חיסכון של 50% במים לחקלאים: חברת האגריטק הישראלית גייסה 44 מיליון דולר

עד כה גייסה חברת N-Drip כ-80 מיליון דולר • בין המשקיעים: תאגיד גרנות, קרן אימפקט ברידג'ס ישראל, חברת מצרפלס וקיבוץ עין חרוד איחוד • מנכ"ל החברה ערן פולק: "משבר המים העולמי גורם לחקלאים וקובעי מדיניות לחפש פתרונות לגדל מזון וסיבים, בצריכת מים פחותה"

מערכת השקיה של חברת האימפקט הישראלית, N Drip / צילום: סיון פרג'
מערכת השקיה של חברת האימפקט הישראלית, N Drip / צילום: סיון פרג'

חברת האגריטק הישראלית N-Drip, המפתחת טכנולוגיות השקייה חדשנויות, השלימה סבב גיוס C בהיקף של 44 מיליון דולר. על פי הערכות, השווי בגיוס עמד על 200 מיליון דולר.

עד כה גייסה החברה כ-80 מיליון דולר ממספר משקיעים בארה״ב, באירופה ובישראל. בין המשקיעים: תאגיד גרנות שהוביל את סבב הגיוס הקודם, קרן ההשקעות אימפקט ברידג'ס ישראל, חברת מצרפלס המייצרת צינורות ומערכות השקייה, קיבוץ עין חרוד איחוד וקבוצת משקיעים פרטיים אמריקאיים.

"עולים להתקפה": שינוי הכיוון של אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם 
כך תיחשפו למוצרי החיסכון וההשקעה בפנסיה שהיכו את המדדים 
להבין את הבינה: מהפכת ה־AI תגיע לכל תחום בחיינו, איך נתגונן וגם נרוויח 

חברת N-Drip מפתחת מערכות השקייה מתקדמות, המאפשרות לחלקאים המשתמשים בשיטות הצפה בהשקייה לעבור לשימוש במערכות יעילות ומדוייקות יותר הפועלות באמצעות כוח הכבידה, ללא צורך באנרגיה חיצונית וללא שימוש בפילטרים מבוססי לחץ.

כיום מונה החברה מעל 100 עובדים והיא פועלת ב-17 מדינות כשההנהלה, חטיבת המחקר והפיתוח ומפעל הייצור ממוקמים בישראל.

את N-Drip ייסדו פרופסור אורי שני, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי ויושב ראש החברה, ד״ר אריאל הלפרין ורן בן אור. ערן פולק, לשעבר המשנה לממונה על התקציבים במשרד האוצר, שמכהן כיום כמנכ״ל החברה, אמר כי "סבב הגיוס הנוכחי יתמוך בצמיחה המהירה של החברה, במקביל לגידול בביקושים בעקבות משבר מים עולמי הגורם לחקלאים וקובעי מדיניות לחפש פתרונות שיאפשרו להם להמשיך לגדל מזון וסיבים, בצריכת מים פחותה. חקלאים עם חוות בכל הגדלים ובכל האזורים הגיאוגרפיים יוכלו לעשות שימוש בטכנולוגיות הטרנספורמטיביות שלנו כדי להבטיח יציבות והכנסה מתמשכת, תוך שהם מצטרפים למאמץ העולמי להפחתת גזי חממה חקלאיים בצורה משמעותית".

ערן פולק, מנכ''ל N Drip / צילום: סיוון פרג'
 ערן פולק, מנכ''ל N Drip / צילום: סיוון פרג'

כחלק מהחידושים אותם מציעה החברה, היא פיתחה גם את N-Drip Connect- מערכת החלטות המבוססת על חיישן בעל רמת האמינות ואימות הנתונים גבוהה. הייחוד של מערכת השקיה זו,  לדברי החברה, הוא בכך שהיא מאפשרת למשתמשים בה לבצע ניטור מתמשך של השדה, תוך כדי סיפוק המלצות בזמן אמת לגבי השקייה ודישון, וכמו גם המלצות וסיפוק אמצעים למיצוי השימוש במים ובדשנים. לדברי החברה, מסוגלת מערכת זו לחזות את הייבול הצפוי כ-6 שבועות טרם הקציר.

על פי נתונים שמספקת החברה, 85% מכלל השטחים החקלאים שעוברים השקייה ברחבי העולם כיום מושקים בשיטה של הצפה. שיטה זו מאופיינת בשימוש לא יעיל במים וגורמת לדלדול מסיבי של הקרקע ואף לפגיעה בגידולים ולפליטה משמעותית של מתאן- גז חממה מזיק. עוד אומרים ב-N-Drip כי האלטרנטיבות הקיימות כיום בשוק הן יקרות ולא משתלמות. והחברה מסבירה כי משאבי המים הולכים ומתעטים ולכן מערכת ההשקיה שלה יכולה להוות חלופה אמיתית ומשתלמת.

מניתוח של מאות פרויקטים בקרב חקלאים המשתמשים במערכת החברה, מצאה N-Drip כי אותם חקלאים משיגים חיסכון של 50% במים, עליות יבול של עד 33%, הפחתת שימוש בדשנים של 50% וירידה בגזי חממה כמו פחמן ומתאן מ-85% ל-50%.

את סבב הגיוס הנוכחי מובילה חברת האחזקות של נסיכות ליכטנשטיין, קבוצה בינלאומית של חברות ופלטפורמת השקעות שבסיסה באוסטריה והיא מתמקדת בין היתר בתחומי מזון וחקלאות, ייעור, אנרגיות מתחדשות ונדל"ן. עוד משתתפים בתי ההשקעות המילטון ליין- בית השקעות אמריקאי גדול הכולל נציגות בישראל ומתמקד בהשקעות ירוקות ובחדשנות, ו-Natural Ventures - קרן המתמקדת גם היא בהשקעות ירוקות, בכל הקשור למים, אנרגיה ומזון ברחבי העולם, תוך האצת האימוץ והשימוש בטכנולוגיות חדשניות במזרח התיכון ובאסיה.