טיסנקרופ ו-IMPACT LABS הישראלית השיקו מרכז חדשנות בת"א

החברות השיקו מרכז ראשון מסוגו, המתמחה בטכנולוגיות הדפסה תלת־ממדית במתכת, בהשקעה הנאמדת במיליוני אירו • המרכז ייהנה משיתוף פעולה של גופים נוספים, כמו מפא"ת, משרד הכלכלה והתעשייה, רשות החדשנות וגופים נוספים המעודדים את צמיחת התחום בישראל

מימין לשמאל: גיא אורמן ממייסדי IMPACT LABS, פלוריאן שארטאו ראש חטיבת אסטרטגיה בטיסנקרופ מערכות ימיות, עידו אופיר מנכ״ל טיסנקרופ ישראל, עידן קייסר ממייסדי IMPACT LABS, ינון אלרועי ראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה / צילום: עומר לוי
מימין לשמאל: גיא אורמן ממייסדי IMPACT LABS, פלוריאן שארטאו ראש חטיבת אסטרטגיה בטיסנקרופ מערכות ימיות, עידו אופיר מנכ״ל טיסנקרופ ישראל, עידן קייסר ממייסדי IMPACT LABS, ינון אלרועי ראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה / צילום: עומר לוי

מרכז חדשנות ראשון מסוגו בישראל, המתמחה בטכנולוגיות הדפסה תלת־ממדית במתכת הושק אתמול (ד') בלב תל אביב. המרכז הוא תוצר של שיתוף פעולה של טיסנקרופ עם חברת IMPACT LABS הישראלית בהשקעה הנאמדת במיליוני אירו.

משרד הכלכלה והתעשייה היווה גורם מוביל לקידום ההשקעה המשמעותית בהקמת המרכז, וזאת במסגרת ההכרה בפרויקט כמרכיב בהסכם שיתוף הפעולה התעשייתי. באירוע ההשקה נטלו חלק ראש חטיבת אסטרטגיה בטיסנקרופ מערכות ימיות, פלוריאן שארטאו, המבקר בישראל, מנכ"ל טיסנקרופ ישראל עידו אופיר, ראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה ינון אלרועי ומייסד שותף ב-IMPACT LABS עידן קייסר.

מרכז החדשנות ייהנה גם משיתוף פעולה של גופים נוספים, כדוגמת מפא''ת, משרד הכלכלה והתעשייה, רשות החדשנות, לשכת המהנדסים וגופים נוספים המעודדים יצירת קהילה סביב חדשנות בייצור מתקדם בטכנולוגיות הדפסה תלת ממדית במתכות. לפי הערכות משרד הכלכלה והתעשייה, הטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדמות בתעשייה, עשויה להגדיל את התוצר התעשייתי ב-25 מיליארד שקלים בשנה.

 "שיתוף הפעולה בין החברות מביא ערך מוסף משמעותי לתעשייה הישראלית"

בתום חמש שנים ששכן באזור התעשייה הדרום-תל אביבי כמרכז תעשייה זעירה ויצרנות של העיר העברית הראשונה והוביל את אקו-סיסטם החדשנות בחומרה ומייקינג מהמרתף של WeWork, המרכז מומצא מחדש כמרכז חדשנות ייחודי ומהווה סבב שני להשקעה הקודמת שנעשתה בשנת 2019. בבניין שמשתרע על פני שלוש קומות וחצר ענקית שמכילה את כל מה שצריך כדי לייצר חדשנות בחומרה באמצעות הדפסה תלת מימדית וייצור דיגיטלי, יימצאו מדפסות מתכת ראשונות מסוגן, מכונות ייצור מגוונות, מרכז כנסים ואקדמיה ותשתיות נוספות.

טיסנקרופ הגרמנית אשר תומכת בחברה, הינה אחד התאגידים הגדולים בעולם בתחום ייצור ועיבוד מתכות, ומפעילה מרכז חדשנות להדפסה במתכת בגרמניה ובסינגפור. במסגרת המיזם, טיסנקרופ אמונה על העברת הידע והניסיון בתחום הדפסת תלת מימד במתכת וייצור חומרי הגלם ופיתוח ידע משותף, וזאת לצד השקעה של מיליוני אירו בהקמת המתחם ומימון מדפסות תעשייתיות שיהיו נגישות לחברות מקומיות שיחפצו בייצור תוצרים, במו"פ ייחודי או בהכשרות בעולמות הדפסת המתכת.

ל-IMPACT LABS הייחודית התמחות נוספת, כאשר היא מהווה מרכז לחדשנות באפליקציות בהדפסה תלת־מימדית ומהווה מרכז מחקרי, אקדמי ותעשייתי ליצירה של שימושים ייחודיים במדפסות. מגוון המדפסות הגדול ביותר בישראל, המכיל מדפסות מתכת מסוגים שונים, מדפסות פולימרים ויכולת סריקה ותוכנה מתקדמות - מאפשר לגופים ישראליים להאיץ את השימוש והחדירה של טכנולוגיות הדפסה מהעולם לשימושים מקומיים.

החברה עובדת בעיקר מול לקוחות ביטחוניים, לקוחות תעשייתיים גדולים וחברות טכנולוגיה מהסקטורים הרפואיים והתעופתיים. עם לקוחות אלה, החברה עובדת בהסכמי מסגרת קבועים חודשיים המציעים שילובים בין קורסים והכשרות טכנולוגיים, שימוש "שיתופי" בתשתיות ומכונות, ליווי מו''פ ופרויקטים, רכש וייצור מהיר והשכרות קבע של מתחמים פרטיים-ציבוריים במרחבי העבודה.

עידו אופיר, מנכ"ל Thyssenkrupp Marine Systems ישראל: "שיתוף הפעולה של טיסנקרופ ואימפקט לאבס נמשך כבר ארבע שנים ואנו גאים שהגענו לנקודה בה אנו מרחיבים את ההשקעה. לאורך תקופה זו החיבור התעצם והערך שנוצר לשני הצדדים היה משמעותי. על בסיס הבנה זו התקבלה ההחלטה לבצע השקה נוספת. תחום ההדפסה בתלת־מימד צומח במהירות ושיתוף הפעולה תורם לחיזוק כוחה הכלכלי של ישראל, דרך חדשנות ויזמות. תרומתה של רשפ"ת לתהליך היה חשוב ומשמעותי ואני מודה על השותפות והתמיכה לאורך השנים".

עידן קייסר, שותף-מייסד Impact Labs: "ישראל רחוקה מהעולם בכשבע שנים בשימושים ובפוטנציאל הגלום בהדפסה תלת־מימדית מתקדמת, מרכז החדשנות הישראלי להדפסה תלת מימדית והתשתיות שייסדנו כאן, יעלו את רף המקצועיות הישראלי וידחפו את השחקנים המקומיים לקדמת היצירה והעשייה בתחום התלת מימד ויסגרו את הפער ההיסטורי שנוצר תוך זמן קצר, מה שיסייע גם לעצמאות הייצורית שלנו ולהמשך החדשנות הישראלית גם בחומרה".

ינון אלרועי, מנהל מערך התעשייה וראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה: "אנו שמחים מאד לראות את המשך שיתוף הפעולה בין החברות המביא ערך מוסף משמעותי לתעשייה הישראלית. השת"פ כולל הדרכות, הכשרות, סמינרים העברות ידע וייצור מתקדם שאימפקט לאבס מבצעת עם חברות וגופים ישראליים תודות לתכנית רכש הגומלין המגוונת של טיסנקרופ בישראל, המהווה דוגמא לשיתוף פעולה מוצלח שמביא ערך מוסף משמעותי הן לתעשייה הישראלית והן לטיסנקרופ".