נשיא ארה"ב ביידן: "נסייע בנשק ונדאג שלא ייגמרו אמצעי הלחימה"

הנשיא האמריקאי התייחס לפעולות שנוקטת ארה"ב כדי לסייע לישראל במערכה • הבית הלבן: ביידן שוחח עם נתניהו בפעם השלישית כדי "לתאם את צעדי התמיכה האמריקאים והפעולות להרתעת שחקנים נוספים באזור ולשמירה על חיי חפים מפשע"

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בנאום תמיכה בישראל הערב / צילום: ap, Evan Vucci
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בנאום תמיכה בישראל הערב / צילום: ap, Evan Vucci

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הערב (ג') דברים והתייחס למאמצים האמריקאים לסייע לישראל: "נבטיח שלישראל יישארו אמצעי לחימה, נבקש מהקונגרס לנקוט פעולה מהירה עבור שותפינו. זו לא פוליטיקה - זה ביטחון אמריקה וביטחון העולם". על שליחת נושאת המטוסים האמריקאית לכיוון ישראל אמר ביידן: "אנו מוכנים להתערב ברגע שיהיה צורך בכך".

ראיון | הפרופסור שדורש: תקציב חירום של 14 מיליארד שקל, ועכשיו 
ראיון | "בגלל מעשי הזוועה, הפעם ייקח זמן רב יותר עד שהתמיכה האירופית תתהפך" 

"ברגע זה נהיה ברורים מאוד - אנחנו עומדים לצד ישראל. אין הצדקה לטרור, אין תירוץ לטרור", הדגיש הנשיא האמריקאי. "חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא רוצה לחסל את מדינת ישראל. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי". בהמשך הוסיף: "החמאס - כמו הפלגים הכי אכזריים בדעאש".

הנשיא ביידן פתח את הצהרתו ותיאר את המתקפה של חמאס: "1,200 אזרחים נטבחו בישראל, מתוכם לפחות 14 אזרחים אמריקאים. הורים הגנו בגופם על ילדים, משפחות שלמות נשחטו, נשים נאנסו ו שורדי שואה נחטפו . משפחות רבות עדיין ממתינות לשמוע מה עלה בגורל בני משפחותיהם. נשבר פה כל קוד של המוסר האנושי".

מוקדם יותר הנשיא האמריקאי וסגניתו, קמלה האריס, שוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו ב"תיאום התמיכה של ארה"ב בישראל, בהרתעת שחקנים עוינים ובשמירה על חיי חפים מפשע".

ההצהרה מגיעה על רקע דיווח שבארה"ב שוקלים לשלוח לישראל נושאת מטוסים נוספת. הבית הלבן הביע תמיכה בישראל מאז פרוץ המלחמה לפני ארבעה ימים. אמש פרסם הנשיא ביידן הצהרה משותפת , יחד עם מנהיגי בריטניה, צרפת, איטליה וגרמניה - בה גינה את פעולות חמאס והביע תמיכה בישראל.

בהודעה שפרסמו, המנהיגים הביעו את "התייצבותם האיתנה והמאוחדת. עוד נכתב בהצהרתם: "כולנו מכירים בשאיפות של העם הפלסטיני להכרה, לחופש ולצדק - אבל אלו לא ערכים שמשקפים את חמאס. אנחנו מבטיחים לעבוד לצד ישראל, לדאוג שיש לה את כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב- N12