אלפים מפגינים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה נמשכות הערב ומתקיימות בתל אביב וברעננה • משטרת מחוז ת"א הודיעה כי היא נערכת למחאה ומסרה כי "תפעל באפס סובלנות כלפי מפרי חוק" • מפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון ונבלמו ע"י המשטרה

מנהרת בגין בת' אביב, הערב
מנהרת בגין בת' אביב, הערב

הערב (ה') נמשכות ההפגנות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה. זאת, לאחר שביום שני עבר בכנסת, בקריאה שנייה ושלישית, החוק המבטל באופן גורף את סמכות בתי המשפט להתערב בהחלטות ממשלה או שרים מטעמי סבירות.

אלה השופטים שידונו בעתירות בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים
החוק לפיצול סמכויות היועמ"ש הונח, עורר סערה ונמשך
חברת הדירוג S&P בדוח חריג על ישראל: "המחלוקת על החקיקה המשפטית היא סיכון להמשך הצמיחה"

צומת קפלן בת''א, הערב / צילום: תמונה פרטית
 צומת קפלן בת''א, הערב / צילום: תמונה פרטית

אלפים יצאו לצעדה מרחוב רוטשילד, דרך רחוב הרכבת לכיוון דרך בגין. במקביל, ברחוב קפלן בתל אביב נאספים מפגינים. מפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון ונבלמו על ידי המשטרה.

גם ברעננה מתקיימת הפגנה הערב, כאשר המפגינים חוסמים את צומת רעננה. משטרת מחוז תל אביב הודיעה כי היא נערכה למחאה. בעקבות פרסומים כי המשטרה מתכוונת להחמיר את השימוש באמצעים לפיזור הפגנות, נמסר מהמשטרה כי "הפרסומים אודות השימוש באמצעים לפיזור הפגנות ושימוש באלות אינו נכון ואינו תואם את היערכות המשטרה". יחד עם זאת, הוסיפו כי לא יאפשרו פגיעה בשוטרים. "נפעל באפס סובלנות כלפי מפרי החוק".

צומת רעננה, הערב / צילום: תמונה פרטית
 צומת רעננה, הערב / צילום: תמונה פרטית

ביום שני האחרון, התקיימו הפגנות ענק בקפלן בתל אביב ובירושלים. המשטרה הפעילה מכת"זיות, עשתה שימוש בסוסים וביצעה מעצרים תוך שימוש בכוח ובחלק מהמקרים באלימות שגרמה לפציעת המפגינים. לראשונה בגל המחאה, נעשה שימוש במי בואש. נתיבי איילון היו חסומים במשך שלוש שעות על־ידי מפגינים.

לפי דיווח המשטרה, 14 שוטרים נפצעו ממפגינים באותו הערב. נגד סגן ניצב יאיר חנונה, מפקד יס"מ תל אביב, הוגשה תלונה על אלימות כלפי מפגינים. קבוצת הגלימות השחורות של עורכי הדין, פנתה למפכ"ל המשטרה היום בבקשה להרחיק את חנונה מתפקידו. "ביום 24.7.23 תועד חנונה נוקט באלימות חמורה ובלתי מידתית נגד הנער אמיתי עבודי אשר כללה בין היתר מתן אגרוף לפנים ומשיכה בשערותיו". לטענתם, מקרה זה מצטרף למקרה אלימות נוסף כלפי מפגין ומצדיק את השעייתו.