצים הולכים ומתגברים שלא ליצור את הרושם שהשהיית ההעלאות, משמעה הפסקתן המוחלטת. ושלאחר אי העלאה היום ייתכן ודווקא תבוא תוספת מעלה ל-5.25%-5.5%, בשלהי יולי. ראוי לציין בהקשר זה, כי אם נסתכל על ההיסטוריה המודרנית של החלטות הפד, נראה כי אחרי סדרת העלאות שנסתיימה לה תבאנה דווקא רצף הודעות אי שינוי, ולאחריהן הורדת ריבית שלא מן המניין (2000, 2007) או אפילו הורדה ישר אחרי (2019)."

10:14

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני נסחר ביציבות, פוטסי 100 הבריטי יורד ב-0.1% ובורסת פריז עולה ב-0.2%.

בגזרת המאקרו, התמ"ג בבריטניה עלה בחודש אפריל ב-0.2% בהתאם לציפיות המוקדמות. במקביל, פורסמו גם נתוני הייצור התעשייתי בבירטניה שהצביעו על ירידה של 0.3% בחודש אפריל, בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו לירידה של 0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים קלות.

08:20 

בורסות אסיה נסחרות הבוקר במגמה מעורבת. מדד הניקיי עולה בכ-1.6%. ההנג סנג יורד ב-0.1%, בורסת שנחאי עולה ב-0.3% והקוספי יורד ב-0.7%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת לקראת החלטת הריבית בארה"ב שתתקיים הערב בשעה 21:00 שעון ישראל. בשוק מתמחרים סבירות של כ-90% כי הריבית לא תשתנה.

תעלה או תישאר במקום: מה צפוי בהודעת הריבית של הפד הערב?  

אמש המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית לאחר שפורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב ,שהצביעו על התקררות בביקושים בחודש מאי. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.8% והדאו ג'ונס עלה ב-0.4%.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח של ממשלת ארצות הברית רושמות ירידות קלות הבוקר כאשר התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-3 נקודות בסיס ל-3.80%, והתשואה על האג"ח לשנתיים יורדת ב-4 נקודות בסיס לכ-4.65%. 

בשוק הסחורות העולמי מחירי הנפט נסחרים הבוקר בעליות שערים קלות. חבית מסוג ברנט נסחרת סביב 74.6 דולר, וחבית WTI נסחרת בכ-69 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מול האירו והין ב-0.1%. מול הליט"ש הדולר נסחר ביציבות.

בגזרת המאקרו, הבוקר צפויים להתפרסם נתוני התמ"ג של בריטניה יחד עם נתוני הייצור התעשייתי במדינה. בהמשך היום צפויים להתפרסם גם נתוני הייצור התעשייתי בגוש האירו.

בצהרי היום צפוי להתפרסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב ובערב צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הפד בשעה 21:00 שעון ישראל.