פסגות במגעים למכירת בית ההשקעות; המניה קופצת בכ-14%

קבוצת פסגות פרסמה לפני זמן קצר כי היא מנהלת מגעים עם גופים שונים למכירת פעילות בית ההשקעות • עפ"י הדיווחים, שווי המכירה צפוי להסתכם סביב 320-340 מיליון שקל

בית פסגות / צילום: כדיה לוי
בית פסגות / צילום: כדיה לוי

קבוצת פסגות עדכנה לפני זמן קצר על מגעים ראשוניים עם צד ג' לרכישת החזקות החברה בפסגות בית השקעות בע"מ ("פסגות בית השקעות"). 

על פי הדיווחים, רכישת פעילותה של פסגות הוצעה לכמה גופים מוסדיים. כך למשל מול בית ההשקעות אי.בי.אי כבר מתנהלות שיחות והצדדים נמצאים בשלבים הראשונים של המגעים.

הוא היה בית ההשקעות הגדול בישראל. כך הוא איבד 80% משוויו

בהודעה שפרסמה החברה הודגש כי "בעקבות פניית גורמי תקשורת לחברה, מתכבדת החברה לעדכן כי למועד זה מתנהלים מגעים בלתי מחייבים עם גופים שונים למכירת פעילויות ו/או חברות בפסגות בית השקעות, בתמורה כוללת של כ-320-340 מיליון שקל, על בסיס אפס חוב אפס מזומן ולפני מס. נכון למועד זה אין ודאות באשר להתקדמות המגעים לכדי עסקאות קונקרטיות וטרם התקבלו אישורי האורגנים המוסמכים בחברות הרלוונטיות להתקשרות בעסקאות מחייבות. החברה תשוב ותדווח בנושא בהתאם להוראות הדין". 

פסגות כיום נסחרת בשווי שוק של 117 מיליון שקל, ובהמשך לידיעה שפרסמה החברה, מניית קבוצת פסגות  מזנקת בשעה זו בכ-14%. 

"לא באנו לסיבוב של שנה או שנתיים" 

נזכיר כי בסוף אוגוסט 2021 השלים רני צים את אחד המהלכים המפתיעים בקריירה העסקית המטאורית שלו, כשרכש את בית ההשקעות פסגות בתמורה לסכום של כ-405 מיליון שקל, מידי אלטשולר שחם.

ברכישת השליטה בפסגות השקיע צים עד היום מהונו האישי קרוב ל־130 מיליון שקל, כולל הנפקת זכויות שביצעה הקבוצה בקיץ האחרון. 62% מהמניות שהוא מחזיק בקבוצת פסגות, החברה הציבורית שבאמצעותה רכש את בית ההשקעות (שנקראה קודם לכן וואליו קפיטל), מציבים לו שווי החזקות של 64 מיליון שקל בלבד, כלומר הוא איבד כמחצית מהשקעתו בפרק זמן קצר.

מיד לאחר רכישת הפעילות של פסגות (שכללה בעיקר את ניהול קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות), אמר צים לגלובס כי "הכותרת שלנו בפסגות היא להחזיר עטרה ליושנה. לא באנו לסיבוב של שנה או שנתיים, ואני לא רוצה להתחיל למכור את הפעילות הלאה לגופים אחרים… נשקיע באנשים, בפעילות, בארגון, בשוק, ונייצר שיתופי-פעולה עם הרבה גופים במשק. אנחנו רוצים להביא פעילויות וארומה אחרת לשוק".

אלא שכפי שדווח כבר לפני כחצי שנה, צים החל לחפש אחר גורם שירכוש את מלוא החזקותיו בבית ההשקעות, או לפחות את חלקן. בין היתר הוזכר בתקשורת שמו של המנכ"ל יניב בנדר, שמחזיק כיום ב־7.4% מהחברה הציבורית, כמי שעשוי לקחת חלק ברכישה שכזו.