המפקח החדש על הבנקים: דני חחיאשוילי

כפי שנחשף בגלובס, ועדת האיתור בראשות הנגיד אמיר ירון בחרה במועמד מתוך הבנק כמחליפו של יאיר אבידן שפרש • דני חחיאשוילי מכהן כראש אגף טכנולוגיה וחדשנות ושימש כאחד מחמישה סגנים למפקח הנוכחי

דני חחיאשוילי / צילום: דוברות בנק ישראל
דני חחיאשוילי / צילום: דוברות בנק ישראל

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום (ב') על החלטתו למנות את דני חחיאשוילי למפקח על הבנקים. מוקדם יותר נחשף בגלובס כי חחיאשוילי המועמד המוביל להחליף את יאיר אבידן כמפקח על הבנקים. הוא ייכנס לתפקידו עם סיום תפקידו של אבידן, ב-22 ביוני.

דני חחיאשוילי בין המועמדים המובילים לתפקיד המפקח הבא 
התייקרות במחירי מלונות פתאל: כמה מניב חדר בארץ וכמה בחו"ל 
אחר 14 שנה: מדטרוניק תשלם לרשות המסים כ־900 מיליון שקלים על אקזיט 

לוועדת האיתור שהקים הנגיד הוגשו 13 מועמדויות, ולאחר תהליך מיון ממצה המליצה הוועדה לנגיד על המועמדים המתאימים ביותר, ולאחר שהנגיד בחן את המועמדויות החליט על מינויו של חחיאשוילי לתפקיד.​

דני חחיאשוילי 

אישי: בן 48, נשוי + 4, גר בירושלים

תפקידים קודמים: מנהל החדשנות בבנק, ראש מטה הנגידה קרנית פלוג, מנהל יחידה באגף להערכה מוסדית בבנק

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומשפטים ותואר שני בכלכלה ובמנהל עסקים מהאוני' העברית בירושלים

חחיאשוילי, שהיה ראש המטה של הנגידה הקודמת קרנית פלוג וכיום מכהן כראש אגף טכנולוגיה וחדשנות וכאחד מחמישה סגנים למפקח. הוא מוכר מאוד במערכת הבנקאית וגם בקרב הפינטקים ועולם החדשנות הפיננסי. במערכת מספרים על אדם שיודע לרקום שיתופי פעולה מצד אחד, אך גם להשפיע על עמדות אנשי האוצר ומשרדי ממשלה נוספים בצורה שקטה.

הוא נמצא בבנק ישראל במשך למעלה מ-20 שנים והחל את דרכו ככלכלן בחטיבת הפיקוח על הבנקים בשנת 2002 והתקדם לניהול יחידה באגף הערכה מוסדית, שם היה אמון על היחידה המרכזת את הטיפול בבנק הפועלים ולאחר מכן שימש כראש מטה המפקח דאז דודו זקן.

קידם פרויקטים שנועדו להגביר את התחרות במערכת הפיננסית

בתפקידו האחרון קידם חחיאשוילי פרויקטים שנועדו להגביר את התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית ובהם תהליכי הטמעת רפורמת הבנקאות הפתוחה בישראל ורפורמות שונות הנוגעות לפעילותן של חברות כרטיסי האשראי. כמו כן, קידם חחיאשוילי את השימוש באפליקציות התשלום במערכת הבנקאית, זאת לצד פיתוח תחום הרגולציה הבנקאית בנושאי טכנולוגיה סייבר.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בירך את חחיאשוילי על מינויו. "דני נכנס לתפקידו בתקופה שבה רפורמות שונות שקידמנו להגברת התחרות המערכת הפיננסית משנות חלק גדול מכללי המשחק ובכך עשויות לתרום לרווחת הלקוחות. זאת, לצד סביבת ריבית ואינפלציה גבוהות יותר שמשפיעות גם על המערכת הבנקאית ולקוחותיה. טובת הציבור מחייבת המשך פיקוח מקצועי והדוק על המערכת הבנקאית, הן בהיבט של הבטחת יציבות המערכת הבנקאית ושמירת חסכונות ופיקדונות הציבור תוך מיצוי מיטבי לכספי הלקוחות, הן בהיבט של שמירת הזכויות של לקוחות המערכת בפן הצרכני, והן בהיבט של המשך הפעולות להגברת התחרות וההוגנות והמשך קידום החדשנות במערכת הבנקאית", אמר ירון, שהודה למפקח היוצא אבידן על שנותיו בבנק ישראל.

דני חחיאשוילי, המפקח המיועד: "ברצוני להודות לנגיד על האמון שנתן בי בבחירתי כמפקח על הבנקים. בכוונתי לתרום כמיטב יכולתי וניסיוני לטובת הציבור בישראל ולהמשך התפתחותה וליציבותה של המערכת הבנקאית, לחיזוק רווחת ואמון הלקוחות ולהגברת התחרותיות בה. זאת, בתקופה מאתגרת במיוחד שבה על המערכת להמשיך להתאים את מוצריה השונים לסביבת הריבית והאינפלציה תוך ראיית טובת הלקוח במרכז, ולהמשיך להטמיע ולשלב את הקידמה הטכנולוגית בתחומי הבנקאות בפרט והמערכת הפיננסית בכלל".