בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות שוברות שיאים

הנאסד"ק צלל בכ-1.6% • מחירי החוזים על הנפט זינקו בכ-1% • מניית אמזון צללה לאחר שנציבות הסחר הפדרלית הגישה נגד החברה תביעה יחד עם 17 מדינות נוספות • נעילה מעורבת באירופה

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק צלל בכ-1.6%, ה-S&P 500 ירד ב-1.5%, והדאו ג'ונס איבד מערכו 1.1% ובכך סיכם את היום הגרוע ביותר מאז חודש מרץ.

ברקע לירידות השערים, נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב אכזבו את הצפי המוקדם, יחד עם מדד אמון הצרכנים של CB שפספס את התחזיות.

מניות הטק נסחרו בירידות חדות בהובלת מניית  אמזון   לאחר שדווח כי ועדת הסחר הפדרלית הגישה נגד ענקית הקמעונאות תביעה יחד עם 17 מדינות בארה"ב, שטוענות כי החברה מנצלת את "הכוח המונופולי שלה".

גם מניות טסלה , אפל , מיקרוסופט , ואלפאבית  ננעלו בירידות חדות.

חברת טרגט  ריכזה עניין לקראת סיום המסחר לאחר שדיווחה כי היא עתידה לסגור כ-9 סניפים ברחבי ארה"ב לאור העלייה במקרי הגניבה והאלימות. החברה מסרה כי הסניפים שצפויים להיסגר במהלך חודש אוקטובר ממוקמים בשכונת הארלם בניו יורק, בסיאטל, בסן פרנסיסקו-אוקלנד ובפורטלנד, אורגון. מטעם החברה נמסר כי "איננו יכולים להמשיך להפעיל את החנויות באזורים אלו מכיוון שמקרי הגניבה והפשע מאיימים על בטיחות הצוות והלקוחות שלנו"

בשוק החוב, אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב המשיכו לשבור שיאים. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרה סביב 4.56% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה סביב 5.13%.

21:36

מתחזקות הירידות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק צולל בכ-1.4%, ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה, והדאו ג'ונס מאבד מערכו 1.1%.

בולטות לשלילה מניות טסלה , אפל , אמזון , מיקרוסופט  ואלפאבית .

במקביל מניית יונייטד נטורל פוד צוללת במעל ל-20% לאחר שפרסמה כי הרווח למנייה שלה להמשך השנה נמוך מתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה כי הרווח למניה צפוי לעמוד על בין הפסד של 88 סנט לרווח של 38 סנט, בעוד שהאנליסטים חזו כי הרווח למניה יעמוד על 1.94 דולר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לעלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-0.6% ונסחר סביב 92.4 דולר. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עולה בכ-0.8% ונסחר סביב 90.4 דולר. 

בשוק החוב, תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי מטפסות: התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.56%, והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5.14%.

19:50

המגמה השלילית בוול סטריט נמשכת.

מניית אמזון   בולטת לשלילה לאחר שדווח כי ועדת הסחר הפדרלית הגישה נגד ענקית הקמעונאות תביעה יחד עם 17 מדינות שטוענות כי החברה מנצלת את "הכוח המונופולי שלה" על ידי ניפוח מחירים, ירידה באיכות הקונים והדרת מתחרים חדשים במטרה לערער את התחרות מולה.

מטעם התביעה נמסר כי אמזון מענישה ומרתיעה קמעונאים מקוונים שמציעים מחירים נמוכים ותחרותיים יותר מאמזון ובכך שומרת על מחירים גבוהים. לטענת התובעות, הטקטיקות של אמזון חנקו את החדשנות, הורידו את חווית הקנייה באמזון, ואילצו את המוכרים לשלם עמלות יקרות כדי לשווק את הסחורה שלהם באתר, בעודם לא עומדים בפני ברירה אחרת "אלא לסמוך על אמזון כדי להישאר בפלטפורמה". 

18:48

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: הפוטסי הבריטי ננעל סביב רמות הבסיס, הדאקס הגרמני צלל בכ-1%, והקאק הצרפתי ירד בכ-0.7%.

בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים: מדד הנאסד"ק צולל בכ-1.3%, ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה ונסחר ברמתו הנמוכה מזה שלושה חודשים, והדאו ג'ונס מאבד מערכו כ-1%.

בניגוד למגמה, מניית דראפטקינג  נסחרת במגמה חיובית, לאחר שבנק ג'יי פי מורגן העלה את המלצתו על המניה ל'תשואת יתר' מ-'ניטרלי'. בבנק מסבירים כי מחירי המניה הנמוכים מהווים נקודת כניסה אטרקטיבית עבור המשקיעים.

בשוק הסחורות, נרשמת שינוי מגמה לאחר שמחירי הנפט עברו להיסחר בעליות קלות של כ-0.9%, כאשר מוקדם יותר נסחרו בירידות קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-92.4 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-90.5 דולר.

17:27

מאקרו ארה"ב: מכירות הבתים החדשים ירדו ל-675K בחודש אוגוסט, לעומת התחזיות המוקדמות שציפו כי יעמדו על 700K.

במקביל, מדד אמון הצרכנים של CB פספס את התחזיות המוקדמות ועמד על 103 נקודות בחודש ספטמבר. 

17:09

מתחזקות הירידות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק צולל בכ-1.1%, ה-S&P 500 יורד בשיעור של 0.9%, והדאו ג'ונס מאבד מערכו 0.6%.

מניות הטק טסלה , אנבידיה , אפל , אמזון , מיקרוסופט  ומטא  נסחרות במגמה שלילית.

מנגד, מניית ברקליס  נסחרת בעליות שערים חדות, לאחר שמורגן סטנלי העלה את המלצתו על מנית הבנק הבריטי ל"תשואת יתר".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות של כ-0.3%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-91.6 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-89 דולר.

16:33

פתיחה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.7%, ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה, והדאו ג'ונס יורד בכ-0.6%.

מניית טסלה  מרכזת עניין לאחר שדווח כי האיחוד האירופי צפוי לחקור את החברה בנוגע ליצוא המכוניות שלה לסין.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.52%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5.12%.

באירופה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת. הפוטסי הבריטי עולה בכ-0.1%, בעוד מדד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי יורדים בכ-0.9%.

14:50

מגמה מעורבת באירופה - מדד הפוטסי נסחר בעלייה קלה, ואילו מדדי הדאקס והקאק יורדים ב-0.8%-0.6%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של עד 0.4%.

במסחר המוקדם נרשמות ירידות במניות טסלה , אפל , אנבידיה  וניאו .

וורן באפט מצמצם את ההחזקה שלו במניות HP . כך, בתוך מספר שבועות, ברקשייר האת'ווי של וורן באפט מכרה יותר מ-10 מיליון מניות בכ-300 מיליון דולר. 

13:10

מגמה מעורבת באירופה - מדד הפוטסי נסחר ביציבות, ואילו מדדי הדאקס והקאק יורדים ב-0.8%-0.6%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של עד 0.6%.

חברת הדפסות התלת-ממד סטרטסיס  עלולה להיתקל בקושי לקבל את אישור בעלי המניות שלה לרכישת דסקטופ מטאל, באסיפה שתתכנס מחרתיים (ה'). שתי חברות הייעוץ למוסדיים, ISS וגלאס לואיס, המליצו ללקוחותיהן להצביע נגד העסקה, כשלפי ISS, "לא ברור אם העסקה יוצרת ערך לבעלי מניות סטרטסיס, בזמן שהחלופה של רכישה של סטרטסיס על-ידי 3D Systems מייצרת דרך משכנעת יותר ליצירת ערך". בגלאס לואיס ציינו שהעסקה רציונלית עבור סטרטסיס, אך הצעת 3D Systems מייצרת ערך רב יותר ופחות סיכונים רגולטוריים. גם בעלות מניות בסטרטסיס - ננו דיימנשן שמחזיקה ב-14% ו-Donerail שמחזיקה ב-2.3% - הודיעו שיצביעו נגד העסקה.

12:06

מגמה מעורבת באירופה - מדד הפוטסי עבר לעלייה קלה, ואילו מדדי הדאקס והקאק יורדים ב-0.4%-0.6%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של עד 0.5%.

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק יוליוס בר, כותב בסקירה שפרסם כי "בעקבות החלטת הפד בשבוע שעבר להשאיר את ערך הריבית בארה"ב ללא שינוי אחד ממחזורי ההידוק המוניטריים המהירים והחדים ביותר בהיסטוריה הגיע לסיומו. אנו צופים שהריבית תישאר גבוהה עד לרבעון השלישי של 2024 לפני שיחלו מחזורי הורדת ריבית. בהסתכלות היסטורית על תקופות של הידוק מדיניות מוניטרית מאז שנות ה-70, הראיות מצביעות על כך שתשואות המניות נוטות להיות טובות לאחר העלאת הריבית האחרונה. בשמונה מתוך 11 מקרים, תשואות ה-s&p 500 היו חיוביות במהלך 12 החודשים הבאים לאחר העלאת הריבית האחרונה. בשלושה מקרים בהם תשואות המניות היו שליליות, הסיבה נבעה מכך שהכלכלה האמריקאית עברה למיתון לקראת סוף מחזור ההידוק".

"אנו עדיין מאמינים כי צפויה נחיתה רכה לכלכלת ארה"ב, בין השאר בגלל ירידה ברגישות לשיעורי ריבית גבוהים לאורך השנים. למשקי בית למשל, המשכנתאות מחזיקות בדרך כלל 30 שנה והן בריבית קבועה במרבית המקרים. במקביל התאגידים הגדולים מלאים במזומנים שהם יכולים להשקיע בתשואות גבוהות יותר, מכיוון שהם הצליחו להתגבר על חלקים מחובותיהם התאגידיים בתקופה של ריבית נמוכה יותר עוד בתקופת מגיפת הקורונה, מה שצמצם את הוצאות הריבית הנוכחיות. נראה שהנתונים ההיסטוריים בסך הכל מעודדים ותומכים בתפיסה שלנו לגבי עלייה בסוף השנה בשוקי המניות, אבל פחות ברור אילו סקטורים או סגנונות השקעה יהיו המנצחים במונחים יחסיים".

10:18

יום המסחר באירופה נפתח בירידות של עד 0.6% במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של עד 0.8%.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של 1.1%, מדד ההנג סנג יורד ב-1.4% לקראת סיום המסחר, והקוספי נסוג בכ-1.3%. 

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה שלילית היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-1%, מדד ההנג סנג יורד בכ-0.8%, והקוספי נסוג בכ-1.3%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות קלות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 ונאסד"ק התחזקו שניהם בכ-0.4%. 

הכלכלה הסינית רועדת, וזה בדיוק הזמן שבו עשויים בבייג'ינג לצאת להרפתקה מסוכנת

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי התשואות ממשיכות לטפס. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על כ-4.55%, ותשואת האג"ח לשנתיים על כ-5.15%. 

בתחום המאקרו, ביפן פורסם היום כי מדד הליבה של מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 3.3% ב-12 החודשים האחרונים, גבוה ב-0.1% מהצפי. בסינגפור פורסם כי התפוקה התעשייתית צנחה ב-12.1% בשנה האחרונה (12 חודשים עד אוגוסט), לעומת צפי לירידה של 3.1%.

בין נתוני המאקרו שצפויים להתפרסם השבוע ניתן לציין מדדים של אקלים כלכלי בגרמניה, נתוני היתרי בנייה, מכירות בתים חדשים ומדד אמון הצרכנים בארה"ב, מכירות קמעונאיות בקנדה ובאוסטרליה ומדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר בספרד.

עוד בארה"ב יתפרסם ביום חמישי נתון מעודכן של הצמיחה ברבעון השני, וביום שישי יפורסם מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE) לחודש אוגוסט.

במסחר בסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים היום ירידות: מחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.5% ונסחר סביב 92.8 דולר, ומחיר החבית מסוג WTI רושם ירידה דומה לכ-89.3 דולר. 

מספר קטן יחסית של דוחות כספיים יפורסם השבוע בוול סטריט, אך ביניהם גם של חברות בולטות: לדוגמה, רשת Costco תפרסם ביום שלישי הבא את הדוחות שלה לסיכום הרבעון הפיסקאלי שנגמר בסוף אוגוסט, חברת הטכנולוגיה Micron ובנק ההשקעות Jefferies ידווחו ביום רביעי, חברת הטכנולוגיה Accenture וחברת אופנת הספורט Nike - ביום חמישי.