הסטארט-אפ הישראלי שבונה תוכניות לימוד מותאמות אישית

המיזם הישראלי Tailor-ed, שפיתח מנוע מבוסס AI להתאמה אישית של תוכן לימודי לתלמידים, ערך מחקר על כ-5 מיליון תלמידים בארה"ב, יחד עם ארגון ReadWorks • וגם: פירמות עורכי הדין המובילות בישראל השתתפו בטורניר כדורסל לטובת גיוס כספים לארגון איחוד הצלה. מי ניצח? • אירועים ומינויים

צוות אד-טיילור / צילום: נועם שפירא ותומר אוריאן
צוות אד-טיילור / צילום: נועם שפירא ותומר אוריאן

נושא ההתאמה האישית תופס תאוצה בתחומים רבים, וגם בחינוך - לא מעט בזכות יכולות הבינה המלאכותית. הסטארט-אפ הישראלי טיילור-אד (Tailor-ed), שפיתח מנוע המלצות מבוסס AI להתאמה מדויקת של תוכן לימודי לרמה ולסגנון הלמידה של הלומדים, שיתף פעולה עם הארגון האמריקאי ReadWorks, במחקר שהתבסס על פעילות לימודית של כ-5 מיליון תלמידים ברחבי ארה"ב.

הממצאים הצביעו על כך שבקרב התלמידים שהשתמשו בכלי של טיילור-אד נרשם שיעור הצלחה של 84%, לעומת 40% בלבד בקרב שלמדו בלעדיו. כמו כן, נרשמה עלייה של 61% במספר המורים שעשו שימוש בתוכן הרלוונטי והתאימו אותו לרמת התלמידים בכיתתם.

ארגון ReadWorks מקדם אוריינות קריאה בקרב כ-30 מיליון תלמידים ומורים בארה"ב מדי שנה, בדגש על אוכלוסיות מרקע סוציו-אקונומי נמוך. טיילור-אד הוקם על ידי יעל הרמתי ומעיין יבנה ב-2018, וגייס עד כה כ-5 מיליון דולר. מנוע ההמלצות שפיתחה החברה נועד במקור לאפשר שיפור בהישגים וברמת המוטיבציה של תלמידים, וכיום הוא משמש גם בעולמות העסקיים, עבור הכשרת עובדים בתוך ארגונים.

החיבור עם ארגון Readworks נוצר דרך ארגון Digital promise, שיצר תשתית תיאורטית לפרסונליזציה של למידה, אשר על בסיסה פיתחה החברה את מודל ה-AI שלה. אחת הבכירות לשעבר בדיגיטל פרומיס, סוזן נובלס, היא כיום המנהלת האקדמית של Readworks.

"הבינה המלאכותית מאפשרת להתגבר על חסמי דעות קדומות, שמעכבים התפתחות לימודית של תלמידים רבים, בעיקר כאלו הבאים מאוכלוסיות מיעוטים ואוכלוסיות חלשות מבחינה סוציו-אקונומית", מציינת נובלס. "חוסר ההתאמה בין התוכן שניתן על ידי המורה לרמת התלמיד יוצר תסכול ועיכוב בקרב מאות מיליוני תלמידים בארה"ב. הטכנולוגיה של טיילור-אד מאפשרת להתגבר על חסם מרכזי זה".

מצנח הזהב

ג'וזף וולף יעמוד בראש חברה חדשה לשירותים פיננסיים ושיווק השקעות, Wealth Management, שבנק EFG השוויצרי פותח בישראל. מייקל דדון מונה לראש הבנקאות הפרטית.

ג'וזף וולף / צילום: יח''צ
 ג'וזף וולף / צילום: יח''צ

יריב גרינברג, 45, מונה למנכ"ל קבוצת מוצרי מעברות. קודם לכן שימש כסמנכ"ל הכספים והמשנה למנכ"ל הקבוצה.

יריב גרינברג / צילום: עזרא לוי
 יריב גרינברג / צילום: עזרא לוי

שמואל רופא, 56, מונה למשנה למנכ"ל קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1.

אלון אלפרוביץ', 56, מונה לראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות. קודם לכן כיהן כמנכ"ל קבוצת מי עדן ישראל.

אלון אלפרוביץ' / צילום: עזרא לוי
 אלון אלפרוביץ' / צילום: עזרא לוי

אירי טרשנסקי מונה למנהל אסטרטגיה ראשי בסיוה, המספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה.

שרי פנג שגב, 38, מונתה למנכ"לית מדטק ישראל - ארגון הגג המייצג את חברות הטכנולוגיה והמכשור הרפואי הגלובליות בישראל.

שרי פנג שגב / צילום: שלומי אמסלם
 שרי פנג שגב / צילום: שלומי אמסלם

אייל פלדמן מונה לסמנכ"ל כספים בקבוצת eTeacher.

סיגל בר-און, יו"ר משותף של מפעלי ד"ר פישר, מונתה ליו"ר הועד המנהל של עמותת "ילדים בסיכוי".

חדשות טובות

פירמות עורכי הדין המובילות בישראל השתתפו בטורניר כדורסל שבו גויסו כ-150 אלף שקל לצורך רכישת "אופנולנס" - אופנוע-אמבולנס המאובזר בציוד מציל חיים, שנתרם לארגון איחוד הצלה.

ג'רמי לוסטמן, נעמי מרילוס, אלי ביר, אלי פולק ושותפי הפירמות המשתתפות / צילום: Cmedia group
 ג'רמי לוסטמן, נעמי מרילוס, אלי ביר, אלי פולק ושותפי הפירמות המשתתפות / צילום: Cmedia group

הטורניר נערך במרכז ספורט השלום ביוזמת עו"ד ג'רמי לוסטמן, מנהל השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA Piper. המנצח היה משרד גורניצקי GNY, כאשר בין המשרדים שלקחו חלק נמנים ארנון, תדמור-לוי, ברנע, גורניצקי GNY, גולדפרב זליגמן, הרצוג, נשיץ, ברנדס, אמיר ושות', פישר (FBC), פירט וילנסקי מזרחי כנעני, ש. הורוביץ ושיבולת.

לדברי אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה, "בתקופה זו של השנה אנו נמצאים בעיצומם של הימים הנוראים, בהם אנשים מבלים זמן בהרהורים על מעשיהם ושם אנו מתפללים שכולנו כתובים בספר החיים. האופנולנס שנתרם מכספי הגיוס בטורניר הזה יעזור להציל חיים נוספים בישראל, ואין ברכה גדולה מזו".