מהיום למחר: חברת האינשורטק היפו הודיעה לעובדים ש-10% מהם יפוטרו

חברת האינשורטק היפו שנוסדה ע"י אסף וונד מפטרת 70 עובדים • המהלך ייכנס לתוקף ב-24 השעות הקרובות • חבילת הפיצויים למפוטרים תעמוד על כ-4 מיליון דולר

הנפקת היפו בוול סטריט / צילום: Reuters, Andrew Kelly
הנפקת היפו בוול סטריט / צילום: Reuters, Andrew Kelly

חברת האינשורטק היפו  המשווקת ביטוחי בתים ורכוש בארה"ב ונוסדה על ידי הישראלי אסף וונד, הודיעה כי תפטר 70 איש המהווים 10% ממצבת העובדים בחברה. הפיטורים בארה"ב יתבצעו מהיום למחר. ההודעה תגיע לעובדים בהמשך היום (ד') והמהלך ייכנס לתוקף מחר. היפו מדווחת כי חבילת הפיצויים תעלה כ-4 מיליון דולר.

עוד הודיעה החברה על עזיבתו של רן הרפז מתפקיד סמנכ"ל התפעול והטכנולוגיה, ועל מענק פרישה בסך 250 אלף דולר, השווה ערך לשש משכורות. כזכור, רק לפני כחודשיים הוחלף המנכ"ל והמייסד אסף ונד בריק מקרטון, לאחר שמניית החברה ירדה בהיקף של 80% עד לאותה הנקודה.

מנהל הטכנולוגיה הראשי של היפו, רן הרפז / צילום: יח''צ
 מנהל הטכנולוגיה הראשי של היפו, רן הרפז / צילום: יח''צ

מניית היפו ירדה מאז חודש יולי שעבר בכ-90%. מוקדם יותר החודש פרסמה היפו את תחזית ההכנסות והרווח שלה לסוף השנה. החברה הורידה את צפי ההכנסות שלה מפרמיות מטווח של 800-820 מיליון דולר ל-790-810 מיליון. למרות התחזית הנמוכה יותר, עדיין מדובר בצמיחה של 30% בהכנסות ביחס לשנה החולפת. בעקבות זאת ההכנסה לחברה צפויה לעמוד על 119-211 מיליון דולר, נמוך מהתחזית המקורית של 140-142 מיליון, ובלאו הכי נמוך ביחס לצפיות האנליסטים: 136.2 מיליון דולר.

החברה האמריקאית-ישראלית שמחזיקה במרכז פיתוח בתל אביב, הודיעה כי הפרמיות ברבעון השני של השנה הגיעו ל- 240 מיליון דולר, עלייה של 29% ביחס לרבעון המקביל, וכי רמת שימור הלקוחות עמדה של 87%. ההכנסות לרבעון השני פספסו את תחזיות האנליסטים ועמדו על 28.7, ולדברי החברה - המאמצים שלה להגיע לרווחיות פגעו בהכנסות בטווח הקצר. הרווח התפעולי עלה אמנם, אך הפסד ה-EBITDA (רווח ללא הפחתות ומסים) העמיק מ-42.3 מיליון דולר בשנה שעברה להפסד של 55.8 מיליון ברבעון השני.

החברה לא פירטה האם יגיעו הפיטורים גם למרכז המחקר והפיתוח בישראל המנוהל בידי שחף שקוף, אך עזיבתו של הרפז, שהיה הרוח החיה מאחורי הקמת המרכז איננה מבשרת טובות. באוגוסט בשנה שעברה דיווחנו כאן בגלובס על הקמת מרכז בישראל ועל הכפלת מספר העובדים המועסקים בחברה בישראל ל-30.