אלקטרה צריכה רוצה לתת למנכ"ל שווימר הלוואה של מיליון שקל בריבית נדיבה

אסיפת בעלי המניות תידרש לאשר בינואר הקרוב הלוואה למנכ"ל אלקטרה צריכה, כשבין הנימוקים: שווימר תורם תרומה מכרעת לביצועי החברה - ההלוואה תשמר את הקשר איתו לטווח הארוך

צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר
צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר

לא אחת מגלים המשקיעים בחברות הציבוריות עד כמה משתלם להיות מנכ"ל של חברה ציבורית גדולה עם פעילות ענפה בשוק. כך נראה המקרה לגבי צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, שמפעילה כיום את רשת קרפור ישראל, לצד רשתות קמעונאות כמו מחסני חשמל ופעילויות נוספות. 

קרפור מתאוששת: ההפסד של מגזר המזון של אלקטרה הצטמצם בחדות 
שופרסל: גידול בהכנסות ושיפור ברווח; "לא צפויה השפעה מהותית עקב המלחמה" 
חריקות בפעילות זכיינית נייקי בישראל? מה הוביל לירידה במניית ריטיילורס 

אלקטרה צריכה פרסמה, לצד פרסום הדוחות הכספיים היום, זימון לאסיפה כללית של בעלי המניות שתתכנס בתחילת השנה הבאה. באסיפה יתבקשו בעלי מניות לאשר מינוי דירקטורים, מדיניות תגמול וגם הלוואה לא שגרתית בסכום של מיליון שקל למנכ"ל החברה - הלוואה שנושאת ריבית אטרקטיבית ונמוכה למדי בגובה של פחות מ-4%.

לבעלי המניות נמסר כי הם מתבקשים לאשר לשווימר הלוואה בסכום המדובר, אשר תישא ריבית, "בהתאם להוראות מס הכנסה", בגובה של 3.87%. זוהי ריבית שנחשבת לאטרקטיבית במיוחד כיום, כאשר ריבית בנק ישראל עומדת על 4.75%, וריבית הפריים הנגזרת ממנה עומדת על 6.25%. לבעלי המניות נמסר כי הריבית בתוספת מע"מ תחויב במשכורתו של המנכ"ל שווימר לחודש דצמבר, מדי שנה משנות ההלוואה.

ההלוואה עצמה, ככל שתאושר על-ידי בעלי המניות, תיפרע במועד המוקדם מבין השניים: חמש שנים ממועד העמדתה או במקרה שיסיים את תפקידו. חברת אלקטרה צריכה גם תוכל לעשות שימוש בכספים שישולמו לו כחלק מפרישתו, כדי לנכות מהם את יתרת ההלוואה. כמו כן, נקבעו תנאים לפירעון מיידי של ההלוואה בכל עת ללא תשלום עמלה מצד המנכ"ל. 

תרומה מהותית ומכרעת לפעילות החברה

בין הנימוקים של ועדת התגמול בדירקטוריון אלקטרה צריכה נמסר כי המנכ"ל הוא בעל השכלה וכישורים, ניסיון מקצועי עשיר ומומחיות רבה, אשר תורמים תרומה מהותית ומכרעת לפעילות החברה. לאחרונה הוא אף מונה באופן זמני למנכ"ל גלובל ריטייל (קרפור ישראל), עד למציאת מנכ"ל קבוע שם. מינוי זה "צפוי לתרום באופן מהותי בתוכנית התייעלות רחבה המיושמת ברשת זו", נמסר.

עוד נכתב כי העמדת ההלוואה לשווימר "תחזק את הקשר של מנכ"ל החברה לחברה ותאפשר בכך לשמר את מנכ"ל החברה, בטווח הארוך, אשר לקח חלק מרכזי בצמיחתה של החברה, ותהווה תמריץ עבורו להמשיך ולתרום להצלחת החברה בעתיד". 

עלות תנאי העסקתו של שווימר בשנת 2022 הסתכמה ב-5.86 מיליון שקל. שכרו עמד על 2 מיליון שקל, הבונוס לו זכה בגין ביצועי החברה באותה שנה הסתכם ב-1.4 מיליון שקל, ובנוסף הוא קיבל תשלום מבוסס מניות של 2.37 מיליון שקל באותה שנה.

שווימר מועסק ב-100% משרה. הוא מונה לתפקיד בחודש אוקטובר לפני חמש שנים.