Wix | בלעדי

במחיר כפול וחוזה קצר־טווח: וויקס מציעה את השטח שהיא שוכרת

החברה הישראלית מציעה להשכרה את שטחי הקמפוס שלה בגלילות, באגף שאינו מאוכלס עדיין • השטח מוצע במחיר שנע בין 150 ל־220 שקל למ"ר, בעוד שוויקס משלמת בעצמה כ־90 שקל למ"ר

הקומפלקס של וויקס, תל אביב / צילום: איל יצהר
הקומפלקס של וויקס, תל אביב / צילום: איל יצהר

חברת וויקס (Wix) מציעה להשכרה 7,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים בקמפוס החדש שלה בגלילות, בתעריף גבוה משמעותית מזה שהיא משלמת בעצמה בעבור השכירות במתחם - כך נודע לגלובס.

החקירה, היועץ והבנקים: פרטים חדשים מההונאה ביוניקורן הישראלי
גוגל הורידה את העסקים מהמפה של ווייז וגרמה למפרסמים הפסדי ענק
ההקלטות חושפות: זו הסיבה שאתם מתקשים למצוא מונית בגט

על פי הנתונים שבידינו, וויקס משלמת כיום כ־90 שקל למ"ר. אם אכן תשכיר את השטחים המדוברים בתעריף המבוקש, היא צפויה ליהנות פעמיים: הן מתשלום שכירות גבוה משמעותית מזה שהיא משלמת - שנע בין 150 ל־220 למ"ר - והן מניצול של שטחים שעומדים כרגע ריקים.

הסכם גמיש בהתאם לשינויים בשוק

ההצעה מורכבת מכ־5,000 מ"ר שטחי משרדים - ארבע קומות בשטח 1,200 מ"ר כל אחת, שאפשר לשכור בהיקפים שונים: כ"חבילה" של ארבע קומות, כשכירות של שתיים/שלוש קומות מתוך הארבע, או כשכירות של קומה אחת. את השטחים הללו מציעה החברה בשכירות משנה בתעריף של כ־150 שקל למ"ר.

שכירות בקמפוס וויקס: ממה היא מורכבת?

5,000 מ"ר שטחי משרדים
ארבע קומות בשטח 1,200 מ"ר כל אחת בתעריף של כ־150 שקל למ"ר

2,000 מ"ר שטחי מסחר
בעבור חנויות מסוגים שונים בתעריף של 220 שקל למ"ר

בנוסף, וויקס מציעה גם 2,000 מ"ר נוספים של שטחי מסחר, עבור חנויות מסוגים שונים. גם כאן ניתן לשכור את השטח כולו כמקשה אחת, או לשכור יחידות קטנות, בשטח של כמה מאות מטרים כל אחת. את השטחים הללו מציעה החברה לשכירות בתעריף של 220 שקל למ"ר.

הסכם השכירות מתייחס לשטח שאינו מאוכלס, וכולל שכירות קצרה של כשנתיים אשר תאפשר לחברה גמישות בהתאם לשינויים בשוק. כלומר, אם שוק ההייטק יחזור לצמוח, בתום ההסכם היא תוכל להחזיר את השטחים לידיה ולהשתמש בהם בעצמה. מנגד, אם השוק ימשיך לדשדש, תוכל להאריך את תקופת שכירות המשנה או לחפש שוכרים אחרים.

"לא פשוט למצוא שוכרים במחירים האלה"

על פניו נראה כי המהלך משתלם מאוד לוויקס. אך השאלה היא אם במצב השוק הנוכחי וברמת המחירים שהיא מצפה לקבל, מדובר במהלך ריאלי. בהתחשב בנתונים הנוכחיים, סימן השאלה כאן גדול.

"צומת גלילות, המקום שבו נמצא הקמפוס, היא 'הצומת של המדינה', המקום המרכזי ביותר שיש", אומר איתי שפרן, יועץ כלכלי ומנכ"ל גט סטטוס. "הבעיה היא שאין נגישות לקמפוס כרגע, במובן של מערכות להסעת המונים, וזה היבט חשוב מאוד בתחום המשרדים, ודאי כיום כשאנחנו רואים את המחאות וחסימות הכבישים בכל הארץ. אמנם בעוד כמה שנים הקו הירוק של הרכבת הקלה יעבור בסמוך, אבל כרגע המקום נגיש רק לרכב פרטי".

לדברי שפרן, "המשמעות היא שמציאת שוכרים לשטחים שמציעה כעת וויקס, ודאי בתעריפים הנוכחיים, לא תהיה פשוטה. צריך לזכור שבעוד שנה נפתח בסמוך מתחם ביג פאשן גלילות, ומהעבר השני נמצא מתחם הסינמה סיטי, שכבר כיום יש בו שטחים שמוצעים להשכרה. המחירים שמבקשת וויקס אופייניים לאזור המע"ר הצפוני של תל אביב, שהוא המבוקש ביותר היום, עם נגישות גבוהה. היתרון היחידי כיום בפרויקט של וויקס הוא הנראות כלפי כל האזור, אבל על נראות בלבד כבר לא מקבלים היום מחירים גבוהים".

הסכם השכירות בין וויקס לקנדה־ישראל נחתם ב־2019 לעשור, עם שלוש אופציות להארכה. את הקמפוס במתחם הקימה חברת קנדה־ישראל בעלות של 1.5 מיליארד שקל, והוא כולל שבעה בנייני משרדים בני עשר קומות, וכן חמש קומות תת־קרקעיות של מסחר וחניונים.

האכלוס נעשה בשני שלבים: בשלב הראשון אוכלסה כמחצית מהשטח (30 אלף מ"ר מתוך 60 אלף מ"ר) - שלושה בניינים בקמפוס. בשלב השני - שיתקיים בעוד כשנתיים - יאוכלס החצי השני, כך שבסך-הכול יעבדו במתחם כ־1,600 עובדים.

הבהרה: חברת וויקס שכרה את שטחי המשרדים ברמת מעטפת, והתמחור האמור אינו כולל את ההשקעה שביצעה החברה בנכס, בין היתר בעבודות גמר. השטחים המושכרים בשכירות משנה מוצעים בגמר מלא. נוסף על כך, המחיר המדובר הוא לשטחי המשרדים. שטחי המסחר מוצעים להשכרה במחירים גבוהים יותר, ולכן העלות של שכירות משנה בשטחי המסחר גדולה מעלות השכירות למשרדים. וויקס מציעה את שטחי המשרדים לשכירות משנה לתקופה שבין שנתיים לארבע שנים, ואת שטחי המסחר לטווח ארוך יותר