HSBC חשף את הצוות הישראלי ששכר מהבנק הקורס

כחלק ממהלך בינלאומי שמנהל HSBC במטרה להתרחב לבנקאות הייטק, שכר הבנק צוות ישראלי הכולל את דוד כהן, מייסד הסניף הישראלי של SVB ועמיתו גדי משה

דוד כהן, ממייסדי SVB בישראל / צילום: תמונה פרטית
דוד כהן, ממייסדי SVB בישראל / צילום: תמונה פרטית

בנק HSBC הבריטי חשף את הצוות הישראלי ששכר מבנק סיליקון ואלי (SVB) הקורס כדי לנהל את פעילות בנקאות ההייטק החדשה שלו בישראל וביעדים נוספים בעולם. באירוע שנערך בלונדון ביום שני האחרון בנוכחות ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נחשפו שמותיהם של דוד כהן, מייסד הסניף הישראלי של SVB ועמיתו גדי משה; לצידם, גויסו גם מנהלי ההשקעות הבכירים מ- SVB ישראל בהם אלון עוז, תמיר אפרתי ומאיר סלובודוב ועוד כ- 20 אנשי צוות זוטרים יותר מהבנק.

שכירתו של הצוות הישראלי הוא חלק ממהלך בינלאומי שמנהל HSBC במטרה להתרחב לבנקאות הייטק, להכנס לואקום הגדול שהותיר אחריו בנק סיליקון ואלי ולמצב את עצמו בפוזיציה תחרותית יותר עם הבנקים האמריקאים הגדולים, כמו ג'יי. פי. מורגן, סיטי וגולדמן זאקס שהפכו לנהנים העיקריים מקריסת SVB וספגו את רוב לקוחותיהם. למרות ששמם נקשר בקריסת הבנק בחודש מרץ ובאובדן הדרך של הצוות הניהולי האמריקאי, מקווים הנציגים הישראלים למשוך לבנק הבריטי את לקוחות העבר שלהם שפנו מאז לבנקים אחרים ולרכוש לקוחות חדשים.

המהלך שהוצג בלונדון כלל בנוסף לישראל גם צוותים מהונג קונג ומארה״ב - סך הכל 700 איש שהצטרפו ל-HSBC, רובם ככולם מסיליקון ואלי בנק, שירוכזו יחד בחטיבה חדשה בשם HSBC Innovation Banking, שתתמקד בשירותים בנקאיים לחברות הייטק, יזמים ומשקיעים ותשמש חברה בת של HSBC בריטניה. המהלך לא עבר ללא מהמורות: כזכור, מי שרכש את נכסי SVB הוא בנק אמריקאי בשם פירסט סיטיזנס (First Citizens) שנפגע מהמהלך האגרסיבי העולמי של HSBC , והגיש נגדו תביעה. לטענת פירסט סיטיזנס, הבנק הבריטי מיהר לרוקן את הבנק מחלק מהצוות הניהולי הבכיר שלו, עליו נמנה למשל דיוויד סאבו, שניהל ב-SVB את מגזר חברות הטכנולוגיה ומדעי החיים בארה״ב.

HSBC היא, ככל הנראה, המרוויחה הגדולה מהתמוטטות הבנק האמריקאי. היא הוציאה סך הכל פאונד אחד על הרכישה הסמלית של חברת הבת של SVB בבריטניה, ושכרה לאחר מכן את רוב דמויות המפתח בבנק בחוזים אישיים. היא לא נותרה השחקנית היחידה: אל הואקום שהותירה SVB נכנס בשבוע שעבר גם בית ההשקעות הענק בלקרוק עם רכישה של קרן הלוואות ההייטק האירופאית קראוס. בלקרוק תתמקד במתן חוב ואשראי לחברות ותאפשר חשיפה של המשקיעים שלה להלוואות הייטק.

ארין פלאטס, מי שניהלה מלונדון את הצוות הישראלי של SVB היא אחת מיוזמות המהלך, וכעת נודע כי תעמוד בראש פעילות בנקאות ההייטק של HSBC בבריטניה. מה יהיה תפקידם של הישראלים בפעילות הגלובלית של הבנק? ככל הנראה חלוקת התפקידים והסמכויות עדיין נידונה בין הצדדים, אך מהבנק נרמז כאילו לצוות המקומי תהיה השפעה גדולה יותר על הנעשה גם במדינות אחרות: ״הצוות הישראלי ישחק תפקיד מפתח בפעילות הגלובלית שלנו בחטיבה החדשה שחשפנו בבריטניה, ארה״ב, ישראל והונג קונג״.