רוב תיק ההשקעות של וורן באפט מורכב מ-5 מניות. אלו הן

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • רוב ההשקעות בחברת האחזקות של באפט מפוזרות בין 5 חברות, ורק אחת מהן הכתה את S&P 500 מתחילת השנה • בסוף השבוע דיווחה החברה על רווח לא ממומש בגובה של כמעט 26 מיליארד דולר מההשקעות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

77% מתיק ההשקעות של ברקשייר האת'וויי , חברת האחזקות בבעלותו של וורן באפט, מורכב מ-5 מניות בהן אפל, המהווה 47.2% מתיק ההשקעות, בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה ושברון. 

בשבת דיווחה חברת האחזקות על רווח לא ממומש בגובה של כמעט 26 מיליארד דולר מהשקעותיה. בנוסף לעלייה משמעותית של 6.6% ברווח התפעולי שלה ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ומאגר המזומנים של החברה שהתנפח לכ-147 מיליארד דולר בסוף יוני, לעומת כ-131 מיליארד דולר שהחזיקה ברבעון הראשון.

1 אפל

מניית אפל מהווה כ-47.2% מהפרוטפוליו של חברת האחזקות. אפל הציגה ביצועים טובים והובילה את השוק ברבעון השני. מניית החברה זינקה בכ-18% במהלך הרבעון ושווי האחזקות של ברקשייר בה התנפח לכ-177.6 מיליארד דולר. מתחילת השנה מניות אפל זינקו בכ-48% והיא בין המניות היחידות בפרוטפוליו שעקפו את הביצועים של S&P 500 שמתחילת השנה עלה ב-17%.

בפגישת המשקיעים השנתית של 2023 באפט אמר כי "הקריטריון שלנו להשקעה באפל שונה מהקריטריונים בחברות אחרות, כי ההשקעה באפל יותר מבטיחה".

2 בנק אוף אמריקה

האחזקה השניה בגודלה של ברקשייר היא בבנק אוף אמריקה , והיא מהווה 9.3% מהפרוטפוליו של חברת האחזקות, ומוערכת ב-29.6 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה איבדה כ-5.6%.

באפט רכש כבר ב-2011 אופציות בבנק אוף אמריקה תמורת 5 מיליארד דולר, כשהבנק נקלע לקשיים פיננסיים. ב-2017 מימש באפט את האופציות ברווח של כ-12 מיליארד דולר.

3 אמריקן אקספרס

חברת האשראי אמריקן אקספרס , תופסת כ-7.2% מהתיק עם 26.4 מיליארד דולר. באפט מחזיק במניות החברה מאז 1994, ובמהלך עשור הגדיל את האחזקה בחברה על ל-20% ממניותיה. כמו אפל, גם אמריקן אקספרס ברווח מתחילת השנה, ומניית החברה עלתה ב-12%.

4קוקה קולה

בחברת קוקה קולה , מחזיק באפט 7% מהמניות, בשווי של 24 מיליארד דולר, והיא כ-6.8 מתיק ההשקעה שלו, ומניית החברה ירדה בוול סטריט מתחילת השנה ב-3%.

בחברה, בה מושקע באפט מ-1988, האורקל מדלפי מתכנן להמשיך להשקיע עוד שנים ארוכות, מעבר לאמירה המפורסמת שלו כי רבע ממנו הוא קוקה קולה, בעקבות שתיה מרובה של המשקה הקל, הוא אמר על חברת המשקאות ש"כאשר אנחנו מושקעים בחברה עם עסק יוצא דופן והנהלה יוצאת דופן אנחנו מתכננים להשקיע בה לנצח".

5 שברון

בשברון , החברה חמישית ברשימה, באפט קיצץ את ההשקעה במהלך 2023. ונכון לסוף יוני הוא היה מושקע בה ב-19.4 מיליארד דולר, כ-6.1% מתיק ההשקעה של ברקשייר התאווי. המניה חוותה את הנפילה גדולה ביותר מבין המניות המוזכרות כאן, ומתחילת השנה היא ירדה ב-10% בוול סטריט.

חברות נוספות המרכיבות את העשיריה הפותחת של ברקשייר התאווי הן קראפט-היינץ, אוקסידנטל פטרוליום, מודי'ס, אקטיביזם-בליזרד ו-HP.