חברת הביטוח הדיגיטלי היפו מפטרת 20% מעובדיה

ברבעון הרביעי של השנה, היפו מצפה לרשום עלויות של 2.2-2.7 מיליון דולר במזומן בגין פיטורי העובדים • החברה עדכנה ש-120 עובדים יפוטרו ברחבי העולם וכבר עדכנה את רוב העובדים שצפויים לעזוב

אסף וונד, יו''ר מייסד היפו / צילום: איל יצהר
אסף וונד, יו''ר מייסד היפו / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו   דיווחה בסוף השבוע על פיטורי 20% מעובדיה, במטרה, לדברי החברה, להגדיל את ההתייעלות ולהתמקד בסדרי עדיפויות אסטרטגיים. החברה עדכנה ש-120 עובדים יפוטרו ברחבי העולם וכבר עדכנה את רוב העובדים שצפויים לעזוב.

גורם בחשב הכללי: תחזית הגירעון שהציג בנק ישראל אופטימית מדי 
בשל המלחמה: לאומי יפריש עד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי 

ברבעון הרביעי של השנה, היפו מצפה לרשום עלויות של 2.2-2.7 מיליון דולר במזומן בגין פיטורי העובדים. "החברה ממשיכה לבחון את ההשפעות הפוטנציאליות של הפחתת מצבת כוח האדם, כולל יציאה מחוזי שכירות", נכתב בדיווח. היפו כבר פיטרה בשנה שעברה 10% מעובדיה אז, כ-70 איש.

היפו נוסדה על ידי אסף וונד ומוזגה לחברת SPAC בוול סטריט בשנת השיא של הטכנולוגיה, 2021, לפי שווי של 5 מיליארד דולר, בעוד שכיום היא נסחרת בשווי צנוע של 168 מיליון דולר בלבד - מחיקת שווי של 96.6%.

בחודש שעבר, שני בעלי מניות בחברה שלחו מכתב ובו קריאה לבחון אסטרטגית את הפעילות של החברה, וכן להזיז מתפקיד היו"ר את המייסד וונד לטובת מינוי של מועמד מטעמם. וונד היה קודם לכן מנכ"ל החברה אך הועבר לתפקיד היו"ר לאחר המיזוג ל-SPAC.

היפו עוסקת בביטוחי בתים ורכוש בארה"ב. ברבעון השני של השנה היא רשמה הכנסות של 47.7 מיליון דולר, עלייה מ־28.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך גם ההפסד התפעולי שלה גדל מ־55.8 מיליון דולר ל־87.7 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 109 מיליון דולר.