המתחרה של קרפור בדרך: נחשף מיקום הסניף הראשון של SPAR

לפי הערכות בענף, בחנות בכפר סבא, שתתפרס על פני 2,500 מ"ר, יושקעו כ־10 מיליון שקל • לגלובס נודע כי עמית זאב, מנכ"ל ובעלי ספאר ישראל, נמצא במו"מ עם גופי נדל"ן גדולים על מיקומים נוספים ברחבי הארץ

חנות של רשת SPAR / צילום: Shutterstock
חנות של רשת SPAR / צילום: Shutterstock

כניסת ענקית הקמעונאות הבינלאומית SPAR לישראל תופסת תאוצה: לגלובס נודע כי הסניף הראשון ייפתח בכפר סבא, בפינת הרחובות הורוביץ והפועל, לא רחוק מסניפים של שופרסל, רמי לוי, שוק העיר ויינות ביתן (שלא הוסבה לחנות קרפור).

ניתוח | המהפכה צרפתית, ההפסדים ישראליים: מה יעלה בגורל קרפור? 
מותג משלך: כך זינק חלקם של המפורסמים בשוק המכירות הקמעונאיות 

לפי הערכות בענף, בחנות, שנמצאת בבעלות של מספר יורשים, יושקעו כ־10 מיליון שקל. היא תתפרס על פני 2,500 מ"ר וצפויה להיפתח בחודשים הראשונים של 2024. בימים האחרונים החלו בהכנות לשיפוץ בחנות, שעד 2015 שימשה כסניף של שופרסל.

לגלובס נודע כי עמית זאב, מנכ"ל ובעלי ספאר ישראל, נמצא במשא־ומתן עם גופי נדל"ן גדולים על מיקומים נוספים ברחבי הארץ, בעיקר לסניפים גדולים. ברשת יימכרו מותגים ישראלים מוכרים של חברות כמו שטראוס, אסם ותנובה, לצד מוצרי המותג הפרטי של הרשת, ש־15 אלף מהם נמכרים ברחבי אירופה.

נזכיר כי קרפור ישראל פתחה עד כה שלושה סניפי היפר בלבד - ברעננה, בנתניה ובבית שמש - שגודלם עומד על 2,500-4,000 מ"ר. שאר סניפי המרקט והסיטי של קרפור קטנים מ־1,200 מ"ר.

עמית זאב / צילום: טל פלינט
 עמית זאב / צילום: טל פלינט

הסיבות לבחירת המיקום

הבחירה בכפר סבא לסניף הראשון של רשת SPAR אינה מקרית. ככל הנראה, התמהיל שמייצג חלק נרחב מהאוכלוסייה במדינה - השכונות החילוניות, הקרבה לשכונה דתית והחברה הערבית המתגוררת בסמוך לעיר - הביא את זאב להעדיף אותה על פני תל אביב.

סיבה נוספת היא התחרות העזה שיש בתל אביב, עם ריבוי הרשתות שפתחו בה סניפים בשנים האחרונות. עם זאת, ההחלטה של SPAR לפתוח חנות סמוך לרשתות אחרות, מבהירה כי בעוד מספר חודשים צפוי להתחיל מאבק נוסף על העדפות הקנייה של הישראלים.

נזכיר כי לפני שנה וחודשיים הודיע זאב כי חתם על הסכם עם SPAR, חודש וחצי בלבד לאחר שעזב את תפקידו כמנכ"ל יינות ביתן בעת הליך הסבתה לקרפור. חודשים מספר לאחר מכן זאב חתם עם שופרסל על הסכם, לפיו הרשת תצטרף כבעלת מניות לתאגיד בשליטת זאב (80.01% לזאב, 19.9% לשופרסל). השותפות עדיין לא קיבלה את אישור רשות התחרות.

מודל הפעילות של SPAR הוא בזכיינות מקומית. לרשת יש 14 אלף חנויות ב־48 מדינות, המשרתות כ־15 מיליון לקוחות מדי יום. מחזור המכירות השנתי עמד ב־2022 על כ־43.5 מיליארד אירו.

מספאר ישראל לא נמסרה תגובה.