פחות משבוע: המועד לסגירת עסקת המכירה של טאואר מתקרב

אם העסקה לא תושלם עד ה-15 באוגוסט, כל אחת מהחברות תוכל להחליט על ביטולה, מה שככל הנראה יאלץ את אינטל לשלם פיצוי בסך 353 מיליון דולר • מחיר המניה של טאואר (כ-36.1 דולר) נמוך משמעותית ממחיר המניה בעסקה (53 דולר), מה שמעיד כי בשוק מתמחרים סיכוי גבוה לכך שהיא לא תצא אל הפועל

מפעל טאואר / צילום: שלומי יוסף
מפעל טאואר / צילום: שלומי יוסף

כמעט שנה וחצי חלפו מאז שנודע שענקית השבבים האמריקאית אינטל תרכוש את טאואר הישראלית, לפי שווי של 5.4 מיליארד דולר. מועד השלמת העסקה, שנקבע לתחילת 2023, נדחה - והוא יגיע בשבוע הבא. המשמעות היא שאם העסקה לא תושלם עד ה-15 באוגוסט, יום שלישי הבא, כל אחת מהחברות תוכל להחליט על ביטולה; במקרה כזה, אינטל ככל הנראה תיאלץ לשלם לטאואר את הפיצוי שנקבע בהסכם, בסך 353 מיליון דולר. עם זאת, ייתכן שגם לאחר המועד שנקבע החברות יבחרו להמשיך לחכות להשלמתה.

עסקה ענק: תאגיד אמריקאי השלים את רכישת השליטה ב-SciPlay
המשקיעים דרוכים: איך ישפיעו הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה על וול סטריט

אינטל הודיעה על רכישת טאואר כחלק מאסטרטגיה חדשה יחסית שלה, להפוך ליצרנית שבבים גם עבור צדדים שלישיים. אלא שלמרות הזמן הרב שחלף מאז החתימה על העסקה, הרגולטור בסין עדיין לא אישר אותה, ולכן היא מתעכבת. בחודש שעבר, על רקע אישור שנתן הרגולטור בסין לעסקה אחרת של חברות שבבים, מניית טאואר קפצה בשל הערכות שהמהלך מהווה אינדיקציה לאישור קרוב גם לעסקת אינטל-טאואר, אך עד כה זה לא קרה.

טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, נסחרת כיום בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי של 4.1 מיליארד דולר. מחיר המניה שלה הוא כ-36.1 דולר, נמוך משמעותית ממחיר המניה בעסקה, שהוא 53 דולר. כלומר, בשוק מתמחרים סיכוי גבוה לכך שהיא לא תצא אל הפועל, בסופו של דבר.

אנליסטים העריכו בחודשים האחרונים שגם אם העסקה תבוטל בסופו של דבר, טאואר לא תיפגע באופן משמעותי. כך, לדוגמה, בבנק הפועלים, כתבו לפני שלושה חודשים שעל בסיס תחזית הרווח ל-2024 ויחד עם נכסיה הנזילים של טאואר (כולל הפיצוי הצפוי מאינטל על ביטול העסקה), מחיר היעד למניית טאואר הוא 52 דולר למניה - רק דולר אחד פחות ממחיר המכירה לאינטל. גם האנליסט סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר התייחס לאפשרות ביטול העסקה בשיחה עם גלובס לאחרונה, והעריך שגם אם לא תהיה עסקה, המניה לא תרד הרבה. לדבריו, "טאואר יכולה להתקדם גם בכוחות עצמה, אבל אינטל תצטרך לחפש משהו אחר ליישום האסטרטגיה שלה, אם העסקה תיפול".