יעקב נמרודי, בעל השליטה בחברת הכשרת הישוב, הלך לעולמו

נמרודי החזיק 27% ממניות חברת הנדל"ן המניב ואופציות שמימושן נועד לבצר את שליטתו בחברה, הנסחרת בשווי של 1.1 מיליארד שקל

יעקב נמרודי ז''ל / צילום: איל יצהר
יעקב נמרודי ז''ל / צילום: איל יצהר

יעקב נמרודי, בעלי השליטה בחברת הכשרת היישוב, נפטר בליל יום שני בגיל 97. נמרודי השתלט על חברת הנדל"ן המניב, בשנת 1988, לאחר שרכש את מניותיה של ההסתדרות הציונית.

הכשרת היישוב, המנוהלת מאז שנת 2004 ע"י עופר נמרודי, בנו של יעקב, נסחרת כיום בשווי של 1.1 מיליארד שקל. משפחת נמרודי מחזיקה בכ-54% ממניות החברה כאשר יעקב נמרודי, ששימש כנשיא כבוד של החברה, החזיק ב-27% מהמניות (בשווי נוכחי של 308 מיליון שקל) וכן באופציות למניות שמימושן נועד לבצר את השליטה בחברה במקרה של דילול עתידי. בידי עופר נמרודי 25% ממניות החברה.

הכשרת היישוב דיווחה  למשקיעים על פטירתו של יעקב נמרודי ומסרה כי "לאחר שיינתן צו שיפוטי בקשר עם עיזבון המנוח תעדכן החברה בדבר ההשלכות על החזקת המניות בחברה". החברה חולשת כיום על נכסים מניבים רבים בישראל ובאירופה. כאשר יש לה גם חברת בת הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית בארץ. נכון לסוף הרבעון הראשון הסתכם שווי הנדל"ן המניב של החברה ב-6.8 מיליארד שקל, מעל למחציתו (56%) בתחומי הלוגיסטיקה והתעשייה.

בתחום הלוגיסטיקה התפתחה הכשרת היישוב בעיקר בפולין דרך החזקות בחברת MLP. שטחי המשרדים מהווים 17% מתיק הנדל"ן של החברה והמסחר עוד 25%. בין הנכסים הבולטים בארץ נמצא קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, מגדל נמרודי בבני ברק, והחברה יוזמת מיזמים נוספים בהם "מגדל יעקב נמרודי", שיוקם על מה שהיה בעבר "בית מעריב".

טרם רכש את הכשרת היישוב כיהן יעקב נמרודי המנוח בתפקידי מפתח בקשרים הדיפלומטיים בין ישראל לאיראן, בעידן שלפני נפילת השאה. בתחילת שנות השישים מונה יעקב נמרודי לתפקיד נספח צה"ל הראשון בטהרן וברבות השנים הפך לאחת הדמויות המשפיעות על היחסים הדיפלומטים הענפים ששררו אז בין המדינות. בתחילת שנות השבעים פנה לעסקים, תוך שהוא מתמקד בייצוא מפעלי התעשייה הישראליים לאיראן. נמרודי פרסם שלושה ספרים על חייו והקריירה שלו: "מסע חיי", "התקווה והמחדל", ו"ימי טהרן" (2010). הוא הותיר אחריו אישה, רבקה, ושלושה ילדים - עופר, יעל וסמדר.