עוטף עזה | בלעדי

הפרויקט החדש של אביב כוכבי וישראל זיו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • הרמטכ"ל לשעבר, יחד עם בכירים נוספים בדימוס במערכת הביטחונית, נערכים להקים פרויקט התנדבותי שיסייע בשיקום יישובי העוטף • בין היתר מתקיימות פגישות במטרה למפות את צורכי היישובים מול רשויות המדינה, ברמה הביטחונית ועוד

ישראל זיו ואביב כוכבי / צילום: יוסי כהן, איל יצהר
ישראל זיו ואביב כוכבי / צילום: יוסי כהן, איל יצהר

הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי מקיים בימים אלה שורה של פגישות יחד עם בכירים נוספים בדימוס במערכת הביטחונית, כמו ישראל זיו, במטרה להקים פרויקט התנדבותי שיסייע בשיקום יישובי העוטף, כך נודע לגלובס. כוכבי וזיו מקיימים שורה של התייעצויות כדי למפות את צורכי היישובים ולהבין כיצד הם יכולים לסייע להם מול רשויות המדינה, בבעיות ביטחוניות ועוד. 

תוכנית הפיצויים למשק מסתיימת השבוע, ובאוצר טרם החליטו האם להאריך אותה 
הסקר שמגלה: בכמה יורד מחיר דירה בלי ממ"ד במרכז הארץ? 
למה כדאי לשים לב בתלוש השכר בתקופת המילואים 

הפרויקט נמצא בשלבי התהוות, והמטרה היא לתמוך בתהליכי השיקום ולחזק אותם היכן שנדרש. הכוונה היא לא להחליף את מינהלת תקומה, שתפקידה לשקם את היישובים, אלא לסייע בתפר שבו לא ניתן להם מענה. הגוף החדש, כשיוקם, אמור לגייס תרומות למימון פעילותו.

במסגרת סבב הפגישות הנלווה להתנעת הפרויקט, ומאחר שהשאיפה היא לגייס גם את המגזר העסקי, התקיימה פגישה ראשונה עם פורום העסקים, הפועל מאז תקופת הרפורמה המשפטית. הפורום מאגד מאות חברות במשק וכולל בין השאר את הראל ויזל וליאורה עופר.