להקת המחול של אחד מגדולי הכוריאוגרפים בעולם שצריך לראות ופסטיבל המוזיקה שכדאי לשמוע

פסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון" הוא אירוע מוסיקלי ותיק, והשנה הוא יארח שורה ארוכה של אמנים מהארץ ומחו"ל מהשורה הראשונה • NDT2, להקת המחול ההולנדית, תגיע לשישה מופעים שינעלו את עונת המחול בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה • המופע שיציגו הוא טריפל ביל, פסיפס של שלוש יצירות קצרות הנותנות ביטוי ליכולות והסגנונות של הרקדנים

להקת המחול NDT2 / צילום: Rahi Rezvani
להקת המחול NDT2 / צילום: Rahi Rezvani

מחול

להקת NDT2

היכן: היכל אמנויות הבמה בהרצליה
רחוב: ז'בוטינסקי 15, הרצליה
טלפון: 09-9729999
מחירי כרטיסים: 299-345 שקלים
משך המופע: כשעה
מועדי המופעים ורכישת כרטיסים: kupatbravo.co.il

כשירי קיליאן, מגדולי הכוריאוגרפים, הניח לפני 45 שנה יסודות ללהקת בת צעירה בתיאטרון המחול ההולנדי NDT, היה נראה שמדובר בחממה להצמחת עתודה ללהקה האייקונית. אבל NDT2, מגנט לרקדנים צעירים מצטיינים מזה עשרות שנים, כבר מזמן עומדת בזכות עצמה.

בניגוד ליוזמה מאוחרת יותר ומבורכת לא פחות של קיליאן, NDT3, שהוקמה כדי לתת במה לרקדנים פנומנליים מעל גיל 42 ונסגרה ב־2006, להקת הצעירים שמובילה הרקדנית והכוריאוגרפית הקנדית אמילי מולנר ממשיכה לפעול בכל הכוח, ומופיעה גם עם רפרטואר משלה וגם עם יצירות מוזמנות שנתפרו למידות רקדניה.

כעת הלהקה הצעירה וגדושת הכישרון מגיעה לשישה מופעים שינעלו את עונת המחול בהיכל אומנויות הבמה בהרצליה. המופע שיציגו הוא טריפל ביל, פסיפס של שלוש יצירות קצרות הנותנות ביטוי לקשת היכולות והסגנונות של הרקדנים.

הערב ייפתח עם "10 דואטים על נושא הצלה", יצירה קאמרית אינטימית, מאת הכוריאוגרפית הקנדית קריסטל פייט. במקום שאינו מקום, במה פתוחה שמשמשת מעין חדר חזרות תחום ומואר בפרוז'קטורים ניידים, נסגר בכל פעם צמצם על זוג רקדנים אחר עם איכויות מחוליות משתנות.


בהמשך תבצע הלהקה את "Cluster" המופתית של אדוארד קלוג, שעלתה בבכורה אשתקד. קלוג, מזה 20 שנה מנהלה האמנותי של להקת מריבור הסלובנית, נחשב ליוצר מבוקש בעולם המחול בזכות סגנונו המובחן. Cluster, יצירתו החמישית המוצגת בישראל, הינה עבודה מוקפדת שבנויה על פעולות זהות, אחידות ודיוק. על אף השימוש הפונקציונאלי בגוף, היצירה שומרת על אלסטיות ונותנת מקום לייחודיותו של האינדיבידואל במסגרת קשיחה של קבוצה. התנועה ממוכּנת, ממושטרת, נשמעת לתקתוק השעון ברקע. אך הסימטריה נשברת לפרקים, והתבניות המפעילות את הקבוצה מתפרקות לרגעי מצמוץ, ומחריגות מהשורה בכל פעם רקדן או רקדנית אחרים.

את הערב תנעל, ככל הנראה כמחווה למדינה המארחת, עבודה חדשה של נדב צלנר, כוריאוגרף ישראלי צעיר בנסיקה שנע בין ז'אנרים מחוליים. "סיפור לפני השינה", לפסקול מוזיקה צפון אפריקאית, מדגישה תנועה אקספרסיבית אקסצנטרית, מעין דיבוק המשתלט על הגוף ומניע אותו. ערב אחד. שלושה יוצרים. מפגש עולמות.

קלאסי

פסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון

ניהול מוזיקלי: ד"ר עפרה יצחקי
איפה: כפר בלום
מתי: 2-8.7
מחיר כרטיס: 40-140 שקלים
מועדי המופעים ורכישת כרטיסים: www.kol-hamusica.org.il

בתחילת יולי יתקיים בפעם ה־38 פסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון", שייערך השנה תחת הכותרת "חלום ליל קיץ". אורכו של הפסטיבל הוא שבוע (2 עד 8 ביולי), ויוצגו בו שורה ארוכה של אמנים מהארץ ומחו"ל.

הפסנתרנית עפרה יצחקי / צילום: אבי לוין
 הפסנתרנית עפרה יצחקי / צילום: אבי לוין

השנה יארח הפסטיבל לראשונה הרכב אורח מחו"ל, רביעיית המיתרים "כאוס" שבסיסה בווינה. חברי וחברות הרביעייה ינגנו תוכניות שונות, שבחלקן יחברו לנגנים אחרים. אורחים נוספים הם הזמרת נור דרוויש, שתבצע שירים מתוך הרפרטואר הקלאסי, הערבי והעברי; השחקן דרור קרן, שיופיע בקונצרט המשלב מוזיקה ישראלית משנות ראשית המדינה עם טקסטים שכתבו המלחינים; "תזמורת המהפכה" המצוינת, במופע המוקדש ליוסי בנאי בהשתתפות רבקה מיכאלי; ושלמה יידוב, שיופיע בערב מיוחד עם פסנתרנית הג'אז ענת פורט. מוזיקאים בולטים נוספים שיופיעו בפסטיבל השנה הם הכנרים רועי שילוח ונעמן סלוחין, הויולנית שירה מיוני, הצ'לנים אמיר אלדן ועדי טל, החלילנית דפנה יצחקי, נגנית הקרן מירב גולדמן, הפסנתרן יוני פרחי, נגן הקלרינט גלעד הראל, אמנית הגיטרה ליאת כהן ורבים אחרים.

לצד הקונצרטים יתקיימו בפסטיבל מספר אירועים מיוחדים. ביניהם בולט מופע של רקדניות מרכז קלור; קונצרט של שירים עבריים עם מקהלת הגליל העליון וזמרת הסופרן המעולה מורן אבולוף; וקונצרט לילדים בשם "קרנבל החיות", שיבוצע על־ידי התזמורת הקאמרית הישראלית ותיאטרון מלנקי. בנוסף יציע הפסטיבל אירועים ללא תשלום, כמו חזרות פתוחות, קונצרטי לילה על הדשא, הרצאות ומפגשים.