טדי שגיא משקיע 10 מיליון אירו בפארק בספרד

אנשי העסקים טדי שגיא ואפי מלכה מרחיבים את הפעילות הבינלאומית של פארק בבילון וייפתח בחודש הבא את פארק בבילון הראשון בספרד • חממת הפודטק של שטראוס משיקה את מבנה החדשנות שלה ברחובות בהשקעה של מיליוני שקלים • אירועים ומינויים

פארק בבילון / צילום: בבילון ספרד
פארק בבילון / צילום: בבילון ספרד

​אנשי העסקים טדי שגיא (מייסד פלייטק וסייף צ'ארג') ואפי מלכה (המתמחה בהקמת פארקים מקורים וחדרי משחקים) מרחיבים את הפעילות הבינלאומית של פארק בבילון, רשת הפנאי והבידור שמציעה פארקי שעשועים מקורים. במרכז הקניות Westfield Parquesur סמוך למדריד ייפתח בחודש הבא פארק בבילון הראשון בספרד, והשלישי באירופה (אחרי בריטניה וסרביה). במהלך הושקעו כ-10 מיליון אירו.

מרכז Westfield Parquesur קיים למעלה מ-30 שנה, כאשר ב-2006 הוא הורחב משמעותית, וכיום מתפרס על כ-150 אלף מ"ר של שטחי מסחר. בין היתר ניתן למצוא שם חנויות של אפל, זארה, נייקי ופריימרק, ובשנה הבאה צפוי להיפתח גם סניף של איקאה.

פארק בבילון מתפרס על פני 3,500 מ"ר, והוא כולל אטרקציות כגון רכבת הרים, מגדל נפילה חופשית, מכוניות מתנגשות, קרוסלות, סימולטורים ואזור משחקי וידאו. הייחוד של הפארק הוא בשילוב בין אפליקציה, המספקת חוויה דיגיטלית, לבין פארק השעשועים הפיזי.

לפני כשנה וחצי 2022 נפתח הסניף הבריטי של הרשת בקמדן מרקט שבלונדון, בהשקעה של 20 מיליון ליש"ט, והסניף הראשון נפתח ב-2021 בבלגרד. בארץ מפעילה בבילון פארק 12 סניפים, שהבולט בהם ממוקם בנמל ת"א ומתפרס על פני 3,000 מ"ר.

לדברי ניר דיאמנט, מנהל הפעילות הבינלאומית של בבילון פארק, "במסגרת תוכנית ההתרחבות של החברה לאירופה בחרנו בשוק הספרדי בשל פוטנציאל הצמיחה העצום שלו, ובשל תרבות הפנאי המקומית המתפתחת שלו".

גלית חתן

שטראוס משיקה מתחם חדשנות בהשקעה של מיליוני שקלים

חממת הפודטק של שטראוס, The Kitchen Hub, משיקה את מבנה החדשנות שלה ברחובות בהשקעה של מיליוני שקלים. המבנה יכלול מעבדות שיתופיות מצוידות במכשור מתקדם, במטרה לאפשר לסטארט-אפים בתחום המזון לרכז את שלבי מחקר ופיתוח המוצר במקום אחד.

המיקום החדש של החממה, שהוקמה ב-2015 ועד כה פעלה באשדוד, מאפשר לסטארט-אפים קרבה פיזית לאקדמיה ולתעשיית הביוטק - מכון ויצמן, הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית, והמרכז לביולוגיה סינתטית אלג'ין. המטרה, כך לפי צוות החממה, היא ליצור אקוסיסטם המאפשר שיתוף פעולה עם העולם האקדמי.

שי באב״ד, אלעד קומיסר ויהונתן ברגר במעבדות החדשות / צילום: טל שחר
 שי באב״ד, אלעד קומיסר ויהונתן ברגר במעבדות החדשות / צילום: טל שחר

"הכוחות המשולבים של התעשייה, גורמי הממשל, הארגונים והקהילה, לצד החדשנות של היזמים והסטארט-אפים של החממה, מהווים אקוסיסטם רחב המאפשר יצירת פתרונות טכנולוגיים חדשניים. אלה יאיצו את צמיחת תעשיית הפודטק בארץ ובעולם, ויקרבו אותה מהמעבדה לצלחת" אומר אלעד קומיסר, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בשטראוס.

כיום, כולל פורטפוליו החממה 23 חברות, ביניהן אלף פארם המייצרת בשר מתורבת, אימג'נדרי המייצרת חלב בשיטת פרמנטציה, ו- Zero Eggהמייצרת ביצים מתחליף צמחי. לדברי סמנכ"לית הטכנולוגיה של החממה, ד"ר דורית רוזנר, המתחם החדש יציע להם "מעבדה ביולוגית מרכזית, חדר אחסון המכיל מערכות קירור לשימור תאים ומיקרואורגניזמים, חדר גידול תרביות לתחום הבשר המתורבת וחדר פרמנטציה.

"כמו כן, המתחם כולל חדר ייעודי לתהליכי מיצוי והפרדה של מולקולות וחלבונים והפיכתם לאבקות, באמצעות מערכות ייבוש בהתזה וייבוש בהקפאה".

"חממת The Kitchen מאמינה בקהילתיות ובתמיכה לכלל קהילת הסטרטאפים בישראל. העבודה זה לצד זה כיזמים וחוקרים המפתחים פתרונות למען בטחון מזון ואקלים, מעלה את סיכויי ההצלחה של המיזמים ע"י למידה וייעוץ הדדי, בנוסף למתן גישה למשקיעים ולבכירי תעשיית המזון העובדים עם חברות החממה״ אומר יהונתן ברגר, מנכ"ל החממה.

מיטל וייזברג

חדשות טובות

אגודת הידידים של "אנו - מוזיאון העם היהודי" גייסה כ-200 אלף שקל לטובת ביקורם של כ-5,000 ילדים מהפריפריה במוזיאון, במטרה לצמצם מגבלות תקציביות וגיאוגרפיות.