וול סטריט | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט. הנאסד"ק צנח ב-1.9%

נעילה אדומה באירופה • התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב עומדת על 4.8% • מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות • הריבית באוסטרליה נותרה ללא שינוי • הדולר מתחזק מול המטבעות הזרים

ירידות בשווקים. / אילוסטרציה: Shutterstock
ירידות בשווקים. / אילוסטרציה: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

וול סטריט ננעלה באדום בוהק. הנאסד"ק צנח ב-1.9%, S&P 500 ירד ב-1.4% ומדד הדאו ג'ונס איבד 1.3%. 

הדאו ג'ינס ירד לרמה הנמוכה ביותר שלו מאז מרץ, ומדד ה-S&P נחלש הנמוכה מאז יוני.

בין המניות שנפלו נמצאות מניות חברת השייט קרניבל, שנפלה ב-6%.6, רויאל קרביאן שאיבדה 5.4%, אייר ביאנבי שנחלשה בכ-6.5%, מניית רשת המזון דומינו'ס פיצה שאיבדה 4.5%, ומניית הקמעונאית אמזון שירדה ב-3.6%.

הירידות בשוק המניות האמריקאי התרחשו היום ברק חשש המשקיעים כי הריבית תשאר ברמה גבוהה בטווח הקרוב, דבר שיוביל להקפאה בשוק הדיור וידחוף את ארה"ב קרוב יותר למיתון.

שני נתונים מגבירים את חששות המשקיעים. בשעות הצהריים פורסם כי לפי לשכת העבודה האמריקאית, בחודש אוגוסט נוספו 9.61 מיליון משרות חדשות למשק בארה"ב, גבוה בהרבה מצפיות השוק, שעמדו על תוספת של 8.8 מיליון משרות. מדובר גם בעלייה משמעותית לעומת הנתון ביולי, שהסתכם ב-8.9 מיליון משרות חדשות.

בנוסף נרשמו במהלך היום עלות בתשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב, שהגיעה היום לרמה של 4.81 לאג"ח ל-10 שנים - שיא של 16 שנה. 

21:35

ירידות בוול סטריט. הנאסד"ק צונח ב-2%, S&P 500 מאבד 1.6% ומדד הדאו ג'ונס נופל ב-1.5%. מדד הפחד עולה כעת ב-15%.

את הירידות בנאסד"ק מובילות מניית השבבים AMD, שנחלשת ב-3.3%, ואייר ביאנבי שנופלת ב-6%.

מניית אפל יורדת ב-1%, מיקרוסופט ב-2.8%, גולדמן זאקס נחלשת ב-4%, ומניית אמריקן אקספרס ב-3%.

הנפילות בשוק ההון מגיעות מהחשש שהריבית תשאר גבוהה בזמן הקרוב, דבר שיוביל להקפאה בשוק הדיור וידחוף את ארה"ב קרוב יותר למיתון. במקביל לנפילות בשוק חצתה התשואה על האג"ח הממשלתיות שיא של 16 שנה. והתשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת כעת על 4.80%.

הירידות בדאו ג'ונס היום הופכות את המגמה החיובית של המדד מתחילת השנה, והוא נחלש ב-0.6% בהסתכלות שנתית. למרות שמגמת הירידה בנאסד"ק חריפה יותר, בהסתכלות שנתית המדד עדיין נמצא במגמת עלייה יפה של 25%.

19:45

וול סטריט צבועה באדום. הנאסד"ק נופל כעת ב-1.6%, S&P 500 יורד ב-1.3% ומדד הדאו ג'ונס מאבד 1.4%.

מדד ה-S&P נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז תחילת יוני. מניית השייט קרניבל , הנסחרת במדד נחלשת ב-6.3%, ומניית אייר ביאנבי מאבדת כ-5%.

מניית ענקית הטכנולוגיה מטא  נחלשת גם היא - בכ-1.8%, מניית השבבים AMD  מאבדת 2.2%, ומניית ARM  יורדת ב-0.7%.

למרות שבהחלטת הריבית האחרונה החליט הפדרל רזרב שלא להעלות את הריבית, המשקיעים חוששים שהריבית הגבוהה תשאר לתקופה ארוכה, דבר המגביר את הסיכון למיתון, חששות אלה דוחפים את תשואות האג"ח לרמות שלא נראו ב-16 השנים האחרונות.

18:40

בניו יורק נמשכת המגמה השלילית. הנאסד"ק נופל כעת ב-1.8%, S&P 500 יורד ב-1.5% ומדד הדאו ג'ונס מאבד 1.3%.

בורסות אירופה ננעלו באדום, לאחר ירידות לאורך יום המסחר.  מדד הדאקס ירד ב-1.1% מדד הקאק נחלש ב-1% ומדד פוטסי איבד 0.5%.

התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים חצתה היום שיא של 16 שנה ועומדת על הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז אוגוסט 2007. התשואה מתחזקת ב-10 נקודות בסיס ועומדת על 4.78%.

התשואה על אג"ח ממשלתיות לשנתיים מוסיפה 3 נקודות בסיס ועומדת על 5.14%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות: מחירה של חבית ברנט עומד על כ-91 דולרים. ומחיר חבית נפט אמריקאי עולה בכ-1% לכ-89.7 דולרים.

17:25

המגמה השלילית בוול סטריט מתחזקת. הנאסד"ק נופל כעת ב-1.3%, S&P 500 יורד ב-1% ומדד הדאו ג'ונס מאבד 0.8%.

את הירידות בנאסד"ק מובילות מניית אייר ביאנבי שנופלת ב-4%, מניית מותגי ביגוד הספורט לולולמון שיורדת ב-3%, ומניית ענקית הטכנולוגיה אמזון שנחלשת ב-2.8%.

גם בבורסות אירופה נמשכות הירידות. מדד הדאקס ומדד הקאק נחלשים ב-0.9% כל אחד.

מאקרו ארה"ב: בחודש אוגוסט נוספו 9.61 מיליון משרות חדשות למשק, כך לפי דוח JOLTS של לשכת העבודה האמריקאית - גבוה בהרבה מצפיות השוק, שעמדו על תוספת של 8.8 מיליון משרות. מדובר גם בעלייה משמעותית לעומת הנתון ביולי, שהסתכם ב-8.9 מיליון משרות חדשות.

16:30

וול סטריט נפתחה בירידות, מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, נאסד"ק מאבד 0.4% עם הפתיחה ומדד S&P 500 יורד ב-0.5%

נמשכת המגמה השלילית בבורסות אירופה: הדאקס הגרמני יורד ב-0.8%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.9%, והפוטסי הבריטי נחלש ב-0.2%.

הדולר מתחזק בכ-0.5% לעומת השקל ועומד 3.84% למטבע, האירו לעומת זאת נחלש כעת יחסית למטבע המקומי ונסחר תמורת 4.03 שקלים.

15:50

שוק אגרות החוב בארה"ב סוער. התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים חוצה שיא של 16 שנה ועומדת על 4.73%. זוהי התשואה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז אוגוסט 2007, אז עמדו תשואות האג"ח הממשלתיות על 4.74%. התשואה לשנתיים עומדת כעת על 5.11%.

התנודות בשוק איגרות החוב מעידות על מידת האמון של הציבור האמריקאי בכלכלה, והעליות כעת מגיעות למרות שממשלת ארה"ב הצליחה להימנע מהשבתת הממשלה בתחילת השבוע, וכאשר כל השוק מחכה לנתוני שוק העבודה הצפויים להתפרסם בסוף השבוע.

15:09

בורסות אירופה נסחרות במגמה אדומה: הדאקס הגרמני יורד ב-0.8%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.1%, והפוטסי הבריטי יורד בשיעור דומה.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה שלילית.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות טסלה , אפל , אמזון  מטא   ואלפאבית  נסחרות בירידות שערים.

מניית אייץ'.פי  מרכזת עניין לאחר שקיבלה מבנק אוף אמריקה העלאת המלצה ל-'קניה' מ'ביצועי חסר'.

14:00

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת: הדאקס הגרמני יורד ב-0.5%, הקאק הצרפתי משיל מערכו 0.3%, והפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות קלות: מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-90.1 דולרים.

האסטרטגים של הבנק השוויצרי לומברד אודייר מתייחסים למגמה בשוק הנפט: "מחירי הנפט עלו עקב הידוק השווקים וזכו לחיזוק נוסף בעקבות ההכרזות הסעודיות והרוסיות על קיצוצים מורחבים בייצור. ריאד ומוסקבה הרחיבו את הקיצוץ ועד לסוף השנה והן מורידות את כמות החביות בשוק בכ-1.3 מיליון חביות מדי יום. קיצוצים אלו מטרתם לשמור על מחירי הנפט הגבוהים ולהפחית את הגירעונות הפיסקאליים שנרשמו במחצית הראשונה לשנה. למרות הגדלת הייצור במדינות שאינן חברות ב- OPEC +, הקיצוצים הם בשיעור גבוה יותר. בעקבות ההתפתחויות מנהלי כספים הגדילו עמדות ספקולטיביות בנפט. בהסתכלות קדימה אנו רואים את ההפקה ממשיכה להיות מתחת לאיזון הדק שנקבע בעבר גם ברבעון הרביעי ואת הברנט נסחר ברמה של סביב 90 דולר לחבית בהמשך השנה עם סיכונים משמעותיים יותר לעלייה מהמחיר החזוי".

12:15

מגמה מעורבת בבורסות אירופה: הדאקס הגרמני יורד ב-0.1%, הקאק הצרפתי נסחר בשיעור דומה, והפוטסי הבריטי עולה ב-0.3%.

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן בשוויץ ירד בחודש ספטמבר ב-0.1%. הצפי המוקדם ציפה כי המדד החודשי יוותר ללא שינוי. בהיבט שנתי, מדד המחירים לצרכן ירד לרמה של 1.7% (צפי:1.8%).

מאקרו טורקיה: הבנק המרכזי הטורקי אמנם העלה בשלושת החודשים החולפים את הריבית ביותר מפי שלושה ל-30%, אך היום (ג') נודע כי קצב האינפלציה המשיך לעלות בחודש ספטמבר - וחצה, לראשונה השנה, את רף ה-60% עד לכדי 61.5%. אנקרה נפגעת מאוד מעליית מחירי הנפט, שנמצאים כבר תקופה בטווח של כ-95-90 דולר לחבית ברנט.

10:14

בורסות אירופה נפתחו במגמה שלילית: הדאקס הגרמני משיל מערכו 0.9%, הקאק הצרפתי נסחר בשיעור דומה, והפוטסי הבריטי יורד ב-1.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב ממשיכות לטפס: התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.7%, והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 5.1%.

08:16

הבוקר באסיה, הבורסות בסין סגורות לרגל חג לאומי. ביפן, מדד הניקיי יורד ב-1.5%, ומדד ההנג סנג צולל בכ-3.5%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות שערים.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, S&P 500 נותר ללא שינוי, ונאסד"ק התקדם ב-0.7%. 

בשוק החוב, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות לטפס. הבוקר, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.68%, רמה שלא נראתה מאז אוקטובר 2007. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 5.1%. על רקע העלייה החדה בתשואות האג"ח: חששות המשקיעים מהתעוררות מחודשת של האינפלציה בארה"ב שתוביל בהמשך להעלאות ריבית נוספות מצד הפד.

המלך החדש: כך הפכה ההשקעה באג"ח לאטרקטיבית  

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות קלות, לאחר שהדולר התחזק אמש מול סל המטבעות והגיע לשיא של 10 חודשים: מחירה של חבית מסוג נפט ברנט עומד על 89.9 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 88.2 דולר.

מחיר הזהב יורד הבוקר לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מרץ השנה ונסחר סביב 1836 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, הבוקר באוסטרליה, הבנק המרכזי הותיר על הריבית על כנה סביב רמה של 4.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

החגיגות על צניחת האינפלציה בגוש האירו עשויות להיות מוקדמות מדי  

בהמשך היום (ג') צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בשווייץ, יחד עם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר התחזק מול סל המטבעות לשיא של 10 חודשים ועומד על רמה של 107.18. במקביל, האירו נחלש הבוקר מול הדולר ב-0.1%, והליש"ט נחלש ב-0.2%.

דייוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מתייחס בסקירתו לתחזיות לערך הדולר לעומת האירו ברבעון הקרוב: "עליית התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב, בהינתן איתנותה של כלכלת ארה"ב לעומת כלכלות מפותחות נוספות כדוגמת גוש האירו, דחפה את הדולר מעלה מאז אמצע יולי.

"ההתחזקות של הדולר זכתה להכרה גם על ידי קובעי המדיניות המוניטרית בפדרל ריזרב. יתרה מזאת, המדיניות הפיסקלית בארה"ב תישאר ככל הנראה מרחיבה, כשהביקוש והתשואה על האג"ח יישארו גבוהים. לפיכך, עדכנו לאחרונה את התחזית שלנו לתשואת אג"ח ממשלת ארה"ב ל־10 שנים ל־4.5%", הוסיף אלכסנדר מאייר. "לריביות גבוהות יותר בארה"ב לאורך זמן כמובן תהיה השפעה רחבה וארוכת טווח על יתרונו של הדולר.

"המגמה הזו מנוגדת לשער האירו, שכמעט ולא צפוי לעלות עוד יותר בהתחשב בנתוני האינפלציה העדכניים בגוש האירו. נראה שהתשואות על האג"ח האירופיות ל־10 שנים לא יתאוששו הרבה מעבר ל־2.6%, בהינתן צמיחה איטית יותר. בהתאם לכך, תיקנו כלפי מעלה את התחזית לערך הדולר ל־3 החודשים הבאים לרמה של 1.04".