מינוי מבפנים: אבי לוי נבחר לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט

דירקטוריון בנק דיסקונט הכריז על המחליף של אורי לוין, שעוזב את דיסקונט לטובת חברת הנדל"ן תדהר • הוא בחר במנהל החטיבה הבנקאית אבי לוי, שעובד בבנק מאז 2011

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי
אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

דירקטוריון בנק דיסקונט  החליט היום (ב'), בהתאם להמלצת ועדת האיתור, על מינויו של אבי לוי, למנכ"ל קבוצת דיסקונט. לוי יחליף בתפקיד את אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט המסיים את תפקידו לאחר כ-3.5 שנים. לוין עוזב את דיסקונט לטובת חברת הנדל"ן תדהר. מינויו של לוי כפוף לאישור בנק ישראל ומועד תחילת הכהונה טרם נקבע.

המפקח החדש על הבנקים: דני חחיאשוילי 

לוי (56) הצטרף לדיסקונט בשנת 2011 ומאז כיהן בתפקידים שונים בהנהלת הבנק. בתפקידו האחרון כראש החטיבה הבנקאית, היה אחראי בין היתר על ניהול מערך הסניפים, המשכנתאות, הבנקאות הפרטית ומוקד השירות. קודם לכן שימש כסמנכ"ל בכיר וראש חטיבת ניהול סיכונים, וכראש חטיבת נכסי הלקוחות. לפני שהצטרף לדיסקונט, שימש לוי במגוון תפקידים בכירים בבנק הפועלים, ובהם ניהול פועלים UK ותפקידים בכירים בחטיבה העסקית. ללוי תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון מאוניברסיטת בר אילן, ותואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב.

אבי לוי

אישי: בן 56, נשוי + 3, גר ברמת גן

תפקידים קודמים: ראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת ניהול סיכונים בבנק, וראש חטיבת נכסי הלקוחות. בעבר שימש לוי במגוון תפקידים בבנק הפועלים

השכלה: תואר ראשון בכלכלה מאוני' תל אביב ותואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון מאוני' בר אילן

מי יהיה יו"ר הבנק?

לאחר המינוי של לוי, השאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא מי יהיה יו"ר הבנק. לפני כשלושה שבועות פרסמה הוועדה למינוי דירקטורים את רשימת המועמדים לדיסוקנט, הכוללת שמות כגון מנכ"ל הביטוח הלאומי ומנכ"ל הדסה לשעבר פרופ' שלמה מור-יוסף או סיגל רגב, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת לשעבר. שם נוסף שהופיע ברשימה, ואף הוזכר כאחד המועמדים המובילים לתפקיד היו"ר הוא מנכ"ל הפועלים לשעבר אריק פינטו.

רשימת המתמודדים כללה תחילה גם את המפקחת על הבנקים לשעבר, חדוה בר (שמשכה את מועמדתה), ואת המפקח על הביטוח לשעבר, משה ברקת, שלא הומלץ על ידי ועדת האיתור.

לוי נכנס לתפקידו החדש בתקופה שבה כלל הבנקים נמצאים במוקד השיח הציבורי בשל הרווחיות הגבוהה והחריגה שהציגו ברבעון האחרון. דיסקונט עצמו הציג רווח של 1.27 מיליארד שקל ברבעון הראשון, ותשואה להון של 20.1%. בצעד חריג, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אף העלה את האפשרות להטיל מס רווחי יתר על רווחי הבנקים כדי להכריח אותם לגלגל חלקם לציבור.

שאול קוברינסקי, יו"ר הדירקטוריון: "דירקטוריון הקבוצה מביע אמון מלא באבי ומשוכנע שיש לו את כל הכלים, הכישורים והיכולות להמשיך את תנופת הצמיחה בה נמצאת הקבוצה ולהוביל אותה להישגים רבים נוספים, גם בתקופה זו, בה טמונים אתגרים לצד הזדמנויות חדשות עבור המשק הישראלי בכלל וענף הפיננסים בפרט. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לאורי לוין על תרומתו המשמעותית לבנק דיסקונט ולאחל לו הצלחה רבה בהמשך".

אבי לוי: "אני מודה לדירקטוריון הבנק על האמון שנתן בי ונרגש על ההזדמנות להוביל, ביחד עם שדרת ההנהלה המצוינת שלנו, את אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים, המשפיעים והחשובים במשק הישראלי.

כמי שמהווה חלק מהבנק מזה 12 שנים, אני מוקיר את התרבות הארגונית והעסקית המצוינת שהוטמעה בו, ואת הרצון המתמיד לאתגר את ענף הבנקאות מתוך מטרה להיטיב עם הלקוחות, בעלי המניות והעובדים. אני נחוש להמשיך בעשייה שתשמר את איתנות הקבוצה אך גם תפתח את פעילותה לכיוונים חדשים".