בעלי המניות התנגדו לעסקת סטרטסיס-דסקטופ מטאל; סטרטסיס הודיעה שתבחן חלופות אסטרטגיות

אסיפת בעלי המניות של סטרטסיס הצביעה נגד הצעת החברה להתמזג בעסקת מניות עם דסקטופ מטאל האמריקאית • סטרטסיס לא תיאלץ לשלם קנס לדסקטופ מטאל, אך תכסה עבורה הוצאות מסוימות • במקביל, מנגנון גלולת הרעל שאימצה החברה הוארך בשלושה חודשים

משרדי חברת סטרטסיס / צילום: איל יצהר
משרדי חברת סטרטסיס / צילום: איל יצהר

אכזבה לחברת הדפסות התלת ממד סטרטסיס: אסיפת בעלי המניות שלה, שהתכנסה היום (ה'), הצביעה נגד הצעת החברה להתמזג בעסקת מניות עם דסקטופ מטאל האמריקאית. זאת, על רקע המלצת שתי חברות הייעוץ הגדולות למשקיעים המוסדיים, ISS וגלאס לואיס, להתנגד לעסקה.

אפקט הפחד של אוקטובר: מה מלמדת ההיסטוריה על מה שצפוי בשווקים 
ננו דיימנשן מוותרת על ניסיון ההשתלטות שלה על סטרטסיס: לאן ממשיכים מכאן 

במקביל, בניגוד להמלצת ISS, הוארך תוקף גלולת הרעל של סטרטסיס בשלושה חודשים. בכך סטרטסיס תוכל כעת לבצע בחינה אסטרטגית של הסיטואציה הנוכחית - הצעת 3D Systems לרכוש אותה, גופים אחרים שעשויים להתעניין בה וכדומה או בחינת חלופות והזדמנויות אחרות שקודם לכן היא הייתה מנועה מלבחון בשל המחויבות לדסקטופ מטאל. סטרטסיס הודיעה לפני כחצי שנה על המיזוג עם דסקטופ מטאל, מהלך שהיה אמור ליצור להערכת החברות חברה ממוזגת בשווי של 1.8 מיליארד דולר.

סטרטסיס לא תיאלץ לשלם קנס לדסקטופ מטאל, אך תכסה עבורה הוצאות מסוימות.

ISS כתבה לקראת האסיפה כי "לא ברור אם העסקה יוצרת ערך לבעלי מניות סטרטסיס, בזמן שהחלופה של רכישה של סטרטסיס על-ידי 3D Systems מייצרת דרך משכנעת יותר ליצירת ערך". בגלאס לואיס ציינו שהעסקה רציונלית עבור סטרטסיס, אך הצעת 3D Systems מייצרת ערך רב יותר ופחות סיכונים רגולטוריים. גם בעלות מניות בסטרטסיס - ננו דיימנשן שמחזיקה ב-14% ו-Donerail שמחזיקה ב-2.3% - הודיעו שיצביעו נגד העסקה, ובהמשך, נויברגר ברמן שהיא הגוף המוסדי עם ההחזקה הגדולה ביותר בסטרטסיס, הסביר מדוע יצביע נגד תוך שהוא מביע אמון בהנהלת סטרטסיס וביכולותיה ומביע ספק בנוגע ליתרונות ההצעות שקיבלה מ-3D Systems ומננו דיימנשן.

מנגנון גלולת הרעל הוארך

נזכיר, שסטרטסיס עמדה במוקד התעניינות מצד שתי חברות אחרות מתחום הדפסות התלת ממד: ננו דיימנשן הישראלית, שרכשה מניות סטרטסיס בשוק הפתוח תמורת כ-178 מיליון דולר והיא היום בעלת המניות הגדולה בה, ניסתה להשתלט על סטרטסיס אך לבסוף ויתרה על הניסיון; ו-3D Systems האמריקאית שהציעה לרכוש את סטרטסיס לפני מספר חודשים והצעתה עדיין בתוקף.

כחלק מההתגוננות מפני ניסיונות השתלטות, סטרטסיס אימצה מנגנון גלולת רעל שכעת מוארך ב-3 חודשים, שקובע שאם בעל מניות מסוים מגיע להחזקה של 15% ממניות סטרטסיס, כל בעלי המניות האחרים יוכלו לרכוש מניה נוספת על כל מניה בה הם מחזיקים במחיר של סנט אחד בלבד.

"החלטנו לבצע בדיקה מקיפה ויסודית של כל החלופות האסטרטגיות הזמינות", אמר דב עופר, יו"ר דירקטוריון סטרטסיס. "אנו נכנסים לבדיקה הזו כמובילים בתחום הייצור התוספתי ונמשיך ליישם את האסטרטגיה שלנו, המונעת על ידי חדשנות וצמיחה רווחית, שהקנו לסטרטסיס את המעמד המוביל שלה מול מתחרותיה. חשוב לציין, כי אנו נשארים ממוקדים במשימה שלנו לספק ערך ללקוחותנו, ומחויבים לנקוט בפעולות המתאימות כדי למקסם את הערך עבור כל בעלי המניות של סטרטסיס".