יו"ר בזק: "ההשפעה של FreeTV על yes זניחה כיום, אני בספק אם המיזם יצליח"

קבוצת התקשורת מציגה שיפור בתוצאות וסיכמה את המחצית עם רווח של 654 מיליון שקל • גיל שרון: "yes היא החסינה בין חברות הטלוויזיה"

גיל שרון, יו''ר בזק / צילום: רמי זרנגר
גיל שרון, יו''ר בזק / צילום: רמי זרנגר

קבוצת התקשורת בזק, העלתה לאחרונה את תחזית הרווח השנתי שלה ופרסמה דוחות כספיים משופרים לרבעון השני. הכנסות הקבוצה צמחו ב־3.3%, הרווח הנקי גדל ב־11.7% וה־EBITDA המתואם גדל ב־6.8%. המחצית הראשונה הסתיימה עם הכנסות של 4.6 מיליארד שקל, רווח נקי בסך 654 מיליון שקל ו־EBITDA מתואם של כ־1.9 מיליארד שקל.

דרמה בקבוצת ידיעות אחרונות: ההנהלה מבקשת לפטר כרבע מהעיתונאים
●  ניתוח: רמי לוי ייבא חלב מפולין ועזר לסמוטריץ' להגיע למו"מ עם הרפתנים מעמדת כוח  

קבוצת בזק כוללת את פעילות בזק קווי, פלאפון, yes ובזק בינלאומי. יו"ר בזק, גיל שרון, אמר בשיחה לאחר הדוחות כי "מרגע שהגדרנו לפני כשנתיים אסטרטגיה חדשה לקבוצה, שהכותרת שלה הייתה חזרה לצמיחה, אנחנו באופן עקבי מציגים צמיחה יפה בהכנסות, וכשצומחים בהכנסות, גם שאר הפרמטרים עוקבים ומשתפרים".

שרון התייחס לכל אחת מהפעילויות וציין את הסיבים, שמהווים מנוע צמיחה בולט גם בבזק קווי וגם עבור יס, שהתחילה לשווק חבילות סיבים וטלוויזיה. בבזק קווי, בניהולו של רן גוראון, ה־ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) עלתה. ב־יס, שאותה מנהל אילן סיגל (כמו גם את פלאפון), ההכנסה נותרה זהה לרבעון הקודם, וזאת למרות התחרות בשוק הטלוויזיה.

לדברי שרון, "יס ממשיכה להתמודד יפה מאוד עם התחרות. ההשפעה של FreeTV (מיזם הטלוויזיה שהושק לאחרונה ע"י קשת וקבוצת RGE, ש.ח.ו) היא זניחה לעת הזו, בוודאי ברמת הקבוצה אבל גם ברמת יס, ששומרת על בסיס המנויים ומנהלת בהצלחה שני מותגים". שרון העריך שגם בהמשך, ההשפעה של FreeTV תהיה זניחה: "גם אם FreeTV תצליח, ואני בספק, זה יבוא תחילה להערכתי על חשבון חברות טלוויזיה פחות חסינות".

עלייה של כ־6% בהכנסות

יס סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 336 מיליון שקל, עלייה של 6.3% מרבעון מקביל. הרווח הנקי שלה עמד על 30 מיליון שקל. מספר המנויים בסוף הרבעון היה 579 אלף, ירידה קלה מרבעון קודם, ורובם צופים בטלוויזיה באמצעות רשת האינטרנט. למרות זאת, בעקבות הערכת שווי שבוצעה לנכסי יס, הכירה בזק בירידת ערך בסך 127 מיליון שקל במחצית.

בזק קווי רשמה ברבעון הכנסות של 1.13 מיליארד שקל, רווח נקי של 261 מיליון שקל ו־EBITDA בסך 674 מיליון שקל, עלייה בכל הפרמטרים ביחס לרבעון המקביל.

בתוצאות פלאפון יש שני כיוונים שונים: מצד אחד ההכנסות משירותי סלולר עלו ב־3.4% ל־452 מיליון שקל, מתוכם 350 מיליון שקל בנטרול קשרי גומלין (נתון המוצג בדוח בעקבות רפורמה בתחום שהחלה ביוני השנה). מנגד, ההכנסות ממכירת ציוד קצה התכווצו ב־18.4% ל־133 מיליון שקל.

הצפי: פריסת סיבים נרחבת

בזק מצפה להציג השנה EBITDA מתואם של 3.8 מיליארד שקל, רווח נקי מתואם בסך 1.32 מיליארד שקל ועם פריסת סיבים לכ־2 מיליון משקי בית. במקביל לדוחות בזק הודיעה כי תחלק דיבידנד של 392 מיליון שקל. החברה נסחרת בשווי של 13.8 מיליארד שקל לאחר ירידה של כ־14% במניה מתחילת השנה. החברה נמצאת בשליטה (27%) של חברת בי קומיוניקיישנס, בה מחזיקות הקרן הזרה סרצ'לייט ואיש העסקים דוד פורר. מניית בי קומיוניקיישנס צנחה בכ־25% מתחילת השנה.