בצל האשמות לתכנים אנטישמיים בטוויטר, נתניהו ייפגש עם מאסק

רה"מ בנימין נתניהו ייפגש במהלך יום שני עם המיליארדר אילון מאסק • ביקורו בישראל מגיע על רקע הביקורת הנרחבת בנוגע לפעילות האנטישמית המתרחשת ברשת החברתית שבבעלותו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם אילון מאסק בסן חוזה בקליפורניה בספטמבר / צילום: אבי אוחיון - לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בפגישה עם אילון מאסק בסן חוזה בקליפורניה בספטמבר / צילום: אבי אוחיון - לע''מ

משרד ראש הממשלה אישר כי רה"מ בנימין נתניהו ייפגש במהלך יום שני עם המיליארדר אילון מאסק, בעלי טסלה ו־X (לשעבר טוויטר), בעת ביקורו של האחרון בישראל. בשבוע שעבר דווח כי מאסק יבקר בארץ וייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ויבקר ביישובי עוטף עזה שנפגעו בטבח. לגלובס נודע כי בין מארגני הביקור נמצא עומרי כספי, כדורסלן עבר וכיום מנהל את קרן ההשקעות שבע. כזכור, מאסק ונתניהו נפגשו בספטמבר האחרון בארה"ב, אז דיברו על הבינה המלאכותית.

בכי והמכתב שהכריע: מאחורי הקלעים של הדרמה בעולם ההייטק
רק אשתקד הפכה לחד־קרן: החברה הישראלית שעומדת בפני סגירה

ביקורו של מאסק בישראל מגיע ברקע הביקורת הנרחבת על הפעילות האנטישמית המתרחשת ברשת החברתית שבבעלות המיליארדר. מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", גופי מחקר ומשתמשים רבים מדווחים כי האנטישמיות גואה ב־X. מפרסמים כמו אפל, IBM ועוד הודיעו שלא יפרסמו יותר בפלטפורמה - לאחר שהתברר כי מודעות ממומנות שלהם הוצבו לצד ציוצים אנטישמיים.

הביקורת נגד מאסק הולכת ומתרחבת

מאסק עצמו חטף ביקורת קשה משורה של בכירים בעמק הסיליקון לאחר שתמך בציוץ אנטישמי שהאשים את היהודים ב"ליבוי שנאה כלפי לבנים", לפיו יש להתעלם מ"יהדות המערב שמגלה כעת שמיעוטים לא אוהבים אותה". דאסטין מוסוקוויץ, ממייסדי מטא, קרא למאסק להתפטר, וקריסטין הול, בעלת קרן ההשקעות ניה אימפקט המחזיקה במניות טסלה, תקפה גם היא את האמירה האנטישמית ותבעה פעולה נמרצת מצד דירקטוריון החברה נגד מאסק.

מומחים מייחסים את הנוכחות הגבוהה של תכני שנאה ואנטישמיות בטוויטר לכך שמאסק פיטר עובדים רבים, גם מצוות ניהול התוכן. מאסק אף הסיר מגבלות רבות ביחס למדיניות התוכן בחברה, כך שתכנים אנטי־ישראלים ואנטישמיים גאו ברשת בשיעור גבוה עוד לפני הטבח.

באיחוד האירופי דרשו ממאסק בתחילת המלחמה לדווח על כל הנעשה בחברה על מנת להילחם בדיסאינפורמציה ובתכני שנאה המתפרסמים בפלטפורמה. נוסף על כך, כדי למזער נזקים, הודיע באחרונה מאסק כי יתרום את כל ההכנסות מפרסום וממנויים הקשורים לתכנים על עזה, לבתי חולים בישראל ול"ארגונים הומניטריים הפועלים בעזה" - מבלי לפרט באילו ארגונים מדובר ומבלי לציין כיצד ימנע את הסטת הכספים לחמאס. לצד זאת, הוא הודיע כי ביטויים כמו "מהנהר ועד הירדן, פלסטין תהיה חופשית", ייחשבו כקריאה לרצח עם.

מאסק הצהיר בחודש שעבר כי יספק את שירותי הסטארלינק שלו - המספקים שירותי אינטרנט בצורה לוויינית - לארגוני סיוע בעזה. דבר זה הוביל לעימות בינו לבין שר התקשורת שלמה קרעי, כאשר האחרון טען כי סיוע שכזה יגיע למעשה לידי חמאס.