יד נעלמה העבירה 100 מיליון שקל שיועדו למלחמה אל הכספים הקואליציוניים

"יד נעלמה" שינתה את נוסח הקיצוץ הכספים הקואליציוניים ברגע האחרון, כך שהסכום שונה מ-960 מיליון שקל ל-860 בלבד • הנהנה העיקרי: משרד ההתיישבות של חברת מפלגתו של שר האוצר - אורית סטרוק • באגף תקציבים העריכו באחרונה שניתן לקצץ 2.5 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים של השנה הנוכחית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: לע''מ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: לע''מ

אחרי הביקורת על שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהחליט לא לקצץ את רוב הכספים הקואליציוניים שנותרו בתקציב 2023 - כעת מתברר שהקיצוץ יהיה עוד קטן מזה שהובטח.

ביום שני בלילה אישרה הממשלה את השינויים בתקציב שנערכו בעקבות המלחמה. בהצעת המחליטים שהפיץ משרד האוצר טרם אישור הממשלה נכתב כי יקוצץ סכום של 960 מיליון שקל מהכספים הקואליציוניים, שיופנה לצרכי המלחמה והשיקום. אלא שיד נעלמה שינתה את הנוסח ברגע האחרון, כך שהסכום שונה ל-860 מיליון שקל.

כך, הקואליציה "הצילה" 100 מיליון שקל מהכספים הקואליציוניים, שהיו אמורים לעבור לצרכי השעה. המהלך עבר מתחת לרדאר, בשעה ששרי המחנה הממלכתי דורשים קיצוץ עמוק יותר. באגף תקציבים העריכו באחרונה שניתן לקצץ 2.5 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים של השנה הנוכחית.

אילו סעיפים נמצאים הכספים שהוסרו מרשימת הקיצוצים? כמעט חצי מהכסף, 49 מיליון שקל, מיועדים לחיזוק הזהות היהודית במשרד ההתיישבות של אורית סטרוק - שבכלל אמור להיות מבוטל בשנה הבאה במסגרת תוכניות ההתכנסות של אגף תקציבים באוצר.

סכום נוסף של 12 מיליון שקל יוקצה לתגבור מרכז מורשת גנדי. עוד 10 מיליון שקל יועברו לגרעינים התורניים במשרד החינוך, ו-10 מיליון שקל נוספים יופשרו ללימודי תעודה לנשים חרדיות.