חל"ת? אלביט גייסה מאות עובדים זמניים דרך הרשתות החברתיות

בעקבות דרישות הייצור הגוברות בשל המלחמה קלטה לאחרונה החברה הביטחונית עובדים זמניים למפעלה ברמת השרון • אלביט: "מגויסת לתמוך בצרכי צה"ל ופועלת במתכונת חירום 24/7"

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן
בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

בעוד שהמלחמה בדרום גורמת לעוד ועוד חברות להוציא אלפי עובדים לחל"ת, גייסה לאחרונה החברה הביטחונית אלביט מערכות מאות עובדים זמניים לקווי הייצור שלה.

זמן קצר לאחר תחילת המלחמה, פורסם ברשתות החברתיות פוסט הקורא למועמדים מתאימים (גברים מעל גיל 18 בלבד), לעבוד באתר הייצור שלה ברמת השרון, לתקופה של חודשיים (חובה) בתחום הייצור עבור צה"ל,  וגייסה עובדים בהתאם.

בפוסט, בו צורף מספר הטלפון של סמנכ"לית משאבי אנוש בחטיבת היבשה של אלביט, הובטחו לעובדים שייקלטו שכר מתגמל עבור 8 שעות עבודה, שעות נוספות "וכמובן כל התנאים".

מהחברה נמסר בתגובה לפניית גלובס כי "אלביט מערכות מגויסת לתמוך בצרכי צה"ל ופועלת במתכונת חירום 24/7. כחלק מכך, קראנו לעובדים פנויים להצטרף לשורותינו".

נכון לסוף השנה שעברה אלביט העסיקה 18,407 עובדים ברחבי העולם. ברמת השרון נמצא אתר הייצור של תע"ש (התעשייה הצבאית) שאלביט השלימה את רכישתה לפני 5 שנים תמורת 1.9 מיליארד שקל והטמיעה אותה בחטיבת היבשה שלה. תע"ש עוסקת בתכנון וייצור של מגוון רחב של סוגי תחמושת ליישומים יבשתיים, אוויריים וימיים, מערכות רקטות מונחות, כלי רכב משוריינים, מערכות הגנה ועוד.

אלביט  נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 8.3 מיליארד דולר. מניית אלביט ירדה ב-10.7% מתחילת המלחמה אך עלתה ב-14.2% מתחילת השנה.

במחצית הראשונה של 2023 אלביט רשמה הכנסות של 2.85 מיליארד דולר, צמיחה של 7.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2022. הרווח הנקי שלה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 124 מיליון דולר ובנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הרווח הנקי Non-GAAP היה 146 מיליון דולר, עלייה של 11% ביחס לתקופה המקבילה.

נזכיר כי 17.6% מההכנסות של אלביט במחצית הראשונה של 2023, בסך כחצי מיליארד דולר, היו בישראל, ירידה לעומת התקופה המקבילה. מנכ"ל החברה בצלאל (בוצי) מכליס הסביר את הירידה בכך שהתוכנית הרב שנתית של צה"ל בהכנה, וכן בכך שמשרד הביטחון עיכב לדבריו תשלומים של מאות מיליוני שקלים נכון לאותה עת. מכליס העריך אז שמצב זה יסתיים בהקדם.

השבוע אלביט דיווחה על זכייה בחוזה של 135 מיליון דולר להקמת מפעל תחמושת ארטילרי עבור לקוח בינלאומי.