מנהל החדשנות בבנק ישראל, דני חחיאשוילי, בין המועמדים המובילים לתפקיד המפקח הבא

בבנק ישראל טרם הכריזו על מחליף ליאיר אבידן, המפקח על הבנקים שפורש ביוני • ועדת האיתור למינוי מפקח נמצאת בשלבים אחרונים, ותעביר את המלצתה לנגיד הבנק - פרופ' אמיר ירון • בין השמות שמצוינים כמועמדים לתפקיד, הוא דני חחיאשוילי, ראש המטה של הנגידה הקודמת פלוג ואחד מחמישה סגנים למפקח הנוכחי

דני חחיאשוילי / צילום: דוברות בנק ישראל
דני חחיאשוילי / צילום: דוברות בנק ישראל

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, צפוי לסיים עד אמצע יוני את כהונתו בת ה-3.5 שנים, ובבנק ישראל טרם הכריזו על מחליף. ועדת האיתור למינוי מפקח חדש שבראשה המשנה לנגיד, אנדרו אביר, נמצאת בשלבי האיתור האחרונים וצפויה להעביר בימים הקרובים את המלצותיה לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שיכריע מי יחליף או תחליף את אבידן.

לא מן הנמנע כי בסופו של דבר ייבחר מועמד מחוץ לפיקוח על הבנקים וייתכן שמחוץ לבנק ישראל, כפי שקרה עם אבידן עצמו, שהחל את דרכו ככלכלן ובנקאי עסקים בבנק לאומי ולאחר מכן כקצין אשראי בבנק לאומי ניו יורק, וכמנהל עסקות בכיר בפועלים שוקי הון.

בין השמות שבשוק מציינים כמועמד לתפקיד, הוא דני חחיאשוילי, שהיה ראש המטה של הנגידה הקודמת קרנית פלוג וכיום מכהן כראש אגף טכנולוגיה וחדשנות וכאחד מחמישה סגנים למפקח. הוא מוכר מאוד במערכת הבנקאית וגם בקרב הפינטקים ועולם החדשנות הפיננסי. במערכת מספרים על אדם שיודע לרקום שיתופי פעולה מצד אחד, אך גם להשפיע על עמדות אנשי האוצר ומשרדי ממשלה נוספים בצורה שקטה. מבנק ישראל נמסר בתגובה: "התהליך בשלביו האחרונים וטרם התקבלה החלטה. כל אזכור של מועמד זה או אחר הוא בגדר ספקולציה".