דירקטוריון דיסקונט משנה כיוון: דני ימין נבחר ליו"ר

חברי הדירקטוריון של בנק דיסקונט בחרו בדני ימין, לשעבר יו"ר הוועד המנהל של הטכניון ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, להחליף את שאול קוברינסקי שמסיים את כהונתו האחרונה • ימין גבר על מנכ"ל הפועלים לשעבר אריק פינטו ועל הדירקטורית הוותיקה איריס אבנר, להם ניסיון והיכרות מוכחים יותר עם העולם הבנקאי

דני ימין / צילום: תמר מצפי
דני ימין / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון בנק דיסקונט  בחר היום (ב') בדני ימין לתפקיד יו"ר הבנק, והוא יחליף את היו"ר הפורש, שאול קוברינסקי, שמסיים בימים אלה תשע שנים בדירקטוריון - פרק הזמן המרבי המותר על-פי חוק.

ימין, לשעבר יו"ר הוועד המנהל של הטכניון ומנכ"ל מיקרוסופט ישראל, שמכהן כדירקטור בבנק מאז חודש פברואר, גבר במרוץ על מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אריק פינטו, שהצטרף לדירקטוריון דיסקונט רק בחודש אוגוסט; ועל איריס אבנר, לשעבר מנכ"לית מזרחי טפחות שוקי הון, שזו לה קדנציה אחרונה בדיסקונט. 

הבנקאי הוותיק, ההייטקיסט או אשת שוק ההון: המרוץ לתפקיד הנחשק יוכרע היום 
מרוץ צמוד, "דילים" וניצחון הוותק והיציבות: מאחורי בחירת יו"ר בנק לאומי

לא מעט אירועים ליוו את המירוץ, כשהמרכזי שבהם הוא החלטת בנק ישראל לאפשר גם לדירקטורים שמסיימים את הקדנציה שלהם בסמוך לבחירות להשתתף בהצבעה, כשהדירקטורים החדשים הצטרפו לדירקטוריון עוד טרם הבחירות. כך, במקום דירקטוריון של תשעה חברים הוא מונה כיום 13.

המשמעות היא שהדירקטורים שבחרו בו, לפחות שישה (בשביל הכרעה בסיבוב הראשון היה צורך ברוב מוחלט), העדיפו מישהו שכבר נמצא בדירקטוריון על פני מועמד חדש שמגיע מבחוץ, וכי הם בחרו ברקע הטכנולוגי ובחדשנות שמביא עמו ימין על פני הניסיון הבנקאי העשיר של פינטו וכן זה של אבנר, שכבר הייתה חלק מבנק. זאת, כאשר לימין עצמו מגיע לתפקיד ללא רקע בנקאי. ככל הידוע ימין נהנה מתמיכתו של קוברינסקי שכבר מתחילת המירוץ התייצב לצדו וגיבש סביב היו"ר הנבחר שורה של תומכים.

שורת אתגרים ייחודיים

לדיסקונט יש שורה של אתגרים ייחודיים המתווספים בימים אלה לאתגרים של המערכת הבנקאית כולה - הריבית הגבוהה ששוררת בעולם; והמלחמה שנפתחה לפני חודש בעזה ועלולה להתפתח לגזרות נוספות. נזכיר כי דיסקונט, בדומה ליתר הבנקים, יצא בהטבות גדולות לתושבי הדרום, כשהבנק אף העניק פטור מלא לתושבי העוטף מהחזר משכנתה לתקופה של חצי שנה, הטבה שלבדה מוערכת במיליוני שקלים.

האתגריים הייחודיים של דיסקונט כוללים בין היתר היפרדות מחברת כרטיסי האשראי כאל (מחזיק כיום ב־72% ממנה) בתוך 3-4 שנים, חברה-בת שמכניסה לו עשרות מיליוני שקלים בכל רבעון; השאלה מה לעשות עם דיסקונט ניו יורק, בו הוא התחייב להמשך ביצוע שיפורים והתאמות במדיניות בהתאם לצו שעלול להגביל את יכולת אי.די.בי ניו יורק באישורים לפעילויות עסקיות חדשות; וכן המשך מיטוב תיק האשראי שלו, שנחשב לאיכותי פחות ביחס ליתר הבנקים הגדולים.

זאת, כשבדיסקונט מונה לאחרונה מנכ"ל חדש, אבי לוי, שהיה בתפקידו האחרון מנהל החטיבה הבנקאית, והגם שהוא מכיר את הבנק היטב, יש מן ההיגיון שיזדקק לתמיכת יו"ר שמגיע מהתחום.