נטפליקס מציגה: גידול חד במספר המנויים ורווח גבוה מהצפי ברבעון השני

האיסור על שיתוף הסיסמאות הוביל לתוצאות כספיות מרשימות של ענקית הסטרימינג • מספר המנויים גדל ב-5.9 מיליון - מעל הציפיות • הרווח למניה עקף את התחזיות המוקדמות, אך בשורת ההכנסות נטפליקס פספסה את הצפי המוקדם • המניה צונחת באפטר מרקט

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס  פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של שנת 2023: החברה דיווחה על הכנסות של 8.20 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 8.27 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 3.29 דולר למניה ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.84 דולר למניה.

בכל הנוגע למספר המנויים החדשים שהצטרפו לנטפליקס, החברה הציגה גידול של 5.9 מיליון מנויים ברבעון השני, המהווה קפיצה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועקפה את התחזיות המוקדמות.

יופי של אקזיט: אורן הולצמן מכר מניות איל מקיאג' בנאסד"ק במעל 200 מיליון דולר 
בדרך להיות "הצ'יפוטלה הבאה", רשת קאווה צריכה לעבור רף גבוה 

הנושא המרכזי שדרכו צריך לאפיין את הרבעון האחרון של נטפליקס, הוא התחלת הטיפול השורשי בבעיית שיתוף הסיסמאות בקרב משתמש. החברה מסרה בפברואר כי 100 מיליון משקי בית חלקו חשבונות ולא שילמו כפי שהיו צריכים (כ־43% מבסיס המשתמשים הגלובלי שלה). חברים ואנשים מחוץ לתא הביתי, משתפים ביניהם את הסיסמה לחשבון הנטפליקס שלהם, וכך נטפליקס מאבדת משתמשים חדשים שיכולים להירשם וגם את הכסף שהם יכניסו לה.

כדי לטפל בכך, החברה השיקה ברחבי העולם מנגנון שנועד להתריע למשתמשים אם ישנו שימוש בחשבון מחוץ לתא המשפחתי, ואם כן - ייחסם או יתומחר בתשלום נוסף. ישנם אנליסטים המאמינים כי טיפול בבעיה הזו יכול להעלות את הכנסות החברה ב-5%.

נושא נוסף שהחברה מתחילה להרחיב את השימוש שלו - זה חבילת הפרסומות. אלה שלא רוצים לשלם מנוי מלא, ולא אכפת להם לצפות בפרסומות, יכולים לרכוש מסלול זול יותר - מה שאמור למשוך עוד משתמשים שכל העסק הזה יקר להם.

המהלומות של נטפליקס

נטפליקס חטפה מהלומות קשות במיוחד בשנתיים האחרונות ביחס לשווי השוק שלה. מהרגע שהתחרות גברה והבעיות גדלו, המניה של החברה הייתה בצלילה לא מעט זמן: בפיק שלה בחודש אוקטובר 2021 שווי השוק של נטפליקס עמד על 305.77 מיליארד דולר, ומשם החברה צנחה לשווי של כ-77 מיליארד דולר.

בחודשים האחרונים נטפליקס מראה למשקיעים שהיא מטפלת בבעיות האקוטיות ומצליחה לעלות עוד ועוד - אם לפני פרסום הדוחות הרבעוניים הקודמים שווי השוק של החברה עמד על 151 מיליארד דולר, כעת הנתון הוא מעל ל-200 מיליארד דולר. מתחילת השנה מניית נטפליקס עלתה בכ-50%, לפני פרסום הדוחות. 

נתון נוסף שאסור לשכוח הוא מספר המנויים. אומנם בנטפליקס מבקשים להתעסק במדדים פיננסיים מסורתיים כמו רווח ומכירות (מה שהצליח למתן את הירידה במניה שהייתה מיד לאחר פרסום הדוחות אז), אך עדיין מדובר בנתון שיכול לשקף עד כמה נטפליקס מצליחה להתמודד עם התחרות הקשה.

שנת 2022 הייתה שנה קשה לנטפליקס, כשברבעון הראשון החברה דיווחה על ירידה במספר המנויים. מאותה נקודה החברה עקפה את התחזיות האנליסטים בכל רבעון שהגיע. לפי הדוחות הקודמים, לנטפליקס יש 232.5 מיליון משתמשים.