שוק העבודה בארה״ב במגמה מעורבת: מספר המשרות החדשות באוגוסט גבוה מהצפי, שיעור האבטלה עלה

לדוח התעסוקה שהתפרסם היום (ו') על המשק האמריקאי, צפויה להיות השפעה משמעותית על מתווה הריבית העתידי של הפד • הצפי עמד על תוספת של 170 אלף משרות, ולקצב עליית שכר שנתית של 4.4%

היכן נמצא תקציב ההכשרות המקצועיות? / צילום: Shutterstock
היכן נמצא תקציב ההכשרות המקצועיות? / צילום: Shutterstock

דוח התעסוקה של ארה"ב לחודש אוגוסט פורסם היום (ו'): לפי הנתונים נוספו באוגוסט 187 אלף משרות - גבוה מהצפי, אך מנגד האבטלה קפצה ל-3.8%. השכר הממוצע עלה בקצב שנתי של 4.3% - נמוך מעט מהתחזיות.

הצפי היה לתוספת של 170 אלף משרות, ולקצב עליית שכר שנתית של 4.4%. בחודש שעבר דוח התעסוקה הצביע על תוספת של 187 אלף משרות חדשות - הנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2020. 

עד מתי וול סטריט תמשיך לעלות? התחזית של האנליסט הבכיר 
האורקל מאומהה חוגג 93: עצות ההשקעה הטובות של וורן באפט 

ביום שלישי פרסמה לשכת העבודה של ארה"ב את הנתונים על המשרות הפנויות בארה"ב לחודש אוגוסט. הדוח מהווה אינדיקטור מקדים לשוק העבודה בארה"ב יחד עם נתוני האבטלה שהתפרסמו היום. מהדוח (JOLTS) נראה כי מספר המשרות הפנויות של ארה"ב ירד בחודש שעבר. לפי הנתונים, מספר המשרות עומד על 8.8 מיליון, בהשוואה ל-9.2 מיליון משרות בחודש יולי.

המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הפד בהמשך החודש

לדוח התעסוקה צפויה להיות השפעה משמעותית על מתווה הריבית העתידי של הפד. על פי התחזיות, בהחלטת הריבית הקרובה של הפד שתתקיים ב-20 לספטמבר הפד ישאיר את הריבית על כנה,  אך ייתכן כי בהמשך יחזור להעלות את רמת הריבית בהמשך השנה וזאת בהתאם לאינדיקטורים הכלכליים שיפורסמו.

בוועידת הנגידים שהתקיימה בג'קסון הול, יו"ר הפד ג'רום פאוול אמר כי "בשנה שעברה, ציינתי כי המטרה שלנו היא להוריד את האינפלציה ואנו נעשה זאת. למרות שהורדנו את האינפלציה משיאה בסבב הנוכחי היא עדיין גבוהה. אנחנו מוכנים להעלות את הריבית אף יותר אם יהיה צורך בכך, וגם להשאיר את הריבית ברמה גבוהה כדי שנראה את האינפלציה יורדת".

האינפלציה בארה"ב הגיעה לשיאה ביוני בשנה שעברה והגיע עד לשיעור של 9.1%. בחודש האחרון הגיעה האינפלציה עד ל-3.2%. אך למרות שכרגע נראה שאנחנו בדרך להורדת האינפלציה ליעד הפד, שעומד על 2%, יש עוד דרך ארוכה לשם.

בין הגורמים שעשויים לתדלק מחדש את האינפלציה, ציין פאוול את הצמיחה הגבוהה ואת שוק העבודה ההדוק. "עדויות נוספות לצמיחה מתמשכת מעל המגמה עשויות לסכן את ריסון האינפלציה ויכולות להצדיק הידוק נוסף של המדיניות המוניטרית", אמר.