הקבלן שמייצר מיגוניות במהירות ותורם אותן לתושבי הצפון והדרום

בניית מיגוניות וממ"דים היא עסק יקר ואיטי במונחי מלחמה. בחברת מצלאוי מזרזים את התהליך באמצעות ייצור עצמי • היו"ר והבעלים, סמי מצלאוי: "אני קורא לכל הקבלנים לעשות כמוני" • ישראל מתגייסת

העמסת מיגונית של מצלאוי לקראת הובלתה לדרום / צילום: מצלאוי
העמסת מיגונית של מצלאוי לקראת הובלתה לדרום / צילום: מצלאוי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז תחילת המלחמה תורמת חברת הנדל"ן מצלאוי יחידות של מרחב מוגן נייד ליישובים בדרום שתושביהם נמצאים תחת מתקפות טילים מאסיביות, וכן לרשויות בצפון החשופות למתקפות של חיזבאללה.

"כשהחלה הלחימה חיפשתי דרכים לעזור לדרום להתמגן מהר", מספר יו"ר ובעלי החברה, סמי מצלאוי. "פניתי לחברות שבונות ממ"דים, וראיתי שמדובר במחירים מטורפים ובלוחות זמנים של 35־40 יום אספקה. החלטתי שנבנה אותם אצלנו, ואז זה מקסימום 6 ימי עבודה. מה זה ממ"ד? רצפה, קירות וגג. מחכים שיתייבש הבטון, ותוך שבוע מעלים על משאית".

החברה מייצרת במתקניה שבבת ים ובקריית אונו מיגוניות לשימוש במרחבים פתוחים ציבוריים, לצד ממ"דים ניידים הניתנים לחיבור חיצוני למבנה מגורים קיים. עלות מיגונית כמו זה שמייצר מצלאוי עומדת על עשרות אלפי שקלים. מאז תחילת המלחמה שלחה החברה 8 מיגוניות לדרום ולצפון, עוד 4 יגיעו לצפון בהמשך השבוע, ועשר נוספות נמצאות בשלב הייצור.

"אנחנו עובדים כל הזמן, בהתאם לכללים ולאישורים", הוא מספר. "בנוסף למיגוניות אנחנו מספקים גם ממ"דים קטנים של 7 מ"ר נטו. החלוקה היא לפי הדרישות של פיקוד העורף, שמלווה אותנו לאן שצריך. מבחינתי זו חובה, לא תרומה".

"יש מצוקה גם במרכז"

למצלאוי חשוב שהיוזמה תתרחב. "יש היום 5,000 קבלנים. כקבלן בתים של 50 שנה, אני קורא להם לעשות כמוני. כל מי יש לו אתר בנייה יכול לקחת חלק קטן מהשטח, ולהקים שם ממ"דים. זו לא בעיה - הברזל מוכן, החלונות מוכנים. לא צריך לחפש כמה זה עולה ולהתעסק עם לוגיסטיקה, אלא להביא תבניות ולהתחיל לעבוד".

לפי ידיעתו, יש עדיין צורך בעשרות מיגוניות בצפון ובדרום. "אני אמשיך לתרום", הוא אומר, ומוסיף כי "קיימת גם מצוקה באזור המרכז - בהרבה בתים שנבנו בשנות ה־50 עד שנות ה־80 אין ממ"דים. לכן חשוב מאוד להאיץ את הפינוי־בינוי וההתחדשות העירונית. זה צו השעה".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

Spacing

אפליקציית spacing, המאגדת בתוכה מאות מתחמי עבודה, מציעה למפוני העוטף והצפון יום עבודה ללא עלות באחד ממתחמי העבודה שבמאגר. למימוש ההטבה יש להוריד את אפליקציית spacing pass. לאחר מכן יש לפנות בטלפון על מנת לקבל קופון ייחודי, ופרטים על מתחם העבודה הקרוב למיקום הנדרש.

לפניות בעניין מתחמי העבודה של ספייסינג: 051-2604408

יוזמות עתיד

עמותת יוזמות עתיד, המתמחה בליווי עסקים קטנים, הקימה מטה אזרחי לסיוע לעצמאיות ועצמאים. המטה מפעיל מוקד שמטרתו לספק ייעוץ עסקי, תמיכה ומידע על מיצוי זכויות, ופעיל בשעות 9:00-18:00.

לפנייה למוקד: 077-7703173

מתחשבים

המיזם החברתי הלאומי, הפועל לקידום שוויון הזדמנויות ומובילות חברתית בקרב בני נוער, אוסף מחשבים ניידים ונייחים ומחלק אותם לתלמידים שפונו מהעוטף, ביניהם גם משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף מחלק המיזם מחשבים למגוון חמ"לים אזרחיים שהוקמו בצל המלחמה.

המיזם אוסף ציוד במצב תקין, בדגש על מחשבים ניידים, מסכי מחשב ומחשבים נייחים.

לתרומות ולפרטים: www.mitchashvim.org.il

הקהילה היהודית בפילדלפיה

ד"ר עמית סרוסי, יועץ אסטרטגי תושב פילדלפיה (העיר השישית בגודלה בארה"ב), מוביל מפגן תמיכה למען ישראל לצד שורה של משקיעים ואנשים נוספים. מטרת המפגן היא להעלות למודעות את נושא החטופים, ולפרוס את הכרזות והפרסומים אודותיהם במיקומים מרכזיים בעיר.המהלך, שנעשה בשיתוף הקהילה היהודית, כולל גם משאיות שעליהן מסכי ענק עם תמונות החטופים המגיעות לקמפוסים, מרכזיים קהילתיים וממשלתיים ומוסדות מדינה.

משאית עם תמונות החטופים מהדרום שנוסעת ברחבי פילדלפיה / צילום: תמונה פרטית
 משאית עם תמונות החטופים מהדרום שנוסעת ברחבי פילדלפיה / צילום: תמונה פרטית

שופרסל

קבוצת שופרסל החלה להפעיל לאחרונה משאית ענק שמשמשת כחנות ניידת המגיעה למוקדים מרכזיים ברחבי הארץ, כפתרון לרכישת מוצרי בסיס בזמינות מלאה באזורים בהם שאין גישה קרובה לחנויות. מוצרי הבסיס נמכרים בהנחות של עד 20% ממחירי שופרסל דיל. השבוע תגיע המשאית בימים שלישי וחמישי לאזור מלונות ים המלח, שם נמצאים רבים ממפוני העוטף, ותפעל בשעות 10:30-15:00.

ALLCan ישראל

העמותה, שהוקמה בצל המלחמה על מנת לשפר את הטיפול במחלת הסרטן, פועלת לסייע לחולים ובני משפחותיהם לאור האתגרים העכשוויים. בשיתוף גופים וארגונים נוספים, העמותה הקימה אתר אינטרנט ייעודי דרכו ניתן לקבל סיוע, תמיכה ומידע על מנת להמשיך לקיים את שגרת הטיפולים, הבדיקות והאבחונים. בנוסף, ניתן לקבל סיוע בהגעה למרכזים רפואיים בזמן חירום. באתר ישנו גם מוקד סיוע, הכולל צ'אט עם הגורמים האחראים בעמותה.

https://www.all-can.org.il/war