שר הביטחון גלנט הודיע: "פועל בכל הדרכים להביא להסכמה רחבה"

1,242 טייסים ואנשי מילואים בחייל האוויר חתמו על מכתב בו הודיעו כי יפסיקו לשרת אם החקיקה לביטול עילת הסבירות תעבור בכנסת בשבוע הבא • לפי פרסום בחדשות 12, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "המצב מדאיג מאוד, ויש לדחות את החקיקה"

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

שר הביטחון יואב גלנט פועל לדחיית ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות. כך פורסם היום בחדשות 12. לאחר הפרסום מסר גלנט כי הוא "פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור על צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית".

הסיבה לכך היא מכתב עליו חתמו היום 1,242 טייסים ואנשי מילואים בחייל האוויר, בו הודיעו כי יפסיקו לשרת אם החקיקה תעבור בכנסת בשבוע הבא. במכתב שעליו חתומים בשמותיהם, והוגש הבוקר למפקד חיל האוויר, אנשי המילואים קוראים לממשלה ולחברי הכנסת: "גלו מנהיגות, הגיעו להסכמות רחבות, חזקו את האמון של כל חלקי העם במערכת המשפט ושמרו על עצמאותה".

מנכ"ל בנק לאומי: "הפגיעה בכלכלה הישראלית יכולה להיות הרסנית. מבקשים לעצור את החקיקה ולהגיע להסכמות רחבות" 
"אירוע שטרם נראה כמותו": עד כמה דרמטי מכתב הטייסים?

לפי הפרסום בחדשות 12, גלנט אמר כי "המצב מדאיג מאוד, יש לדחות את החקיקה". גלנט פועל לנסות לדחות את החקיקה כדי להמשיך את הניסיונות להגיע לפשרה. לפי הדיווח, גלנט פועל מול ראשי הקואליציה כדי להאריך את מושב הקיץ, שאמור להסתיים בסוף החודש.

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ביום ראשון יחל הדיון בכנסת בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית על הנוסח הסופי לביטול עילת הסבירות שאישרה ועדת החוקה של הכנסת, כאשר ההצבעה עצמה צפויה ביום שני. אם החוק אכן יאושר במתכונת הנוכחית, שופטי בית המשפט לא יוכלו להביע ביקורת שיפוטית בעזרת עילת הסבירות נגד החלטות הממשלה, השרים וראש הממשלה. מדובר בין היתר על החלטות כגון מינויים או אי הפעלת סמכות.