תערוכת הנשק הגדולה של דובאי והפגנת הענק לטובת ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ההטיה הגסה ברשתות החברתיות לטובת חמאס, השינוי בגישה האוסטרלית, העמדות הריקות בתערוכת האוויר של דובאי והמצעד הענק בוושינגטון למען ישראל • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: ההטיה הגסה ברשתות החברתיות לטובת חמאס, השינוי בגישה האוסטרלית, והמצעד הענק בוושינגטון למען ישראל.

חילוקי דעות בליגה הערבית והפוסט הוויראלי של הרב הראשי בדנמרק
חטופים ונשק בבתי החולים של חמאס? בתקשורת העולמית מתעלמים  

1התמיכה האוסטרלית בפלסטינים מתחזקת

התפנית בנטייתם של האוסטרלים בסכסוך ישראל-עזה התחדדה בימים האחרונים, כשיותר אנשים מתבטאים בתמיכתם בפלסטינים מאשר בישראל, וחלה ירידה משמעותית במספר האנשים הסבורים שתגובתה של ישראל לפיגוע חמאס ב-7 באוקטובר היא מידתית, כך דיווח אמש הגרדיאן.

כשנשאלו לגבי תפקידה של אוסטרליה במלחמה הנוכחית, כ-21% האמינו שהמדינה צריכה להעניק "תמיכה מעשית" לפלסטינים, עלייה של 8% מחודש שעבר. לעומת זאת, כ-17% חושבים שאוסטרליה צריכה לספק סיוע מעשי לישראל - ירידה של 6% מאוקטובר. רוב של 61% מציע כי אוסטרליה צריכה "להישאר מחוץ לסכסוך לחלוטין". בנוסף, לגבי תגובת ישראל, כ-35% רואים בה "מידתיות", ירידה של שבע נקודות מאז פרוץ מלחמה באוקטובר.

מתוך הגארדיאן, מאת פול קארפ. לקריאת הכתבה המלאה. 

2 העמדות הריקות בתערוכת האוויר של דובאי

אמש היה נפתחה תערוכת האוויר של דובאי, והעמדות של יצרניות הנשק הישראליות, התעשייה האווירית (תע"א) ורפאל, היו ריקות, למרות הבטחתה של איחוד האמירויות לשמור על קשרים עם ישראל, דיווח אמש אתר החדשות "ניו ערב" הלונדוני. עוד נכתב כי לא היה ברור מדוע לא היה צוות באף אחד מדוכני התערוכה, שהיו ממוקמים קרוב לביתן של יצרנית הנשק הממלכתית של איחוד האמירויות הערביות EDGE. עוד צוין כי עמדת עמדתה של אלביט אוישה, אם כי איש צוות אחד סירב לענות על שאלות העיתונות על השתתפותם.

מאמר מערכת מתוך ניו ערב. לקריאת הכתבה המלאה. 

3עתיד הנפט 

אמש פורסם בפייננשיאל טיימס ראיון עם לורנצו סימונלי, מנכ"ל בייקר יוז, אחת מחברות שירותי שדות הנפט הגדולות בעולם, על הסיכונים הגאופוליטיים והחששות לעתיד אספקת הנפט. בדבריו סיפר סימונלי כי הוא שומע את ההשוואות של המצב היום לאמברגו הנפט של 1973, אך ניסיונו מצביע כי המצב הגיאופוליטי הנוכחי הוא חסר תקדים בשבריריותו, ובמידת אי הוודאות של הנוף הפוליטי. לדברי סימונלי, מדובר בסיכון ברמה שלא נראה ב-50 השנים האחרונות.

עוד צוין כי מחירי הנפט עלו בחודש שעבר לכמעט 100 דולר לחבית לאחר תקיפת חמאס בישראל, אך ירדו מאז לסביבות ה-80 דולר, בין השאר מכיוון שהחשש לסכסוך רחב יותר במזרח התיכון נסוג.

מתוך הפייננשיאל טיימס, מאת מיילס מקורמיק וג'יימי סמית. לקריאת הכתבה המלאה.

4טיקטוק תומכת בפלסטינים, והיא לא לבד

אמש הזכירו הוושינגטון פוסט כי כאשר הרפובליקנים בקונגרס חזרו החודש על קריאותיהם לאיסור כלל ארצי על אפליקציית טיקטוק, הם הדגישו נתון שלטענתם הוא ההוכחה לבסיס הבעייתי של האפליקציה: מספר הסרטונים עם ההאשטאג #freepalestine גבוה באופן דרמטי מאלה עם #standwithisrael. הפער הזה, לדבריהם, היווה ראיה לכך שהאפליקציה שימשה אמצעי להגברת התעמולה ולשטיפת מוחם של משתמשים אמריקאים. אבל, מדווחים בעיתון, פייסבוק ואינסטגרם, מקבילותיה של טיקטוק בארה"ב, מראות פער דומה להפליא.

בפייסבוק, ההאשטאג #freepalestine נמצא ביותר מ-11 מיליון פוסטים - פי 39 יותר מאלה עם #standwithisrael. באינסטגרם, ההאשטג הפרו-פלסטיני נמצא בכ-6 מיליון פוסטים, פי 26 מההאשטג התומך בישראל. העקביות של תוכן פרו-פלסטיני ברשתות חברתיות, נכתב, חותר תחת הטיעון שהפך למרכזי בגל הזעם האחרון נגד טיקטוק בוושינגטון: הממשלה הסינית עושה מניפולציה באלגוריתם של האפליקציה כדי לחלחל אינטרסים פרו-פלסטינים וכי יש לאסור את האפליקציה, שיש לה 150 מיליון משתמשים בארה"ב, בכל המדינות.

מתוך הוושינגטון פוסט, מאת דרו הארוול. לקריאת הכתבה המלאה.

5המצעד למען ישראל

מאות אלפי מפגינים צפויים להציף היום את הקניון הלאומי בוושינגטון הבירה, באחת ההפגנות הפרו-ישראליות הגדולות ביותר מאז החלה המלחמה לפני חמישה שבועות, דיווח אמש בניו יורק פוסט. בעיתון נכתב כי "המצעד למען ישראל" - שאורגן על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים - מוצע כהזדמנות עבור "אמריקאים מכל תחומי החיים" לגנות את האנטישמיות הגואה ברחבי האומה ולדרוש כי חמאס ישחרר סוף סוף את מאות בני הערובה הישראלים.

מתוך הניו יורק פוסט מאת קתרין דונלבי. לקריאת הכתבה המלאה.