לאחר שנים של ביצועי חסר: מה גרם למניית אינטל לזנק בחודשים האחרונים?

דוחות הכספיים חיוביים הקפיצו את מניית אינטל ב-7% • למרות שעקפה את התחזיות, החברה רשמה הרבעון תזרים מזומנים שלילי של 2.7 מיליארד דולר • והאנליסטים לא ממהרים להמליץ את רכישת המניה

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock
מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

ענקית השבבים  אינטל  פרסמה את התוצאות הכספיות שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, הן בהכנסות והן ברווחיות (כולל הרווח הגולמי). בתגובה, מניית החברה עלתה בכ־7%. זאת, לאחר שמניית החברה סבלה לאורך שנים מביצועי חסר. בחמישה חודשים, מסוף פברואר, זינקה המניה בכ-50%.

ענקיות הטכנולוגיה מדברות הרבה על AI, אבל עדיין לא מצליחות לתרגם את זה לרווח | ניתוח
איפה להשקיע 150 אלף דולר? "להתמקד בארה"ב, בעיקר בטכנולוגיה"

"היתרון של אינטל מגיע מפעילות הליבה של מחשבים אישיים שמכירותיה עלו ב־18% ביחס לרבעון הקודם", מסביר סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אופנהיימר. "עדיין מדובר בירידה שנתית של 12%, אבל בקצב הרבה יותר מתון בהשוואה לרבעונים קודמים. לעומת זאת, פעילות השרתים הארגונים הייתה חלשה יחסית, והצפי הוא שתירשם ירידה גם ברבעון הבא. בנוסף, אינטל רשמה הרבעון תזרים מזומנים שלילי של 2.7 מיליארד דולר".

שחר כרמי, אנליסט טכנולוגית בכיר בבית ההשקעות פסגות, סבור שאינטל נמצאת היום בצומת דרכים. "החברה פועלת בשני כיוונים נפרדים - ייצור ותכנון - בזמן שחברות אחרות בחרו לעצמן את אחד מהשניים. בתחום הייצור היא שואפת לחזור לעמדת הובלה עד 2025, ובתחום התכנון היא מאבדת נתחי שוק ל־AMD. לחברה יש עדיין הרבה מאוד אתגרים, והסיכוי לעמוד ביעדיה רחוק מלהיות ודאי".

אז איך בכל זאת מניית החברה זינקה בחודשים האחרונים? לדברי כרמי, יש מי שמעריך שאינטל תשוב להוביל את תחומי הייצור והתכנון. "ובכלל, מתחילת השנה התמחור הענפי כולו עלה, ולכן גם חברות פחות טובות נסחרות כיום במחירים גבוהים יותר".

עם זאת, באופנהיימר ובפסגות עדיין ממתינים ולא ממהרים להמליץ את רכישת המניה. בבנק אוף אמריקה נוקטים בגישה דומה, בין היתר בשל עלויות ייצור גבוהות, תשואות נמוכים וביצועים נמוכים.