הקיצוצים מגיעים לסייבר: תופין מפטרת 55 עובדים

חברת הסייבר הוותיקה תופין יצאה למהלך קיצוצים במסגרתו פיטרה 55 עובדים, 25 מתוכם בישראל • החברה הודיעה בחודש אפריל על כוונתה להימכר לחברת השקעות אמריקאית בתמורה ל-570 מיליון דולר • מתופין נמסר: "אנו נפרדים בצער מאנשים נהדרים שתרמו רבות לחברה"

ראובן הריסון (מימין) ורובי כיטוב, מייסדי חברת תופין (Tufin), בבורסת ניו יורק / צילום: יח''צ / צילום: יח''צ
ראובן הריסון (מימין) ורובי כיטוב, מייסדי חברת תופין (Tufin), בבורסת ניו יורק / צילום: יח''צ / צילום: יח''צ

תופין, חברת סייבר ותיקה העוסקת בניהול מדיניות אבטחת סייבר ואוטומציה של רשתות תקשורת ארגוניות, יצאה למהלך קיצוצים במסגרתו פיטרה 55 עובדים, המהווים כ- 10% ממצבת העובדים. 25 מתוכם הם עובדי החברה בישראל. החברה הודיעה בחודש אפריל האחרון על כוונתה להימכר לחברת השקעות אמריקאית בתמורה ל-570 מיליון דולר, והמהלך הנוכחי מצמצם את מספרם של אנשי המכירות לקראת השלמת העסקה. הידיעה הראשונית על המהלך הופיעה באתר "לסטארטאפ" ונבדקה ואומתה על ידי גלובס.

ההאטה בהייטק: ירידה חדה בהיקף המשרות הפנויות של מתכנתים ומהנדסים
למדו שרווחיות היא לא מילה גסה: בהייטק המקומי פיטרו כבר מעל לאלף עובדים
"שיחות הפיטורים היו נוראיות, לא יכולתי לזוז": 3 יזמי הייטק מספרים על קשיי המשבר

החברה הרוכשת, Turn/River Capital, מתמקדת בהשקעה בחברות מבוססות תוכנה. לפי ההסכם שנחתם באפריל, היא תשלם תמורת תופין 13 דולר למנייה במזומן, מחיר שנמוך ממחיר המנייה בהנפקה הראשונית של תופין ב-2019, שעמד אז על 14 דולר. בשעה זו נסחרת מנייתה של תופין במחיר 12.3 דולר, ומאז פתיחת המסחר היא זינקה ב-0.08%. בשיאה נסחרה החברה הישראלית בשווי של כמיליארד דולר - 30.5 דולר למניה, אף בשנים שחלפו מאז היא הציגה תשואות חסר ביחס למניות אחרות בענף הסייבר.

תופין דיווחה על עלייה של 22% בהכנסות ברבעון הראשון של השנה, אך ההפסדים גדלו בשליש והגיעו ל- 15.5 מיליון דולר. שווי השוק שלה עומד על 472 מיליון דולר, המגלם לה מכפיל הכנסות נמוך במיוחד של 3.5 (Enterprise).

מתופין נמסר: "כחלק ממהלך התייעלות ארגונית, שנועד להאיץ את ההגעה לרווחיות, החברה החליטה על צמצום כוח האדם בכ-10%, כמחצית מהם בישראל. יחד עם זאת, החברה צופה עמידה ביעדיה. אנו נפרדים בצער מאנשים נהדרים שתרמו רבות לחברה. החברה תסייע לעובדים העוזבים למצוא הזדמנויות חדשות להמשך דרכם. כחלק מכך, תספק החברה הטבות של פיצויים מוגדלים ותעניק שירות ליווי בתהליך ההסתגלות ומציאת עבודה חדשה למפוטרים".