צעד גדול להודים: הנחיתו חללית על הירח באזור שטרם נחקר

הודו הפכה למדינה הראשונה שהנחיתה חללית בסמוך לאזור הקוטב הדרומי של הירח שטרם נחקר עד כה • "זו קריאת הניצחון של הודו חדשה", אמר בהתרגשות ראש הממשלה נרנדרה מודי

שידור הנחיתה של חללית Chandrayaan-3 ההודית על הירח / צילום: Associated Press, Aijaz Rahi
שידור הנחיתה של חללית Chandrayaan-3 ההודית על הירח / צילום: Associated Press, Aijaz Rahi

זהו רגע היסטורי עבור הודו, לאחר שהנחיתה חללית על הירח והפכה למעצמת החלל הרביעית לאחר שקדמו לה: ארה"ב, רוסיה (ברה"מ לשעבר) וסין.

האם אנבידיה היא הטסלה החדשה? אלה ההימורים של סוחרי האופציות
לקראת הנפקת השנה: חברת השבבים הבריטית ARM מגיעה לוול סטריט

הודו לא הסתפקה בהישג זה לבדו, אלא הפכה למדינה הראשונה שהנחיתה את החללית בסמוך לאזור הקוטב הדרומי של הירח. "זו קריאת הניצחון של הודו חדשה", אמר בהתרגשות ראש הממשלה נרנדרה מודי, שהניף את הדגל ההודי בזמן שצפה בנחיתה מדרום אפריקה, שם הוא שוהה.

היה זה ניסיונה השני של הודו לשלוח חללית לירח, לאחר ניסיון קודם אשר לא צלח, וכעת החללית Chandrayaan-3 החלה בחקירת אזור הקוטב הדרומי של הירח שכאמור טרם נחקר.

חדר הבקרה של סוכנות החלל ההודי גאשה ממחיאות כפיים בזמן הנחיתה ומנהל הפרויקט אמר בקול מתרגש שזהו עבורו "סיפוק עצום". הוא דיבר לקול מחיאות כפיים רמות והודה לכל האנשים שעבדו על המשימה לחלל, על מנת להפוך את הודו למדינה הראשונה שנחתה באזור זה על הירח.

"השמיים הם לא הגבול", הוסיף  ראש הממשלה מודי ברגשי תודה לכל הצוותים שעבדו על המשימה לירח בסוכנות החלל, "המדינה תמיד תזכור אותנו ברגע הזה. הצלחת המשימה צריכה לדחוף אותנו לעבר עתיד מזהיר יותר. היום הזה מראה כיצד אנחנו יכולים ללמוד מהכישלונות שלנו כדי להצליח בסופו של דבר", בהתייחסו למשימה הקודמת שנכשלה.