"מגינים על מערכת המשפט": שופטים בדימוס ואלפי מפגינים בצעדה בתל אביב

את הצעדה מובילים שרי המשפטים לשעבר ציפי לבני ואבי ניסנקורן, שופט העליון בדימוס יורם דנציגר, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר ושופטים רבים בדימוס • הצעדה מתקיימת ברקע אירועי אלימות משטרתית כלפי מפגינים לאחרונה ולאחר שמח"ש פתחה בחקירה נגד חלק מהשוטרים שתועדו מכים מפגינים

צועדים למען שמירה על מערכת המשפט, הערב בתל אביב / צילום: ניצן שפיר
צועדים למען שמירה על מערכת המשפט, הערב בתל אביב / צילום: ניצן שפיר

אלפים התאספו הערב (ד') בתל אביב כדי לצעוד במחאה תחת הכותרת "נלחמים על מערכת המשפט". את הצעדה מובילים שרי המשפטים לשעבר, ציפי לבני ואבי ניסנקורן; שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר; יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר; ושופטים רבים בדימוס. הצעדה יצאה משדרות רוטשילד לבית המשפט ולרחוב קפלן.

הצעדה מתקיימת ברקע אירועי אלימות משטרתית כלפי מפגינים לאחרונה, ולאחר שמח"ש פתחה בחקירה נגד חלק מהשוטרים שתועדו מכים מפגינים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום את מח"ש על זימון אותם שוטרים.

בתגובה מסרה פרקליטות המדינה כי היא "דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל דופי במח"ש. מח״ש לא תורתע מלעשות את עבודתה. אנו שבים ואומרים כי מח"ש פועלת במקצועיות ומשיקולים ענייניים בלבד, וכל ניסיון להטיל דופי בעבודתה לא יצלח".

ההפגנה מתקיימת ערב הדיון בבג"ץ מחר נגד חוק הנבצרות, שישודר בשידור חי, כאשר בחודש הבא יידונו בבג"ץ העתירות נגד ביטול עילת הסבירות וכן העתירות נגד שר המשפטים יריב לוין בגין סירובו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

בין השופטים בדימוס המשתתפים בצעדה: אסתי שטמר, סביונה רוטלוי, אברהם יעקב, שירי רפאלי, שרה חביב, ורד שפר, חיותה כוחן, דליה אבי גיא, כרמי מוסק, קלרה רג'יאנו, יורם גלין, אשר ארבל, אילתה זיסקינד, ריבי צוק, אבידן גלובינסקי, טהר שחף, יהודה גרניט, מיכל רובינשטיין-שמגר ודרורה פלפל.

השופטת בדימוס סביונה רוטלוי אמרה לגלובס: "באנו, שופטות ושופטים בדימוס, כי אנחנו חייבים להגן על מה שכה יקר לנו - מערכת בית משפט עצמאית. כל חיינו ביצענו שליחות לשמור על עקרונות דמוקרטיים במדינה, ועכשיו יש סכנה גדולה להרס מערכת המשפט ולהשתלטות של הרשות המבצעת והמחוקקת על הרשות השופטת".