13 החטופים ששוחררו בפעימה השנייה הגיעו לישראל

13 חטופים הועברו מידי החמאס לצלב האדום לאחר שעות של עיכוב, וזהות חלקם פורסמה • בין המשוחררים - 8 ילדים ו-5 נשים • שוחררו שרון ונועם אביגדורי, נעם ועלמה אור, אמילי הנד, הילה רותם-שושני, עדי, נווה ויהל שהם, שושן הרן, מיה רגב, שירי ונוגה וייס • מטרות יורטו באילת, לא הופעלו אזעקות

רכב של הצלב האדום במעבר רפיח עם ישראלים ששוחררו משבי חמאס / צילום: Reuters, Ibraheem Abu Mustafa
רכב של הצלב האדום במעבר רפיח עם ישראלים ששוחררו משבי חמאס / צילום: Reuters, Ibraheem Abu Mustafa

23:58 - צה"ל מעדכן: החטופים הישראלים הגיעו לשטח ישראל

יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את החטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, הכוחות ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

"מפקדי צה"ל וחייליו מצדיעים ומחבקים את החטופים השבים עם חזרתם הביתה. נמשיך לפעול יחד עם גופי מערכת הביטחון להחזרתם של כל החטופות והחטופים", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

23:50 -  הפעימה השנייה יצאה לדרך: שוחררו שרון ונועם אביגדורי, נעם ועלמה אור, אמילי הנד, הילה רותם-שושני, עדי, נווה ויהל שהם, שושן הרן, מיה רגב, שירי ונוגה וייס. 

שרון בת ה-52 נחטפה יחד עם בתה, נעם בת ה-12 בעת שהיו בביקור משפחתי בבארי, שם התגורר הדוד שלה אבשלום הרן. אבשלום נרצח. אשתו שושן הרן נחטפה עם בתה עדי, בעלה טל וילדיהם נווה ויהל. שרון היא מטפלת רגשית שעובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי באמצעות דרמה. בבית בהוד השרון מחכים להן האב חן ובן נוסף.

נועם אור בן ה-17 ואחותו עלמה בת ה-13.5 נחטפו יחד עם אביהם דרור ובן דודם ליאם, בן ה-18. אמם יונת, בעלת מותג עיצוב רהיטים מוכר - נרצחה במתקפה . אחיהם הגדול יהלי שלא שהה בבית, ניצל. אביהם דרור, אינו עומד בקריטריונים לשחרור ולכן נשאר בשבי. נועם ועלמה חוזרים לישראל יתומים מאם, וכשאביהם בשבי חמאס. גם בן דודם ליאם, העומד בקריטריונים לשחרור לא נכלל בפעימה הזאת.

עוד שוחררו הילה רותם שושני ואמילי הנד. הילה בת ה-13 נחטפה יחד עם אמה רעיה וחברתה אמילי הנד, שהתארחה אצלה. בסביבות השעה 11:00, רמי, אביה של הילה, עוד דיבר עם רעיה שאמרה לו שהן מסתתרות בממ"ד מפני המחבלים, לאחר מכן נותק הקשר והטלפון שלה היה כבוי. רעיה והילה שהו בממ"ד עם אמילי. את הטלפונים שלהן איכנו בעזה. בשלב מסוים נתקלה המשפחה בסרטון של נשים שנלקחות על עגלה לרצועה, וזיהתה שם את רעיה והילה. לעת עתה, לא ברור מדוע רעיה אינה שבה עם הילה מהשבי.

אמילי בת התשע נחשבה במשך שבועות כמי שנרצחה במתקפה על קיבוץ בארי, אך בהמשך הצטברו הוכחות לפיהן סבירות גבוהה שהיא חטופה. אמילי הלכה לישון בשישי בערב אצל חברתה הילה רותם-שושני ונחטפה יחד איתה ועם אמה רעיה רותם. בשבת כשהתחילו האזעקות תומס, אביה, לא הצליח ליצור קשר עם רעיה. אמה של אמילי מתה לפני כמה שנים מסרטן.

כשהיה ברור שאמילי נרצחה, האב אמר בריאיון שהוא שמח שלא מתעללים בה בעזה. ב-31.10 המשפחה קיבלה פתאום הודעה חדשה, הפעם מקצין קישור על כך שאמילי בעצם חטופה. אמילי אוהבת מאוד את הזמרת ביונסה ואוהבת לרקוד ולשיר. ב-17.11 בני משפחתה ציינו את יום הולדתה התשיעי, בלעדיה.

22:55 - 13 החטופים ששבים הביתה - בידי הצלב האדום

החמאס הודיע כי העביר 13 ישראלים ו-4 עובדים זרים לידי הצלב האדום. גורם ישראלי אישר את הפרטים, ובדובר צה"ל הוסיפו כי החטופים בדרכם למעבר רפיח. גם בצלב האדום אישרו את הפרטים: "שמונה ילדים, חמש נשים וארבעה עובדים זרים בידינו". הצלב האדום גם ערך בדיקה ראשונית לחטופים ומסר כי מצבם "תקין".

כך הפכה אחת ההטיות הגדלות ביותר של משקיעים לאפקט שמתדלק גם את האנטישמיות 
● ראיון |עמוס גלעד מעריך: זה מה שחמאס מנסה להשיג בעסקת החטופים

22:51 - מטוס קרב של צה"ל הפיל כטב"ם מעל ים סוף

22:05 - דובר צה"ל: יש התקדמות משמעותית במאמץ להחזרת חטופים

"נשיב את החטופים בכל דרך - מתווה או השלבים הבאים של המלחמה", הצהיר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בתדרוך. "המאמץ להשבת החטופים הוא חובתנו המוסרית והערכית, נחושים לממש אותה בכל דרך. המאמץ הלילה מתקדם, נעדכן את המשפחות והציבור כשדברים יקרו, יש התקדמות משמעותית - שום דבר לא סגור עד שהוא מתרחש בפועל". הגרי הוסיף כי ישראל "עומדת בהסכם במלואו, אם הוא לא ימומש - נחזור להילחם. אנחנו לא צריכים לעדכן את חמאס דרך התקשורת".

21:32 - ביידן שוחח עם אמיר קטר; גורם בכיר: אנחנו עדיין מתנהלים מול סינוואר כמו ספר פתוח

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב שוחח עם אמיר קטר בצל דחיית העסקה מצד חמאס הערב. גורם ביטחוני מסר כי החלק שנוגע לפעימה השנייה נפתר, אבל "כאב הראש רק בראשיתו". גורם בכיר הוסיף: "אנחנו עדיין מתנהלים מול סינוואר כמו ספר פתוח".

20:49 - 13 חטופים ישראלים צפויים להשתחרר, בנוסף ל-7 אזרחים זרים

דובר משרד החוץ של קטר: לאחר העיכוב ביישום שחרור החטופים והאסירים, התגברו הצדדים על כל המכשולים באמצעות מגעים קטריים-מצריים. הלילה ישוחררו 39 אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור 13 חטופים ישראלים מהשבי בעזה, בנוסף ל-7 זרים שהם מחוץ למסגרת ההסכם.

20:39 - גורם ישראלי מאשר: העסקה תתבצע

בצל דחיית העסקה, גורמים בישראל מאשרים כי הפעימה השנייה בעסקה לשחרור החטופים תבוצע עוד הערב: "הבעיות נפתרו, אופטימיים שזה יושלם בזמן הקרוב". לשכת ראש הממשלה הוסיפה: "ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון כדי לוודא שהפעימה השנייה תתקדם כסדרה". גם בחמאס אישרו שהעסקה תתבצע. 

20:03 - קבינט המלחמה המצומצם מתייעץ יחד עם בכירים נוספים

רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר גנץ מקיימים התייעצות עם ראש המוסד, עם הרמטכ"ל ועם האלוף במיל' ניצן אלון, בניסיון להבין מה קורה עם העסקה בעקבות הלחץ הקטרי - אם אפשר להציל את העסקה, ומה עושים אם היא לא קורית עד חצות.

במקביל - החמאס לא פרסם עדיין את רשימת המשוחררים של מחר ומשלחת של המוח'בראת הגיעה למעבר רפיח בניסיון ללחץ מצרי פנים מול פנים על חמאס, ועל פי דיווח במצרים: "המאמצים המצריים קרובים להגעה לתוצאות חיוביות לגבי תחילת יישום השלב השני של עסקת החטופים". 

19:58 - מאמצים קדחתניים בישראל להציל את העסקה

בישראל פועלים להשלים את הפעימה השנייה בעסקה לשחרור החטופים עוד הערב. גורמים בישראל דוחים לחלוטין את טענות חמאס להפרות, ומבהירים: כפי שחמאס קובע מי ישוחרר, גם אנחנו קובעים אילו אסירים ישוחררו. עוד הוסיפו שההאשמות בנושא המשאיות שלא נכנסו לעזה, לא נכונות.

19:54 - גלנט: "לא נעזוב את עזה עד להשבת כל החטופים. נמצה את ההזדמנות להביא חטופים נוספים, כל מו"מ לשחרור יהיה תחת אש"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר עם מפקדים ולוחמים מכוחות חי"ר, שיריון, הנדסה וחיל הים שפועלים בתוך רצועת עזה לאחר שנכנס לרצועה על כלי ימי, יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה. בהערכת מצב שקיים אמר: "היכולת שלנו להביא את הקבוצה הראשונה של החטופים נובעת מהלחץ שמופעל צבאית. ברגע שהלחץ פועל צבאית - הם רוצים הפסקה, כשאתה מגביר את הלחץ - הם רוצים עוד הפסקה, כשאתה מגביר עוד יותר - הם מוכנים לבוא עם הצעה, וכשאתה מגביר עוד יותר - הם מוכנים לבוא עם הצעה שאפשר לקבל אותה, זאת כל השיטה".

"אנחנו לא יכולים לעזוב את הפעולה ואת המלחמה בעזה עד שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו מביאים את כל החטופים, כי יש לנו עוד רבים", הוסיף שר הביטחון. "יש קשר ישיר בין הפעולה לבין חיסול האויב וגם בין הפעולה לבין הבאת חטופים, זה התהליך. לוח הזמנים להפוגה קצר, זה לא ייקח שבועות, ייקח ימים, וכל המשך מו"מ ייעשה תחת אש. כלומר, רוצים להמשיך ולדון על הפעם הבאה - זה יהיה כשהפצצות נופלות והכוחות לוחמים, זה הבסיס".

19:52 - בכיר חמאס בלבנון: "העסקה בסכנה"

בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, טוען כי עסקת החטופים בסכנה. "אנחנו רוצים ליישם את ההסכם כל עוד הוא מיושם בדקדקנות בידי ישראל. יש ירי בצפון הרצועה, ישראל משחקת בשמות האסירות", הוסיף.

19:20 - במד"א מסבירים: למה הליך שחרור החטופים לא נראה באופק כרגע?

עד לשעה זו הצלב האדום לא העביר נקודה לחבירה. בפעימה הראשונה חמאס הכווין את הצלב האדום לנקודה המדויקת שבה יקבלו את החטופים הישראלים - וגם העביר את פרטיהם. בניגוד לאתמול, היום עד לא הועברה נקודת המפגש ומד"א מנסים ליצור קשר עם הצלב האדום, אך ללא הצלחה.

18:50 - ישראל מאיימת: אם לא יהיה שחרור עד חצות, התמרון בעזה יחודש

בצל איומיו של חמאס, בישראל מגיבים: אם 13 החטופים שהיו אמורים לשוב הביתה היום לא יחזרו לישראל, התמרון בעזה יחודש. גורם מדיני הוסיף: כל הטענות של חמאס כאילו ישראל הפרה את ההסכם - שקריות. זה ניסיון תעמולה של חמאס. ישראל עמדה בכל התחייבויותיה. חמאס מביכים את המתווכים מצרים וקטר.

גם הקטרים התייחסו לדחיית העסקה עד כה מצד החמאס, והעבירו להם מסר: "מספיק עם המשחקים - זה יעשה לכם נזק".

18:43 - דיווחים פלסטיניים על פעילות צה"ל בג'נין

בג'נין מדווחים על פעילות של צה"ל במחנה הפליטים ועל חילופי אש.

18:11 - חמאס: מעכבים את שחרור החטופים עד שישראל תעמוד בתנאי ההסכם

חמאס הודיע כי הוא מעכב את שחרור החטופים הישראלים לידי הצלב האדום, בצל אי כניסת 200 משאיות סיוע לרצועת עזה. הזרוע הצבאית של חמאס מסרה: "החלטנו לדחות את שחרור הפעימה השנייה של החטופים עד שישראל תעמוד בתנאי ההסכם של שחרור קבוצת האסירים השנייה והכנסת משאיות הסיוע ההומניטרי לצפון הרצועה".

18:00 - אזרחים דיווחו על פיצוצים שנשמעו באילת בעקבות יירוטים - בצה"ל בודקים את הפרטים.

17:45 - הרמטכ"ל הרצי הלוי: "מיד בסוף הפסקת האש נחזור לתקוף ולתמרן בעזה"

בדברים שאמר היום הרמטכ"ל הוא התייחס לעסקת החטופים ולהמשך התקיפות בתום הפסקת האש. "אנחנו השלמנו אתמול קבוצה ראשונה של נשים וילדים שחזרה והיום תגיע קבוצה שנייה. זו הפסקת אש שלא הייתה קורית בהסכם הזה אלמלא הלחץ שצה"ל כולו מפעיל. כל אחד תורם את החלק שלו למלחמה. אנחנו לא מתכוונים, לא רוצים, ולא מוכנים לעצור את המאמץ הזה לפני שהבאנו חזרה את כל החטופים כי באמת כל אחד מהם הוא שלנו. יש לנו חובה מוסרית עליונה להביא אותם חזרה".

 "את ההפוגה שיש לנו עכשיו אנחנו מנצלים כדי ללמוד", הוסיף הרמטכ"ל הלוי. "אנחנו מנצלים את ההפוגה כדי להכין טוב יותר את היכולות שלנו וגם כדי קצת לנוח, ואנחנו נחזור מיד בסוף הפסקת האש לתקוף בעזה, לתמרן בעזה, ונעשה את זה גם כדי לפרק את חמאס, גם כדי לייצר לחץ גדול מאוד כדי להחזיר כמה שיותר מהר וכמה שיותר חטופים, עד האחרון שבהם, ולפרק את חמאס. לנו יש חובה להילחם וגם לסכן את החיים שלנו כדי שהם יוכלו לחזור ולגור שם בביטחון, ויש לנו חטופים שאנחנו נעשה הכול כדי להחזיר אותם הביתה". 

17:35 - גורמים במצרים: החלה העברת החטופים הישראלים מחמאס לידי הצלב האדום

13 החטופים הנוספים שאמורים להשתחרר היום כחלק מהפעימה השנייה של עסקת החטופים החלו לעבור לידי הצלב האדום מידי החמאס, כך לפי גורמים רשמיים במצרים. במקביל - משפחות החטופים החלו לקבל הודעות להגיע לבתי החולים בישראל, לשם עתידים להגיע החטופים שישובו הביתה הערב.

17:30 - שר החוץ ביקר את החטופים הזרים ששבו לישראל

שר החוץ אלי כהן ביקר את האזרחים הזרים מתאילנד ומהפיליפינים ששוחררו משבי חמאס: "לאזרחים הישראלים והזרים היה גורל משותף מול אויב אכזר באותה שבת שחורה. אנו פועלים מול כל הגורמים כדי להביא לשחרור כלל האזרחים מידי ארגון הטרור חמאס, שעדיין מחזיק בנשים, ילדים וזקנים, כמו גם באזרחים זרים נוספים. הבטחתי לכל האזרחים הזרים ששוחררו כי הם יזכו לטיפול הרפואי והנפשי הטוב ביותר ואנו נדאג לכך שהם יזכו למלוא הזכויות מהביטוח הלאומי".

17:24 - יוניפי"ל: "צה"ל ירה לפטרול שלנו"

כוח יוניפי"ל טען כי צה"ל ירה לעבר פטרול שלו בדרום לבנון, כינה את האירוע "מטריד מאוד" והוסיף כי אין נפגעים. " אנו מזכירים בתוקף לצדדים את חובותיהם להגן על שומרי השלום ולהימנע מלהעמיד בסיכון את הגברים והנשים שפועלים להשבת היציבות . לא היו נפגעים בתקרית".

16:55 - בשל עיכוב טכני - הפעימה השנייה של עסקת החטופים מתעכבת

בשעה זו אמש כבר החל שחרור החטופים הישראלים בדרכם לישראל, אך בפעימה השנייה של העסקה שמתקיימת הערב, חל עיכוב מסוים. הסיבה לעיכוב - נכנסו לרצועת עזה 143 משאיות סיוע מתוך 200 שאמורות היו להיכנס לרצועה הערב. בזמן הקרוב משאיות הסיוע ייכנסו לרצועה ורק אז 13 החטופים הנוספים יעברו לידי הצלב האדום. גורם ישראלי רשמי מבהיר כי מדובר בעיכוב טכני ולא מהותי.

16:35 - פורסמו תמונות נוספות של 13 החטופים הראשונים ששוחררו ושבו הביתה

מערך ההסברה הלאומי פרסם דרך לשכת העיתונות הממשלתית תמונות משחרור 13 החטופים אמש, ממעבר הגבול ומבתי החולים.

16:21 - שגרירות ישראל בבריסל ובמדריד זומנו לשיחות הבהרה

לאחר נאום ראשי הממשלה של ספרד ובלגיה במעבר רפיח אתמול, ובתגובה על דברי רה"מ נתניהו כי בלגיה וספרד "תומכות בטרור" - שגרירות ישראל בבריסל ובמדריד זומנו לשיחות הבהרה.

15:56 - דיווח במצרים: מתקיימים מגעים להארכת הפסקת האש

במצרים דיווחו כי מתנהלים מגעים להארכת הפסקת האש ביום-יומיים, כדי לשחרר עוד חטופים מעזה ואסירים פלסטינים. לדיווח אין כרגע אישור ממקור אחר.

14:52 - 200 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לעזה, מעל 50 מהן לאזור צפון הרצועה

הסיוע נכנס דרך מעבר רפיח, ולאחר שהמשאיות עברו בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. המהלך עבר את אישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים. "משאיות הסיוע ההומניטרי מכילות מזון, מים, ציון למחסות ואספקה רפואית בלבד", נמסר בהודעת דוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

14:30 - פרטים חדשים על נחיתת המטוס הקטארי בישראל

נחיתת המטוס הקטארי הוא תקדים שלא היה כדוגמתו מעולם בנתב"ג. מדובר במטוס של חברת "קטאר אירליינס", שנשא את דגל המדינה ושניתן היה לאתרו בכל אפליקציה רלוונטית. המטוס המריא מדוחה בשעות הבוקר ונאלץ לעבור דרך לרנקה כדי שלא יטוס קו ישיר בין ישראל לקטאר

13:41 - מקור מצרי: "הוגברו המגעים לשחרור חטופים ואסירים נוספים"

מקור מצרי אמר בריאיון לערוץ אל-קאהרה אל-אח'באריה כי "הוגברו המגעים שמתנהלים מול הישראלים והפלסטינים, על מנת להביא לשחרורם של עוד חטופים ישראלים בתמורה לאסירים ביטחוניים".

13:35 - יוני אשר התאחד עם אשתו ושתי בנותיו הקטנות שנחטפו: "החלום התגשם"

אביב אשר בת 2.5, אחותה רז אשר בת 4.5 ואמן דורון, שחזרו אמש ארצה, יחד עם אב המשפחה יוני / צילום: דוברות מרכז שניידר
 אביב אשר בת 2.5, אחותה רז אשר בת 4.5 ואמן דורון, שחזרו אמש ארצה, יחד עם אב המשפחה יוני / צילום: דוברות מרכז שניידר

אביב אשר בת שנתיים וחצי, אחותה רז בת 4.5 ואימן דורון במפגש הראשון עם יוני אב המשפחה בבית החולים שניידר - לאחר 49 ימים בשבי החמאס. בסרטון שהגיע לידי N12 נראה האב מחבק את בנות משפחתו ואומר לבנותיו: "התגעגעתן לאבא? חשבתן עליי דברים טובים? באנו כדי שהרופא יבדוק אותנו ותכף הולכים הביתה". בתו סיפרה לו שחלמה שהן חוזרות הביתה, והוא ענה: "הנה, החלום התגשם". 

12:53 - לראשונה מאז הפסקת האש: התרעות מפני ירי רקטי בצפון

התרעות מפני ירי רקטי בצפון - לראשונה מאז הפסקת האש. בצה"ל מאשרים כי יורטה מטרה אווירית חשודה שחדרה מלבנון.

12:39 - מנהלת המחלקה שבה נקלטו הילדים החטופים: "חלקו איתנו חוויות עד השעות הקטנות של הלילה"

פרופ' גילת לבני, מנהלת המחלקה שבה נקלטו הילדים החטופים, סיפרה על מצבם: "אחד הרגעים המרגשים בכל הקריירה שלי הוא לראות את הילדים נפגשים עם הוריהם. את החיבוקים, הדמעות וההתרגשות של כולם מסביב. הילדים במצב כללי טוב. מלווים בצוותים רב-תחומיים וכמובן עטופים בבני משפחה. הם מספרים סיפורים עד השעות הקטנות של הלילה. מודה על ההזדמנות להיות חלק מהתהליך הזה".

סה"כ המצב שלהם סביר, חלק במצב יותר טוב חלקם במצב קצת פחות טוב. הם אכן עברו בדיקות. נרגענו אחרי שראינו אותם.

מניחה שישוחררו לביתם בימים הקרובים, חלקם המקום העוטף שהכנו להם הרגיע אותם והם ביקשו להישאר עוד גם ריגשית וגם אדמיניסטרטיבית ואני מקווה שבימים הקרובים יועלו ללכת לביתם.

הם דיברו וסיפרו, גם הילדים, גם האימהות וחלקו חוויות. היינו איתם אתמול עד השעות הקטנות של הלילה, זה היה מעניין, מטלטל ומרגש. קשה להתייחס לכל הרגשות שעוברים על כולנו

12:36 - על רקע הסיוע ההומניטרי: המונים מחכים לקבל גז בישול

בחסות הסיוע ההומניטרי, עשרות עזתים עומדים בתור ברפיח שבדרום הרצועה כדי לקבל גז בישול.

 11:52 - אחרי 49 ימים בשבי חמאס: אמיליה בת ה-6 נפגשה עם משפחתה

אמיליה אלוני במפגש ראשון עם סבתה / צילום: דוברות מרכז שניידר
 אמיליה אלוני במפגש ראשון עם סבתה / צילום: דוברות מרכז שניידר

אמיליה אלוני בת ה-6 ואימה דניאל חזרו אמש ארצה למתחם הייעודי במרכז שניידר לרפואת ילדים. בתמונה: המפגש עם בני המשפחה והחיבוק הראשון עם סבתא.

גם אוהד מונדר בן ה-9 עבר סדרת בדיקות רפואיות וקיבל קובייה הונגרית - אחד מתחביביו האהובים ביותר. "זהו יום מכונן בחיינו" בירכה משפחתו. " אנחנו מתפללים ומייחלים לחזרתו בחיים ובמהרה של אהובנו אברהם מונדר בן ה-78, ושל כל החטופים והחטופות כמטרה לאומית נעלה".

אוהד מונדר בן ה-9 יחד עם אימו, אביו ואחיו / צילום: דוברות מרכז שניידר
 אוהד מונדר בן ה-9 יחד עם אימו, אביו ואחיו / צילום: דוברות מרכז שניידר

11:51 - נחיתה חריגה בנתב"ג: מטוס מנהלים קטארי הגיע לישראל

11:23 - פחות משבוע לאחר החטיפה שביצעו המורדים החות'ים של אוניית גלקסי לידר בבעלות חברת "ריי" של רמי אונגר, מל"ט שאהד-136 איראני תקף, ככל הנראה אתמול (ו'), את אוניית המכולות CMA CGM Symi בבעלות חברת Eastern Pacific Shipping של עידן עופר.

10:48 - על רקע הפסקת האש: מכליות סולר וגז יועברו הבוקר לרצועה

4 מכליות סולר ו-4 מכליות גז בישול הועברו ממצרים לארגוני הסיוע ההומניטריים של האו"ם בדרום הרצועה - דרך מעבר רפיח. זאת באישור הדרג המדיני ובמסגרת ההפוגה, כפי שסוכם עם ארה"ב בתיווך קטאר ומצרים.

10:25 - שב"ס קיבלו את הרשימה המעודכנת: ישראל תשחרר היום בפעימה השנייה 42 אסירים ואסירות

הבוקר קיבל שב"ס רשימת משוחררים נוספת שמונה 42 אסירים ואסירות שישוחררו לצורך ביצוע הפעימה השנייה להחזרת החטופים הביתה. מתקני הכליאה במחוז צפון בשב"ס - 'דמון' ו'מגידו' יחלו בהליך השחרור ביחידות ועם סיום ההליך הם יועברו לנקודת הפיזור המרכזית - כלא 'עופר'. עם הגעתם לשם הם יזוהו על-ידי נציגי ארגון הצלב האדום. בשב"ס בדגישו כי שחרורם ימתין עד להגעת החטופים הישראלים: כאשר יתקבל האישור לשחרורם, הם יועלו לאוטובוס של הצלב האדום וילוו ע"י לוחמי מג"ב איו"ש עד לפיזורם במחסומים הרלוונטיים.

10:00 - "אימא חזרה": יפה אדר ומרגלית מוזס התאחדו עם משפחותיהן.

אחרי 50 ימים בשבי חמאס, יפה אדר בת ה-85 ומרגלית מוזס בת ה-77 התאחדו עם משפחותיהן. יאיר מוזס, בנה של מרגלית, העלה את תמונתם המשותפת לחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "אימא חזרה".

09:20 - השמחה הגיעה עד תאילנד: "מברכים על הפסקת האש"

ראש ממשלת תאילנד, סרטה תוויסין, בירך על שחרור החטופים - והודה למתווכים ולרופאים בישראל: "מאושר לשמוע את הבשורה על שחרור החטופים. ברצוני להודות לכל הצדדים המעורבים במאמצי התיווך ולברך גם על הסכם הפסקת האש הזמנית, שנועד לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. אני חוזר וקורא שוב: אנא שחררו את בני הערובה התאילנדים החפים מפשע בהקדם האפשרי".

08:44 - בתי החולים מעדכנים במצב המשוחררים

בבית החולים שניידר לילדים כי מצבם של 4 הילדים ו-4 הנשים ששבו אמש ארצה מוגדר טוב. הם נמצאים יחד עם בני משפחתם במתחם הייעודי והנפרד, עטופים בצוותים רפואיים ופסיכו-סוציאליים. גם בבית החולים וולפסון מעדכנים כי 5 השבות שנקלטו אמש בבית החולים ממשיכות לקבל טיפול רפואי, כולן במצב יציב.

08:13 - במעילים צבאיים: 11 החטופים הזרים נקלטו בביה"ח אסף הרופא. 

בין החטופים ששוחררו בפעימה הראשונה היו גם 10 אזרחים תאילנדים ואזרח אחד מהפיליפינים. כולם נקלטו בבית החולים וקיבלו בדיקות הרפואיות לצד סיוע נפשי. אימה של החטופה ששוחררה אמרה בריאיון ל-CNN: "פרצתי בבכי כשראיתי אותה בשני הסרטונים שפורסמו. זיהיתי את השיער שלה ואת צורת ההליכה שלה. חשבתי שברור שזאת היא כשראיתי אותה עולה לאוטובוס. בכיתי מאושר".

האזרחים התאילנדים ששוחררו מהשבי / צילום: משרד החוץ של תאילנד
 האזרחים התאילנדים ששוחררו מהשבי / צילום: משרד החוץ של תאילנד

06:52 - הפסקת האש הזמנית בצפון הופרה

לילה לא שקט עבר בגזרה הצפונית, וזאת למרות ההתחייבות של חיזבאללה לכבד את ההפוגה הזמנית. הלילה נשמע בסביבות השעה 3:00 פיצוץ באזור הקריות, ולאחר מכן התברר שטיל מלבנון שוגר לעבר כטמ"ם צה"לי. הצבא הודיע לאחר מכן שהפיל טיל קרקע-אוויר מלבנון, וכלי הטיס שהיה מטרת הטיל לא נפגע. בתגובה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה ובמהלך האירוע שוגר גם מיירט. כ-4 שעות לאחר מכן הופעלו סמוך לשעה 7:00 אזעקות במספר יישובים בגליל העליון, ולאחר בדיקה צה"ל הודיע שההתרעות הופעלו בעקבות שיגור של מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה. עוד נמסר כי "האירוע הסתיים".

00:57 - עדכון המרכז הרפואי שמיר אליו הגיעו אזרחים תאילנדים ופיליפינים שנחטפו

מנהלת המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון קורח, עם הגעתם של 11 עובדים זרים ששבו לישראל והתקבלו לטיפול במרכז הרפואי: "מבדיקה ראשונית הם נראים במצב כללי טוב, מאוד שמחים להיות במקום בטוח".

00:03 - עדכון המרכז הרפואי וולפסון אליו הגיעו חמש נשים מן השבי

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון: "לאחר 49 ימים בשבי שלוו בדריכות וציפייה, אני נרגשת לעדכן כי הערב הגיעו לביה"ח וולפסון חמש נשים שבות. סוף סוף אתן בבית במקום בטוח. כמה ציפינו לכן. השבות מטופלות בידי מיטב הצוותים הרפואיים של וולפסון, נבדקות ומקבלות מעטפת רפואית ונפשית לאחר שמוקמו במתחם מיוחד שהוכן עבורן ועבור משפחותיהן".

23:41 - משנה למנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה בבית החולים שניידר

"משרד הבריאות ועובדי מערכת הבריאות נרגשים לחזרתם של החטופים המשוחררים הביתה. זהו אירוע מורכב רגשית ורפואית לשבים ולמשפחותיהם"

23:20 - בית החולים שניידר:

ארבעה ילדים וארבע נשים הגיעו אלינו, מצבם הגופני טוב. בית החולים שניידר מעדכן כי המשוחררים שהגיעו ארצה נבדקו בידי הצוות הרפואי, ונראה כי מצבם הגופני טוב. "צוות מקצועי רב-תחומי מעניק להם טיפול רפואי ומענה רגשי מותאם ואישי", נמסר.

23:00 - החטופים ששוחררו נפגשו עם משפחותיהם

יוני אשר: "משפחתי שבה אליי הביתה". משרד הבריאות מעדכן כי ארבעה ילדים ובני משפחתם ששוחרו מהשבי והגיעו לבית החולים שניידר - נפגשו עם משפחותיהם.

22:00 - לאחר עיכוב של כמה שעות: התקבלה רשימת המשוחררים למחר, משפחותיהם עודכנו.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12