דרמה בקבוצת ידיעות אחרונות: ההנהלה מבקשת לפטר כרבע מהעיתונאים

ועד העובדים שלח הערב עדכון ובו חשף את תכניות ההנהלה: פיטורים של 115 עובדים בידיעות אחרונות ו-Ynet לא כולל פיטורים נוספים שצפויים גם בכלכליסט ולאשה

דוכן עיתונים של ''ידיעות אחרונות'' בתל אביב / צילום: Shutterstock, Jose HERNANDEZ Camera 51
דוכן עיתונים של ''ידיעות אחרונות'' בתל אביב / צילום: Shutterstock, Jose HERNANDEZ Camera 51

ועד עיתונאי קבוצת ידיעות אחרונות שלחו עדכון דחוף לעובדים על תכנית ההנהלה המתגבשת לסבב פיטורים משמעותי בחברה, כפי שפורסם לראשונה בגלובס.

על פי ההודעה שנשלחה לעובדים, מדובר קיצוץ של כ-115 תקנים, בעקבות הליך איחוד מערכות בין ידיעות אחרונות ו-ynet. בוועד אומרים כי יאבקו בתוכניות הללו. מדובר במספר התחלתי בלבד, שצפוי לרדת במהלך המשא ומתן בין הקבוצה והוועד, אבל אין ספק שמדובר בסבב פיטורים דרמטי.

המסמך שהסעיר את הרשת והתגובה של מזרחי טפחות: האם קיים עיוות בשוק המשכנתאות לחברה החרדית?
פרחים, צעצועים וסיגריות: פישמן רשתות שוב על המדף בשווי כ-360 מיליון שקל | בלעדי

"לפני מספר שעות סיימנו פגישה נוספת עם נציגי הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" בנוגע לשינויים הצפויים במערכות. לטענת ההנהלה, כתוצאה מאיחוד המערכות יש צורך בקיצוץ דרמטי של כ-115 תקנים בשתי החברות, "ידיעות אחרונות" ו-ynet, כאשר מסתמן שהיקף הפיטורים הצפוי ב-ynet יהיה כפול מזה הצפוי ב"ידיעות"", נכתב בהודעת הוועד.

בנוסף לכך, נכתב בהודעת הוועד כי צפויים גם צמצומים ב"כלכליסט" וב"לאישה", שהיקפם עדיין לא נמסר לוועד. על פי ההערכות שנמסרו לידי גלובס, בהנהלה מדברים על כ-130 עיתונאים מכלל הגופים שבקבוצה, בתוספת שתי המערכות הללו.

בוועד דורשים מההנהלה לקבל נתונים כלכליים שמצדיקים את "הקיצוץ הדרמטי" לדבריהם, והן "הסברים מפורטים כיצד בכוונתם להמשיך לספק אותם מוצרים עם 75% מהעובדים בלבד. לצערנו לא קיבלנו את כל הנתונים והתשובות הנדרשים בעניין זה".

בהודעה נכתב כי ביום ראשון הקרוב תתקיים אספת חירום לכל עובדי התוכן של הקבוצה, שבה ישתפו בפרטי המשא ומתן וייבחנו דרכי פעולה "על מנת לצמצם את הפגיעה בעובדים ולהבטיח תנאי תעסוקה הוגנים לכולנו".

בחודש יוני פורסם כי נטע ליבנה, עורך ידיעות אחרונות לשעבר, עזב את הקבוצה - זאת לאחר השלמת מינויו של אבי משולם לתפקיד העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" ו-Ynet. מהלך איחוד המערכות הוא האתגר הניהולי הראשון של משולם מאז כניסתו לתפקיד. לפני כניסתו לתפקיד, ב-Ynet פיטרו עובדים ממיזם הרדיו של החברה, למעט תוכניתם של שרון כידון וישי שנרב.

לא נמסרה תגובה מידיעות אחרונות או מווינט.

בארגון העיתונאים והעיתונאיות מציינים כי "פיטוריהם של רבע מעיתונאי ידיעות אחרונות ו-ynet הוא קו אדום ואין מצב שנסכים לכך. מצפים מהנהלת ידיעות לקיים מו"מ אמיתי על פרטי התכנית, לרבות צמצום משמעותי של היקף הפיטורים, אחרת כל הכלים נמצאים על השולחן, לרבות פניה לערכאות וצעדים ארגוניים משמעותיים".