מספר המשרות הפנויות של מתכנתים ממשיך במגמת ירידה

מנתוני הלמ"ס המפורסמים היום עולה כי מספר המשרות הפנויות של מתכנתים ממשיך במגמת ירידה • ככלל, מספר המשרות הפנויות בישראל ירד קלות • הבשורה מעידה על שוק עבודה הדוק והיצע עבודה גבוה, שעשוי לתמוך בהמשך עליית השכר - אך גם באינפלציה גבוהה יותר

לשכת העבודה בת''א / צילום: שירות תעסוקה
לשכת העבודה בת''א / צילום: שירות תעסוקה

מספר המשרות הפנויות של מתכנתים ממשיך לרדת, ועומד על 5,872 בממוצע מרץ עד מאי 2023, לעומת 6,035 בממוצע פברואר עד אפריל. בשיא הביקוש למתכנתים, בין דצמבר 2021 לפברואר 2022, היו לא פחות מ-14,239 משרות פנויות של מתכנתים.

האם אין מחקרים על הקשר בין לימודי ליבה לתעסוקה?
מגוגל ועד צבא ארה"ב: הכירו את הפלטפורמה שסוחפת תאגידי ענק 

מגמה זו קיימת גם במספר המהנדסים ככלל, שיורד בממוצע 3 החודשים האחרונים ל-9,445 משרות פנויות, לעומת 9,785 משרות פנויות של מהנדסים בנתון של פברואר עד אפריל. בהודעה הקודמת של הלמ"ס נרשמה עליה, אך בנתונים העדכניים נראה שהיא תוקנה כלפי מטה - והמגמה ממשיכה.

נתונים אלו עולים מדו"ח המשרות הפנויות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסם היום (ה'), ולפיו מספר המשרות הפנויות בישראל ירד קלות מכ-128,425 משרות פנויות לעומת כ-129,061 באפריל.

לעומת זאת, על פי הודעת הלמ"ס שיעור המשרות הפנויות נשאר ללא שינוי על 4.06. כלומר, יש כ-4 משרות פנויות על כל 100 מועסקים במשק. לפני הקורונה, שיעור המשרות הפנויות עמד על פחות מ-3.5 ואז זינק לרמה חסרת תקדים של מעל 5 בתחילת 2022 עם המחסור בעובדים שאפיין את תקופת ההתאוששות.

מאז, שיעור המשרות הפנויות הולך ויורד, עד שהגיע בחודש מאי ל-4.06. עם זאת, שיעור הירידה הולך ומצטמצם, ובחודש האחרון אף התייצב לגמרי על פי הודעת הלמ"ס. זו הפעם הראשונה מאז תחילת הירידה האחרונה ששיעור המשרות הפנויות לא יורד. יותר מכך, מדובר עדיין על שיעור גבוה יותר מכל מה שתועד בלמ"ס טרום הקורונה. דבר זה מעיד על שוק עבודה הדוק והיצע עבודה גבוה, שעשוי לתמוך בהמשך עליית השכר - אך גם באינפלציה גבוהה יותר.

שיעור המשרות הפנויות הצטמצם במיוחד במשלח יד של בוני הבתים, הבנאים ומניחי הבטון, שירד ב-15%, ועלה במיוחד בקרב נהגים במשאיות ובאוטובוסים, כמו גם בקרב טבחים - ועלה בשניהם ב-6%.