בורסות עולם | סיקור שוטף

לאחר יום תנודתי: וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת

S&P 500 ננעל בעלייה - בפעם השמינית ברציפות • הדאקס עלה בכ-0.5% • בורסות אסיה ננעלו בירידות • מחירי הנפט ממשיכים לרדת

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

23:00

לאחר יום תנודתי, וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.12%, S&P 500 עלה ב-0.7% - היום השמיני ברציפות שבו המדד עולה - והנאסד"ק עלה ב-0.08%.

ננעלו בעלייה: אנבידיה , אפל , מיקרוסופט מיקרוסופט , איליי לילי , מטא , וולט דיסני  ,פייפל   ,ואלפאבית (גוגל) .

ירידות בולטות: אמזון , אובר , שברון ואקסון מובייל .

מחירי הנפט ממשיכים לרדת: מחיר חבית נפט ברנט עומד על 79.8 דולר - ירידה של 2.2% ומחיר נפט גולמי עומד על 75.61 דולר - ירידה של כ-2.3%.

21:55

ירידות קלות בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.2%, בעוד הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרים ביציבות.

בין המניות שבולטות לחיוב במסחר: אנבידיה , איליי לילי , בלוק , אורקל , שופיפיי , פורטינט .

בין המניות שבולטות לשלילה: שברון , ריביאן אוטומוטיבס , אינטל , נקסט-ארה אנרג'י , פייזר , דבון אנרג'י , טקסס אינסטרומנטס , קומקאסט  וניומונט .

20:25

הירידות בוול סטריט נמשכות: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 יורדים שניהם בכ-0.1%, בעוד הדאו ג'ונס נסוג בכ-0.3%.

מניית חברת התרופות איליי לילי  עולה מעט לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה שפיתחה, טירזפטיד, לטיפול בהשמנת יתר. 

מניית פלטפורמת ההלוואות מבוססת ה־AI אפסטארט הולדינגס  נופלת בכ-27%, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות מאכזבות ברבעון השלישי, ופרסמה תחזית חלשה מהצפוי. החברה הפסידה 5 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים להפסד של 2 סנט למניה, כאשר ההכנסות עמדו על 135 מיליון דולר, לעומת צפי ל-140 מיליון דולר.

בשוק הסחורות, נרשמות ירידות חדות במחירי הנפט. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-2.8% ועומד על כ-75.2 דולר לחבית, בעוד נפט מסוג ברנט יורד בכ-2.9% ועומד על כ-79.31 לחבית.

19:00

ירידות קלות בוול סטריט: מדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 מאבדים שניהם כ-0.1%, בעוד הדאו ג'ונס נסוג בכ-0.2%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: הדאקס עלה בכ-0.5%, הקאק הוסיף לערכו כ-0.7% והפוטסי ירד קלות בכ-0.1%.

מניית חברת השירותים הפיננסיים רובין הוד מרקטס  נופלת בכ-14.5%, לאחר שדיווחה על ירידה בנפחי המסחר ברבעון האחרון. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-29% ל-467 מיליון דולר, אך פספסו את תחזיות האנליסטים שעמדו על 480 מיליון דולר. החברה גם דיווחה על ירידה של 16% בכמות המשתמשים בפלטפורמה ברמה החודשית, ל-10.3 מיליון משתמשים.

מניית טייק-טו אינטראקטיב  מטפסת בכ-6.6% לקראת הדיווח של חברת משחקי הווידאו על ההכנסות שלה לרבעון השני של השנה היום (ד') לאחר המסחר, וכן לקראת הכרזה על המשחק השישי בסדרת Grand Theft Auto.

מניות נוספות שעולות כעת: צלזיוס הולדינגס , סרוויס נאו , סופר מיקרו קומפיוטר , אמריקן איירליינס  ודלתא איירליינס .

מניות שיורדות כעת: טסלה , אינטל , ריביאן אוטומוטיבס , פלנטיר טכנולוג'יס , דאטה דוג , אייר בי.אן.בי. , סנואופלייק , פייפאל , רוקו , ביוג'ן , פייזר , ובנק אוף אמריקה .

17:30

מגמה מעורבת בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.1%, הדאו ג'ונס מתקדם בכ-0.1% וה-S&P 500 נסחר ביציבות.

בורסות אירופה ממשיכות להיסחר במגמה חיובית: מדד הדאקס עולה בכ-0.7%, הקאק מטפס בכ-0.9% והפוטסי מוסיף לערכו כ-0.2%.

חברת אודיטי , החברה האם של חברת האיפור איל מקיאג', שהונפקה לאחרונה בוול סטריט, מזנקת אחרי שעקפה את צפי האנליסטים בוול סטריט. החברה דיווחה על הכנסות של 94 מיליון דולר ורווח מתואם של 21 סנט למניה, מעל הצפי בשוק להכנסות של 89.6 מיליון דולר ולרווח של 14 סנט למניה. החברה גם העלתה את תחזיתה השנתית להכנסות של 495 מיליון דולר (אמצע טווח) מעל צפי האנליסטים ל-486 מיליון דולר. הרווח המתואם של החברה צפוי להיות 1.22 דולר למניה, מעל הצפי ל-1.19 דולר.

חברת סאפיינס נופלת אחרי תחזית חלשה לשנה כולה ולמרות שהתוצאות ברבעון האחרון היו מעל הצפי. החברה מעריכה שתכניס 513 מיליון דולר, מתחת הצפי ל-514 מיליון דולר. מנכ"ל החברה רוני על-דור אומר כי "למרות האירועים הטרגיים בשבועות האחרונים, הפעילות הגלובלית שלנו המשיכה לפעול כמתוכנן" אבל השוק קורא בין השורות שעל-דור בעצם אומר שהפעילות בישראל נפגעה בעקבות המלחמה. ברבעון השלישי החברה עקפה את הצפי עם הכנסות של 130.8 מיליון דולר, מעל הצפי ל-130 מיליון. בשורת הרווח החברה קלעה לתחזיות עם רווח של 34 סנט למניה.

מניית הפרסום הדיגיטלי טאבולה  מזנקת אחרי דוחות וצפי שנתי טובים. החברה הכניסה 360 מיליון דולר, מעל הצפי ל-345 מיליון דולר. התחזית השנתית של החברה היא להכנסות בהיקף של 1.453 מיליארד דולר (אמצע טווח), מעל הצפי להכנסות של 1.45 מיליארד דולר. התוצאות של טאבולה בולטות על רקע התוצאות החלשות של המתחרה, אאוטבריין , שמאבדת גובה אחרי שפספסה את התחזיות עם הכנסות של 230 מיליון דולר, לעומת צפי של 241.7 מיליון של האנליסטים.

חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור  קופצת אחרי העלאת תחזיות להפסד התפעולי המתואם, ואשרור התחזיות לשנה כולה. החברה צופה הכנסות של 84 מיליון דולר, בדומה לצפי האנליסטים, אבל גם מקדימה את תחזית המעבר שלה לרווח תפעולי, כך שזה יקרה כבר ברבעון הרביעי של השנה. ברבעון השלישי, החברה הכניסה 14.2 מיליון דולר, מעט מעל הצפי ל-14.1 מיליון. מדובר אמנם בנפילה לעומת 23.1 מיליון דולר אשתקד, אבל זה היה צפוי בעקבות היחלשות הביקושים בשוק השבבים.

מניית דיסקברי  צונחת בכ-15%, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה בהכנסות מפרסום, הפסד גדול מהמצופה, וכמות מאכזבת של מינויים לשירות הסטרימינג שלה. ההפסד של דיסקברי עמד על 17 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים להפסד של 6 סנט למניה, כאשר ההכנסות עמדו על 9.98 מיליארד דולר, בהתאם למצופה. עם זאת, כאמור, ההכנסות מפרסום נפל ב-12% לעומת השנה שעברה, מה שלפי החברה משקף ירידה בביקוש לבידור כללי ולחדשות.

מנכ"ל החברה, דייוויד זסלב, אמר כי "זו הפרעה דורית שאנחנו נמצאים בעיצומה. כאשר עוברים את זה עם שירות סטרימינג שמפסיד מיליארדי דולרים, מאוד קשה לעבור להתקפה. קשה לתמרן כאשר רמות הריבית עומדות במקום שהן נמצאות ולעמוד באתגרים של שוק הפרסום".

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח נסחרות במגמה מעורבת: תשואת האג"ח לעשר שנים יורדת ונסחרת סביב 4.56%, בעוד תשואת האג"ח לשנתיים עולה ונסחרת סביב 4.94%.

16:40

פתיחה חיובית בוול סטריט: מדדי הדאו ג'ונס, הנאסד"ק וה-S&P 500 מתקדמים שלושתם בכ-0.2%.

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית: מדד הדאקס עולה בכ-0.7%, הקאק מטפס בכ-0.9% והפוטסי מוסיף לערכו כ-0.2%.

מניית חברת המשחקים רובלוקס  מזנקת בכ-16%, לאחר שפרסמה דוחות חזקים מהמצופה לרבעון השלישי. הכנסות החברה עמדו על 839 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-830 מיליון דולר. כמו כן, דיווחה החברה על הפסדים נמוכים מהמצופה של 45 סנט למניה, לעומת 51 סנט למניה, שחזו האנליסטים. רובלוקס דיווחה על צמיחה שנתית של כ-20% בהכנסות, כאשר כמות המשתמשים הפעילים באופן יומי בפלטפורמה גם היא עלתה ב-20% מלפני שנה, ועומדת על 70.2 מיליון משתמשים.

מניית סיוה  נופלת אחרי תוצאות לא טובות לרבעון השלישי ותחזית חלשה לרבעון הרביעי אחרי מכירת אינטרינסיקס. בחברה מנסים לשדר אופטימיות, מרחיבים את תוכנית ה-buyback ל-844,000 מניות וצופים שיפור בררווחיות בשנה הבאה. ברבעון הרביעי, החברה צופה הכנסות של 24.3 מיליון דולר (אמצע טווח), מתחת הצפי בשוק ל-28.55 מיליון דולר. ברבעון השלישי, החברה הכניסה 24 מיליון דולר ורשמה רווח נקי מתואם של 2 סנט למניה, מתחת צפי האנליסטים להכנסות של 27.7 מיליון דולר ולרווח מתואם של 4 סנט למניה.

מניית סימילרווב  יציבה, למרות שהיא דיווחה על מעבר לרווח תפעולי מתואם. הכנסות החברה היו 54.8 מיליון דולר, בדומה לצפי האנליסטים ל-54.3 מיליון דולר. החברה עברה לרווח מתואם למניה של 1 סנט, מעל הצפי להפסד מתואם של 3 סנט למניה. תזרים המזומנים החופשי המשיך להיות שלילי ועמד על 4.6 מיליון דולר, אבל שיפור לעומת 25 מיליון אשתקד.

חברת אמדוקס  קולעת לצפי האנליסטים, עם הכנסות של 1.24 מיליארד דולר ברבעון האחרון ורווח של 1.42 דולר למניה. תחזית החברה לשנה הבאה היא חלשה, כאשר החברה צופה גידול של 3% בהכנסות ועלייה של 10% ברווח המתואם למניה (אמצע טווח), לעומת עלייה בהכנסות של 6.8% ועלייה של 11.5% בשורה התחתונה בשנה הפיסקלית שהסתיימה.

מניות שבולטות לחיוב במסחר: אנבידיה , טייק-טו אינטראקטיב , AMD , אוקסידנטל פטרוליום , אדובי ודוויטה .

מניות שבולטות לשלילה במסחר: איביי , גיליאד סיינס , סמפרה , אפסטארט הולדינגס , דיסקברי , טוסט , קוינבייס , אינספייר , אפירם הולדינגס ופרמאונט גלובל .

15:00

המסחר באירופה עבר לעליות: מדד הדאקס מטפס בכ-0.2%, הקאק מוסיף לערכו כ-0.4% והפוטסי עולה קלות בכ-0.1%.

חברת טבע  פרסמה דוחות טובים ועקפה את צפי האנליסטים להכנסות ברבעון השלישי. הכנסות טבע עמדו על 3.9 מיליארד דולר, צמיחה של 7.1% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים שצפו כ-3.7 מיליארד דולר. מתחילת השנה, ההכנסות צמחו ב-3.2% ל-11.4 מיליארד דולר.

לאחר שברבעון הקודם העלתה טבע את תחזית ההכנסות מ-14.8-15.4 מיליארד דולר ל-15-15.4 מיליארד דולר, כעת היא מעדכנת אותה שוב כלפי מעלה, ל-15.1-15.5 מיליארד דולר. 2023 תהפוך לשנת הצמיחה הראשונה של טבע לאחר 5 שנות התכווצות. שאר הפרמטרים בתחזית השנתית נותרו ללא שינוי, וכך טבע צופה רווח תפעולי Non-GAAP של 4-4.4 מיליארד דולר, תזרים חופשי של 1.7-2.1 מיליארד דולר ורווח נקי למניה של 2.25-2.55 דולר.

נשיא ומנכ"ל טבע, ריצ'רד פרנסיס, התייחס בדבריו למלחמה בישראל ואמר: "מאז מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר, בטיחותם ורווחתם של העובדים והעובדות שלנו ניצבים בראש בסדר העדיפות של הדירקטוריון, צוות ההנהלה ושלי. כחברה בעלת שורשים עמוקים בישראל, אנו מוקירים תודה על החוסן, הדאגה והנחישות להמשיך לספק תרופות חיוניות למיליוני המטופלים שזקוקים להן ברחבי העולם ובישראל. נכון לעכשיו, הייצור שלנו לא הושפע, והגדלנו את האספקה של ציוד רפואי, תרומות מוצרים ופעילויות תמיכה נוספות".

מניית חברת התוכנה הישראלית מג'יק , שנסחרת בבורסת ת"א ובנאסד"ק לפי שווי של כ-423 מיליון דולר, נפלה בתל אביב בכ-25% לאחר שהחברה פרסמה תוצאות ראשוניות מאכזבות מדוחות הרבעון השלישי של 2023, והזהירה כי גם הרבעון הרביעי יהיה חלש מהצפוי.  החברה, המספקת פתרונות לפיתוח יישומים ואינטגרציה עסקית, עדכנה כי הכנסות הרבעון השלישי יהיו קצת מעל 129 מיליון דולר, לעומת התחזית המקורית ל-142-143 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, גיא ברנשטיין ייחס את התוצאות ל"ירידה משמעותית בלתי־צפויה בביקוש לשירותי התוכנה ממספר לקוחות בלו-צ'יפ אמריקאים, שללא הודעה מוקדמת החליטו לעצור מיידית פרויקטים".

נוסף על הירידה בביקושים, מג'יק מעדכנת כי בתחילת הרבעון הרביעי פרצה המלחמה בישראל, וגם לה יש השפעות על החברה. לפי הודעת מג'יק, כ-200 עובדי החברה מגויסים למילואים ואינם זמינים לעבודה. בסוף 2022, היא העסיקה 1,415 עובדים בישראל, כך שמדובר על כ-14% מהם ועל כ-4.8% מכלל מצבת העובדים שלה. עוד מציינת החברה כי פעילותה חשופה מאוד לשקל, ונפגעה מהפיחות בשקל ביחס לדולר, "דבר שגרם להידרדרות נוספת בתוצאות הרבעון הרביעי", נכתב בהודעה. "כל הגורמים הנמשכים הללו, יחד עם האי-ודאות בסביבה המאקרו-כלכלית הגלובלית, הובילו לכך שהחברה מצפה להכנסות נמוכות יותר".

12:50

המסחר באירופה עבר לירידות. הדאקס נחלש ב-0.4%, פוטסי מאבד 0.2%, והקאק יורד ב-0.2% גם הוא.

חברת התרופות הגרמנית באייר  נחלשת ב-1.4%, אדידס  מאבדת 1.1% לאחר הדוחות, סימנס  יורדת ב-0.3% ופילפס  ההולנדית יורדת ב-0.3%.

בניגוד למגמה באירופה, יצרנית תחנות הרוח הדנית וסטס  עולה ב-9%, לאחר שבדוחות הרבעוניים החברה הכתה את תחזיות הרווח. לוריאל  מטפסת ב-0.8%, ב.מ.וו  עולה ב-0.9% ודויטשה פוסט  ב-3.6%.

ברקע הירידות באירופה נמצאים החוזים על וול סטריט, שלמרות הנעילה החיובית בבורסה בארה"ב אמש, זה היום השביעי ברציפות, נסחרים ירידות קלות של עד 0.2%.

מחירי הנפט ממשיכים לרדת. חבית נפט אמריקאי מאבדת 0.6% ועומדת על על 76.9 דולרים. מחיר נפט מסוג ברנט נחלש ב-0.6% אף הוא, וחבית נסחרת סביב ה-81.1 דולר

11:15

באירופה המסחר מתנהל במגמה מעורבת. מדד דאקס הגרמני נחלש ב-0.3%, הקאק יורד ב-0.1%, ומדד הפוטסי מוסיף 0.1%.

קומרצבנק הגרמני דיווח היום על רווחי הרבעון השלישי. הרווח הנקי של הבנק עמד על 684 מיליון אירו, פי שלוש מהרווח הנקי שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. מניית הבנק עולה כעת ב-5%.

חברת הביגוד הבריטית מרקס אנד ספנסר  פרסמה דוחות חזקים. המניה מזנקת ב-9.73%.

הבורסות באסיה ננעלו באדום. הקוספי נפל ב-0.9% ומדד ההנג סנג נחלש ב-0.5%.

בחוזים על וול סטריט נרשמות ירידות של עד 0.1%. בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב נרשמות עליות קלות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-2 נקודות ל-4.59%, והתשואה על האגרת לשנתיים מוסיפה 3 נקודות ועומדת על 4.94%.

9:00

מדדי המניות של אסיה נסחרים בירידות. הניקיי נסגר בירידה של 0.3%, מדד שנגחאי ננעל בירידה של 0.2%, הקוספי נופל ב-0.9% ומדד ההנג סנג נחלש ב-0.3%. סופטבנק היפנית - המשקיעה המרכזית בוויוורק פושטת הרגל - ירדה ב-3%. שיאומי עולה ב-2%, לנובו ולי אוטו (Li Auto) יורדות ב-3.7% ו-3.9% בהתאמה, ביידו ועליבאבא יורדות ב-0.7% כל אחת.

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על ירידות של עד 0.2%.

אתמול בלילה ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, זה היום השביעי ברציפות. הנאסד"ק טיפס ב-0.9%, מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.2% וה-S&P 500 עלה 0.3%. רצף עליות של שבעה ימים ב-S&P 500 לא נראה מאז נובמבר 2021 - בשוק שורר בינתיים ביטחון שהפדרל ריזרב סיים את העלאות ריבית.

מניות הטכנולוגיה הגדולות הובילו את העליות בוול סטריט - אמזון הוסיפה 2.13%, אפל  עלתה ב-1.45% ופייסבוק  באחוז. במניות השבבים, אינטל  עלתה ב-2.1% ו-AMD  ב-1.5%. חברת הסייבר פאלו אלטו  עלתה ב-.2.4%. הבנקים הגדולים - בנק אוף אמריקה, סיטי וגולדמן סאקס נסחרו בירידות של עד אחוז וטסלה עלתה ב-1.4%.

זירת המסחר רובינהוד  יורדת לאחר הסגירה ב-8%. החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי - בעיקר בגלל ירידה בנפח המסחר במטבעות הקריפטו. הכנסות החברה ירדו ב-11% ומספר המשתמשים ירד אף הוא.

המניה שהפתיעה לטובה היא חברת הנפט והגז אוקסידנטל פטרוליאום  (Occidental Petroleum), החברה הודיעה שהרוויחה ברבעון השלישי 1.18 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים ל-84 סנט למניה.

תשואת האג"ח הממשלתית לעשר שנים עומדת על - 4.571%. כבר כמה ימים שהתשואות הממשלתיות יורודת. התשואות גם ירדו אתמול לאחר הנפקתם של אגרות חוב נוספות לשלוש שנים על ידי משרד האוצר. השבוע ינפיק האוצר אג"ח ממשלתי נוספים - לעשר ולשלושים שנה.

היום יפורסמו הדוחות הכספיים של חברת המכוניות הסינית ניאו , אחרי סגירת המסחר ידווחו מרטון דיגיטל הולדינגס. בנוסף, שתי ענקיות מדיה וסטרימינג מתחרות ידווחו היום: וולט דיסני  אשר לגביה קיימת סקרנות רבה ו-וורנר ברדרס דיסקברי .

הרווחים של דיסני ירדו בארבעת הרבעונים האחרונים, אנליסטים בפאקטסט צופים עליה של 136% ברווח ל-71 סנט למניה ועליה של 6% בהכנסות ל-21.3 מיליארד דולר.

מאקרו

האירוע המרכזי של היום יהיו דברים שישא ג'רום פאוול, יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב. מספר בכירים בפדרל ריזרב התבטאו אתמול על המדיניות המוניטרית - הם מקווים שהתשואה הגבוה על אגרות החוב לעשר שנים שעלתה בחצי השנה האחרונה ביותר מ-100 נקודות בסיס - תוריד את האינפלציה, אבל לשם כך צריך עוד זמן ומוקדם עדיין להורדת הריבית. "התקדמנו בקשר לאינפלציה, אבל זו עדיין גבוהה מידי", אמרה נשיאת הפדרל ריזרב של דאלאס לורי לוגאן,"עבורי השאלה היא האם התנאים הפיננסיים היום הם מספיק מרסנים כדי לחזור לאינפלציה של 2%". בכירים נוספים בבנק המרכזי התבטאו באופן דומה.

בגרמניה יתפרסם בקרוב מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, הצפי הוא ל-3% אינפלציה בחישוב שנתי.

לפני בצהריים ידבר יו"ר הבנק המרכזי בבריטניה אנדרו ביילי ובצהריים יתפרסמו נתוני המכירות הקמעוניות בגוש היורו. 

סחורות

הסיפור הגדול של היממה האחרונה הוא מחיר הנפט שירד מתחת לרמה של 78 דולר לחבית, המחיר הנמוך ביותר מאז יולי. ההיחלשות מלמדת כי המשקיעים מאמינים למרות הירי על ישראל מצפון כי המלחמה בכל זאת מוגבלת בעיקר לזירת הדרום. כעת מחיר חבית נפט אמריקאי עומד על 77.4 דולרים.

שוק המטבע הבינלאומי נסחר ללא תנודות בולטות - הדולר מתחזק מעט (כעשירית האחוז) מול היורו והל"יש. כך גם מול הין - 150.7 ין לדולר.

הביטקוין נסחר כעת בעליה של 0.8% וב-35.2 אלף דולר, האת'ריום משיל כאחוז ונסחר ב-1875 דולר.