באיזו עיר תמצאו תשואה שנתית של 5% על דירה בחצי מיליון שקל

דירת בשטח 20 מ"ר ללא מרפסת, חניה וממ"ד באילת, נמכרה לאחרונה תמורת 515 אלף שקל • מחיר הנכס נחשב גבוה מעט, מכיוון שמדובר בדירת סטודיו שקשה למצוא בעיר • טל נעים, המתווך בעסקה: "השוק באילת לא שונה מערים אחרות"

בניין תמר רזידנס באילת / צילום: טל נעים
בניין תמר רזידנס באילת / צילום: טל נעים

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

העסקה: דירת סטודיו בשטח 20 מ"ר ללא מרפסת, חניה וממ"ד באילת, נמכרה לאחרונה תמורת 515 אלף שקל. הדירה שנמכרה משופצת, והיא נמצאת בקומה השנייה בבניין תמר רזידנס. בבניין לובי קטן ושתי מעליות. המבנה ממוקם מעל מרכז מור בשכונת צופית עלית בדרום מרכז העיר. המוכר והקונה הם משקיעים.

שוויון בתמורה: האם בעלי דירות גדולות זכאים לקבל יותר בהתחדשות עירונית?
רוב תיק ההשקעות של וורן באפט מורכב מ-5 מניות. אלו הן
פינוי בינוי בתל אביב: "סיפור ארוך ומייגע של ארבע שנות בירוקרטיה לפחות" 

השכונה: שכונת צופית עלית שוכנת בדרום מרכז העיר, בקרבה לבית החולים יוספטל. השכונה תחומה בין הרחובות דרך יותם, שדרות חטיבת הנגב ושדרות ארגמן.

התשואה: העסקה משקפת מחיר של 25 אלף שקל למ"ר. הדירה מושכרת בשכירות חודשית של 2,900 שקל, הכוללת תשלום ועד בית וארנונה, כך שדמי השכירות נטו הם כ־2,400 שקל לחודש. החוזה הוא לאדם פרטי, בהסכם לשנה.

טל נעים, מתיווך דרך ארץ מבית קלר וויליאמס, שתיווך בעסקה, מספר כי "השוק באילת לא שונה מערים אחרות והוא מושפע מאותם גורמים שהשוק בשאר חלקי ישראל מושפע מהם. מה שכן, השוק מאוד ידידותי למשקיעים שכן ישנן דירות זולות - פחות ממיליון שקל - שניתן לקבל עליהן תשואה יפה של 5%־6%".

מי קונה דירות סטודיו: לפי אתר רשות המסים נחתמו באילת בשנה האחרונה 42 עסקאות בטווח מחירים של 500־700 אלף שקל. מהנתונים עולה שהיצע דירות הסטודיו בעיר הדרומית קטן, ומכלל העסקאות ישנן חמש עסקאות בלבד של דירות סטודיו - בעלות חדר אחד. לפי אתר מדלן, המחיר הממוצע למ"ר בעיר הנו 22 אלף שקל למ"ר. כך שנראה כי המחיר עולה בעקבות ההיצע הדל והביקוש של המשקיעים לדירות סטודיו קטנות להשקעה.

המשקיעים: "אילת היא בית להמון משקיעים מכל הארץ ובעיקר מאזור המרכז, אך גם בקרב האילתים עצמם יש משקיעים", הוסיף המתווך נעים וציין כי "הביקוש מצד המשקיעים כיום הוא לדירות להשקעה עד מיליון שקל. ישנו ביקוש גבוה במיוחד לדירות סטודיו שהן פרטיות ואישיות כמו הנכס הנמכר - שאין הרבה כאלה בעיר. ברוב המקרים, דירות סטודיו קטנות הן כחלק מדירה מפוצלת או בתוך בתים פרטיים, וההפרדה נעשית לרוב על ידי קירות גבס ומשכך יש פחות פרטיות".

הערכת שמאי: דוד שטרית, שמאי מקרקעין מאילת, מציין כי "לפי שכירות חודשית מקובלת של כ־2,200 שקל לדירות דומות, העסקה מניבה תשואה של 5% בשנה, וזו תשואה אופיינית לדירות קטנות באילת. מדובר בבניין שנבנה לפני 30 שנים שמשמש בעיקרו למגורי עובדים של המלונות. בבניין קיימות בעיקר דירות סטודיו וגם דירות שני חדרים. המיקום נוח משום שהשכונה מרכזית וקרובה יחסית לים ולמרכז העיר". לסיכום הוסיף כי "המחיר של 25 אלף למ"ר, משקף את המחירים באילת לדירות סטודיו".