רגע לפני החלטת דירוג האשראי של ישראל: מודי׳ס מוציאה דוח על השלכות המלחמה

מודי'ס מציינת בניתוח כי האירוע הביטחוני הפעם יכול להיות שונה מאירועים קודמים • החברה צפויה להוציא דוח קשה על ישראל ביום שישי הקרוב, דוח שיערער על יציבות דירוג האשראי הנוכחי של ישראל - A1

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס / צילום: Shutterstock, Daniel J. Macy

חברת דירוג האשראי מודי'ס הוציאה ניתוח של השפעות המלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס. החברה צפויה להוציא דוח קשה על ישראל ביום שישי הקרוב, דוח שיערער על יציבות דירוג האשראי הנוכחי של ישראל - A1.

דעה | זה הזמן לאשר תקציב חירום אזרחי
●  WSL | ביידן הולך על חבל דק במלחמה בישראל  

בינתיים לאור מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, חברת הדירוג פרסמה את הדוח המנתח את ההשפעה הכלכלית על ישראל. מודי'ס מציינת בניתוח כי האירוע הביטחוני הפעם יכול להיות שונה מאירועים קודמים.

בדוח נאמר כי בעבר, "פרופיל האשראי של ישראל הראה עמידות בפני התקפות טרור ופעולות צבאיות. עם זאת, סכסוך ממושך, היכול לפגוע באופן מתמשך ומשמעותי בפעילות הכלכלית ובקביעת המדיניות של ישראל, יבחן את החוסן הזה".

הדוח מציין כי אירועים ביטחוניים בעבר פגעו בסנטימנט בשווקים והביאו לעלייה במחירי הנפט, אשר רגישים לאירועים במזרח התיכון, אך מדגיש שהשפעות היו מוגבלות.

הדוח מסכם כי האינדיקטורים הכלכליים צפויים להמשיך ולהיות תנודתיים במיוחד, ולהוסיף לחוסר הוודאות הגיאופוליטית באזור ולתנודות מחירי הנפט, אך מדגיש שעדיין ההשפעות נראות מוגבלות. עם זאת, לתרחיש שבו פעולה צבאית תסלים ברחבי האזור יהיו השלכות על הצמיחה העולמית כמו גם על האינפלציה, נכתב בדוח.