אבי ניסנקורן בהפגנה בקפלן: "מערכת המשפטית מורעבת במתכוון"

המחאה נגד השינויים במערכת המשפט מתקיימת זה השבוע ה-35, עם הפגנות המתקיימות בלמעלה מ-100 מוקדים ברחבי הארץ • המחאה הערב מתמקדת במערכת החינוך, כאשר מובילי המחאה טוענים כי הממשלה מובילה את המערכת ל"קריסה ערכית"

הפגנה בפארק המדע ברחובות, הערב / צילום: רובי יהב Roby Yahav
הפגנה בפארק המדע ברחובות, הערב / צילום: רובי יהב Roby Yahav

המחאה נגד השינויים במערכת המשפט נמשכת היום זה השבוע ה-35, כאשר הערב מתמקדת המחאה במערכת החינוך. מובילי המחאה טוענים כי קיימת "קריסה ערכית במערכת החינוך". ההפגנות מתקיימות בלמעלה מ-100 מוקדים בהם רחובות, צומת כברי, נהלל, גינתון וכרכור, נתניה, הרצליה, צומת צמח ורמת השרון.

היועמ"שית עונה ללוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי"
שאלות ותשובות | הדרמה בבית המשפט העליון: האם יש לאלרון סיכוי להיות הנשיא?
ראש השב"כ לשעבר עותר לבג"ץ נגד הקמת ועדת הבדיקה לרוגלות

ההפגנה המרכזית בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין
 ההפגנה המרכזית בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין

בקפלן ינאמו שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, אביטל מסטרמן - מחנכת, מורה וממובילות מאבק החינוך, רונית שניר - מזכ״לית תנועת השומר הצעיר ויולי יבין - תלמידת תיכון מהרצליה, ממובילות המאבק נגד תכנים של פורום קהלת במערכת החינוך. בהפגנה תופיע הזמרת אפרת גוש.

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן אמר בקפלן: "הרשות היחידה שעדיין עומדת בעצמאותה ומשמרת את המבנה הדמוקרטי שלנו, היא הרשות השופטת, ולכן הקנאים באו עליה לכלותה. סירוב שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
הוא עוד מאבק בעצמאות המערכת המשפטית. שר משפטים שתפקידו לחזק את הדין והצדק, פועל להחלשתם".

עוד אמר ניסנקורן: "המערכת המשפטית מורעבת בכוונת מכוון. העומס בהעדר שופטים מתגלגל על הציבור ולקנאים לא איכפת. הוועדה לבחירת שופטים היא המפתח לעצמאות המערכת המשפטית, ואסור לאפשר שינוי הרכב שכל מטרתו השתלטות פוליטית על המערכת המשפטית! הפגיעה בשיטת הסניורטי במינוי נשיא בית המשפט העליון,
באה במטרה להשתלט פוליטית על בחירת הנשיא. שיטה בה נשיא בית המשפט העליון יחזר על פתחי הפוליטקאים לבחירתו, תפגע בעצמאות בית המשפט העליון פגיעה אנושה. זהו לא מאבק לגופו של אדם, אלא לשמירת עצמאות המערכת המשפטית".

הצעדה מהבימה לקפלן בת''א, הערב / צילום: אלון קורנגרין
 הצעדה מהבימה לקפלן בת''א, הערב / צילום: אלון קורנגרין

בעקבות העימותים האלימים בדרום תל אביב בין תומכי ומתנגדי השלטון באריתריאה, הודיעו מארגני ההפגנה כי ההפגנה תתקיים כסדרה בתיאום עם המשטרה.

השבוע, יתקיים ביום חמישי דיון בעתירה הדורשת לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, לאחר ששר המשפטים יריב לוין לא כינס אותה מאז קמה הממשלה. העותרים - התנועה לאיכות השלטון ומפלגת יש עתיד - טוענים כי לוין נמנע מלהפעיל את סמכותו מלכנס את הוועדה משיקולים פוליטיים, תוך פגיעה באינטרס הציבורי. זאת, נוכח מצב הרשות השופטת, העומס הרב והמחסור בעשרות שופטים, המשפיע על השירות הניתן לאזרחים.

הפגנה בצומת צמח, הערב / צילום: ניב גרבר
 הפגנה בצומת צמח, הערב / צילום: ניב גרבר

צעדות מחאה מתקיימות מרחבת הבימה למקום ההפגנה המרכזי בקפלן, ובחיפה למרכז חורב. יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, ינאם הערב בכיכר גורן בפתח תקווה. שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני נאמה בכרכור, ובנתניה ינאמו השופט בדימוס יעקב אברהם וראש לשכת עורכי הדין עמית בכר.