מקורות השלימה גיוס חוב בהיקף של כ-620 מיליון שקל

במהלך הגיוס התקבלו ביקושים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל • המנכ"ל עמית לנג: "למקורות יש תוכנית פיתוח תלת-שנתית בהיקף שנתי של כ-1.5 מיליארד שקל. הגיוס יאפשר לחברה להמשיך את תנופת פיתוח משק המים"

מתקן התפלת מים של מקורות באילת / צילום: אתר החברה
מתקן התפלת מים של מקורות באילת / צילום: אתר החברה

חברת המים הלאומית מקורות השלימה אמש בהצלחה את השלב המוסדי לגיוס אג"ח סחיר, בדרך של הרחבת סדרה 11. במסגרת השלב המוסדי, זכתה החברה לביקושים גבוהים בסך של כ-1.8 מיליארד שקל - פי 3 מסכום הגיוס המתוכנן, מתוכם גייסה החברה כ-620 מיליון שקל.

בעקבות ביקושי היתר שנרשמו, השלב המוסדי ננעל במחיר מינימאלי של 104 אג' לכל ע.נ. המשקף תשואה אפקטיבית שנתית צמודה של כ-2.6%, נתון שמגלם מרווח של 129 נק' בסיס מעל אג"ח ממשלתי במח"מ דומה. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים אגרות חוב צמודות מדד, במח"מ של כ-12.3 שנים, אשר פירעון הקרן שלה יבוצע בתשלומים שווים (למעט האחרון) בשנים 2021-2053. אגרות החוב מדורגות על ידי חברת הדירוג S&P מעלות בדירוג AAA באופק יציב.

עמית לנג, מנכ"ל מקורות, ציין כי "למקורות יש תוכנית פיתוח תלת-שנתית עם פרויקטים לביצוע בהיקף שנתי של כ-1.5 מיליארד שקל, כך שהכספים שיגויסו יאפשרו לחברה להמשיך את תנופת פיתוח משק המים ועמידה בכלל אתגרי החברה, לרבות אספקת מים מקומית ואזורית למדינות שכנות".

את הנפקה הובילו לידר הנפקות וחיתום, פועלים איי.בי.איי ברק קפיטל חיתום ודיסקונט חיתום. יועצים משפטיים היו עו"ד אסתר קורן, עו"ד יפעת שפטל, עו"ד שלי ברד, עו"ד דוד אולשטיין ועופרי הלוי ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן.